jj
door jjannie Jun 10, 2005 om 16:53
Elektronica & tv

Kapotte tv, binnen garantietermijn; afschrijfwaarde eraf?

extra bijgekochte garantie van 5 jaar, na 3.5 jaar tv zodanig kapot
niet meer te repareren. winkel zegt ik moet een ander toestel kopen met
aftrek van de afschrijfwaarde. kunnen mij niet meer zelfde toestel
leveren. geen andere optie mogelijk! wat zijn mijn rechten? koop
ontbinden en restwaarde terug krijgen mag niet van de winkel!

994 4 Rapporteer

jo
door johnnie112 - Jun 10, 2005 om 21:55
3 Antwoorden / 0 Vragen

In dit geval is de winkel verplicht voor een vervangende tv te zorgen met de zelfde specificatie's of beter.

Stel dat de tv vijf jaar geleden 1000 Euro koste en een type met gelijke specificatie's (en van een soort gelijk merk) kost nu 500 Euro, bent u verplicht accoord te gaan met dit bod, u gaat er feitelijk niet op achteruit (misschien zelfs wel op vooruit).

jj
door jjannie - Jun 10, 2005 om 21:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Precies, dit gaf ik dus ook aan bij de firma, maar die blijven erbij
dat de afschrijfwaarde ervan af gaat. Geld terug(koopovereenkomst
ontbinden) krijg ik ook niet (lees wel; minus afschrijfwaarde) dus de
enige optie die ik krijg is: bijbetalen en dan een ander toestel
"ontvangen"......

wie o wie kan me nog verder helpen???

BTW bedankt voor je reactie hierboven!

Ok
door Okiedokie - Jun 12, 2005 om 12:07
10 Antwoorden / 5 Vragen

wat voor tv was dit mijn sony trinitron was na 16 maanden naar de klote

jj
door jjannie - Jun 13, 2005 om 09:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

een Samsung.....type e.d. weet ik nu even niet zo snel