atmaz
door atmaz Nov 21, 2014 om 13:48
Elektronica & tv

Kookplaat ontploft!!

Op woensdag 5 november 2014 komt mijn man thuis uit zijn werk en ziet overal in de woonkamer glas liggen van de kookplaat. Zie ook de foto’s.
Wij zijn heel erg geschrokken, gelukkig is dit gebeurd wanneer wij niet thuis waren. Zomaar is de kookplaat ontploft. Wij hebben meteen Siemens gebeld, omdat wij de kookplaat ook maar pas een jaar hebben.. Wij hebben alle apparaaturen van Siemens in de keuken. Ons werd verteld dat wij iets op de kookplaat hadden laten vallen en dat dat buiten hun garantie viel. Wij hebben NIETS op de kookplaat laten vallen. Ze hebben niet eens de moeite genomen om langs te komen!! HELE SLECHTE SERVICE!!!! Als je de foto’s bekijkt kan je makkelijk zien dat het onmogelijk is, dat dit gebeurd met er iets op laten vallen. Ons werd aangeraden om dit via de verzekering te spelen. Nu zitten wij 2 weken zonder kookplaat ik durf ook niet meer hetzelfde kookplaat te kopen. De glas van de kookplaat is niet veilig, zoals jullie ook op de foto’s kunnen zien. Ik had thuis overal glas in de woonkamer!!!!!!! Als dit ons tijdens koken zou overkomen, of zelfs tijdens tv kijken zouden we het glas op ons gezicht kunnen krijgen. Mijn vloertegels en aanrechtblad zijn ook beschadigd hierdoor!! Ik kan helaas niet bewijzen dat ik er niets op heb laten vallen!! Maar stel dat dat het geval zou zijn, dan betekend dit nog dat de glas van de kookplaat niet VEILIG is!!!!! Zo’n veiligheidsglas mag nooit zo uit elkaar gaan spetteren! Net als het glas van de auto, anders zou je met een ongeluk al het glas op je gezicht krijgen!!!!! Zo”n GROOT merk als SIEMENS moet toch vrij coulant en zeer servicegericht zijn??????

383 4 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 21, 2014 om 14:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[url=http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/kookplaat-ontploft-1/?vHash=c749c73j&cHash=afe198d96c3dbb3c208f78f3a23f3fa0] Klik hier[/urlOm dit ook op vraag en beantwoord te lezen.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 21, 2014 om 14:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

KLIK HIER OM de vraag bij vraag en beantwoord te zien. Staat daar n.l. ook.

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 22, 2014 om 17:21
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Elk raam van gehard glas kan zo uit elkaar spatten.
Zowel mijn auto als die van de Ikea kookplaat.

Ik heb voor deze gekozen voor mooie model en makkelijk schoonmaken maar het blijft hetzelfde, Siemens of Ikea, iedere glasplaat is zo.....
De autoramen vallen ook in kleine niet scherpe stukjes uit een en barstje of hitte kunnen die veroorzaken, ook als je niet thuis bent na enkele uren....

Als je dit risico niet meer wilt, een van RVS nemen, zowel blank metaal als gelakt is mogelijk maar die kun je zelfs met een hamer rammen, komen deuken in maar verder niet kapot te krijgen.....
U heeft voor glas gekozen en omdat vele iets moois willen moet elk merk wel leveren om geen klanten te verliezen, hoorde dus bij dit soort kookplaten.

testcase
door testcase - Nov 23, 2014 om 13:30
189 Antwoorden / 1 Vragen

Als de glasplaat ouder is dan 6 maanden, is het aan u om te bewijzen dat de glasplaat is gesprongen door een eigen gebrek.

Misschien heeft u een rechtsbijstandsverzekering, ik geef u echter weinig kans.

"Informatie over Gehard Glas
Gehard glas heeft een speciale thermische behandeling ondergaan waardoor het harder is dan gewoon glas. Deze behandeling bestaat uit het verhitten van het glas tot ongeveer 600 graden en het glas dan zeer snel af te koelen, hierdoor ontstaat er een spanning in het glas waardoor dit glas tot wel 5 maal sterker is dan gewoon ongehard glas. Gehard glas valt bij breuk uiteen in duizenden stukjes (denk maar aan b.v. een bushokje) terwijl gewoon glas in scherven uiteen valt en er gevaar is voor letsel."