klaverstijn
door klaverstijn Jul 4, 2014 om 19:42
Elektronica & tv

Klacht canaldigitaal

Canal Digitaal heb ik opgezegd, maar lukt niet. Volgens hun kan ik pas 21 januari 2015 weg. Ik ben al zeker 13 jaar bij CD . Laatste jaren alles in 1 genomen. Had familie pakket genomen en dat beviel niet. Terug naar basis. Dat wil maar niet lukken. Ze zullen het doen..... maar steeds zonder resultaat. Wat veel geld kost. Kastje werkt niet goed. En steeds maar bellen daarover. pingping. Nogal eens dat ze de verbinding verbreken, kan je weer opnieuw bellen. Ze gingen in zee met andere provider, weer inernet veranderen. mail veranderen zwakker kastje. en klagen helpt niet. Nu zeggen hun dat ik tot 31 jan. 2015 moet blijven omdat ik veranderd heb naar het familiepakket. Hier zakt je broek toch vanaf. Ik kan een nieuw t.v. kastje krijgen met bijbetaling van 29 euro met weer een nieuw contract van 2 jaar. Die mensen zijn daar helemaal gek. Hoe kom ik hier van af? Wie weet de oplossing? Ik heb gezegd ik betaal tot 16 juli (maand opzegging)
Maar dan? Wie weet raad?

995 3 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2014 om 20:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo klaverstijn,

..... Ik heb gezegd ik betaal tot 16 juli (maand opzegging)
Maar dan?
......
Dan krijg je een incassobureau aan je broek.

Je hebt een nieuw contract afgesloten en blijkbaar in januari voor 2 jaar.

Dat kun je niet zomaar met 1 maand opzegging opzeggen.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Jul 4, 2014 om 21:06
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Je moet een ingebrekestelling sturen waarin je ze een termijn geeft (bijv 3 weken) waarbinnen de problemen moeten zijn opgelost. Verder verzoek je om een schadevergoeding voor de extra telefoonkosten.
Lossen ze het niet op binnen die termijn dan ontbind je de overeenkomst.

Doe alles aangetekend schriftelijk en verzoek altijd om een schriftelijk antwoord. Als je een mailadres hebt doe je het ook nog per mail.
Dan heb je een sterkere zaak dan als je zomaar opzegt en verder niet betaalt.

Natuurlijk ga je niet een nieuw contract van 2 jaar aan. Dan kom je er nooit meer vanaf.

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2014 om 22:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dus in januari 2013 het familiepakket hebt genomen met een contract van twee jaar, is het logisch dat u er niet na één jaar vanaf kunt.