ky
door kylie Feb 7, 2009 om 12:09
Elektronica & tv

Koekast piept af en toe

Hoi,

Ik heb een inbouw koelkast met daaronder vrieslades. Sinds kort piept hij soms ineens een tijdje. Je kan het ook wel "gillen"noemen, echt heel vervelend.

Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik hiermee om moet gaan?

Het gaat meestal wel vanzelf weg, maar wat ik zelf ook doe niks werkt.

Ik hoop dat iemand hier raad op heeft, alvast bedankt!

2148 2 Rapporteer

labswans
door labswans - Feb 7, 2009 om 12:22
1918 Antwoorden / 10 Vragen

geen zware dingen in de deur zetten helpt al een hoop.

labswans

bu
door buitenkamp - Feb 8, 2009 om 13:36
49 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is een bijkomstigheid van de gassen die men tegenwoordig als koelmiddel gebruikt. In U gebruiksaanwijzing zal staan, dat dit soort geluiden normaal zijn. Dit geluid onstaat doordat het koelmiddel door een heel klein ventiel gaat om weer gasvormig te worden. hierbij kan er een fluitend geluid ontstaan. Zo zijn merken als bosch, siemens en liebherr stiller dan veel goedkopere merken.

Daar een koelkast niet continue hoeft te koelen, zal het geluid dan ook niet continue aanwezig zijn. Kortom is er niets aan de hand, of het geluid moet echt zo hard gaan worden, dat U de leverancier er eens na zou moeten laten kijken.

gr Buitenkamp