Koppel niet los
Even namens mijn dochter graag:
zij heeft sinds enkele maanden een ipod. Sinds deze week laadt hij niet meer op (via de laptop) maar geeft als boodschap: Koppel niet los. Verder gebeurt er niets. terug naar de winkel, of herkent iemand dit?
Bedankt alvast,
Robert
Hallo Robert,
Over welke iPod hebben we het? Als ik mijn iPod 5G aan de PC koppel krijg ik óók in het scherm van de iPod de melding 'Koppel niet los', dat is volkomen normaal.
Als je dan met de rechter muisknop klikt op het icoontje van iTunes in de 'system tray' rechts onder in de taakbalk en kiest voor iPod van <naam> uitwerpen dan krijg je het 'normale' scherm weer te zien.
m.vr.gr. Freya
Beste Freya,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het geprobeerd, maar helaas... De melding blijft staan.
Begrijp ik goed dat je, als de iPod is opgeladen, de aansluiting niet simpelweg uit de computer kunt trekken, maar dat dat via dat ikoontje onderaan moet?? Dat heeft zij nooit gedaan. Kan dat een oorzaak van een storing zijn?
Ook als het contact met de computer is verbroken, blijft de melding nog tijden staan (hij gaat dus niet uit)
Robert
Het is inderdaad niet verstandig om de verbinding zomaar te verbreken, maar dat altijd via dat icoontje in de 'system tray' óf via het programma iTunes te doen als je b.v. net klaar bent met het 'uploaden' van muziek.
Ze kan nog wèl gewoon muziek op de iPod zetten? En loskoppelen via iTunes zelf werkt ook niet?
Freya
Maar opladen via de USB-kabel zou zonder meer moeten lukken. Als dat niet werkt zou ik er toch maar even mee langs de winkel gaan, want dan is er wellicht toch iets defekt. Freya
Ik denk dat ik dat ga doen, want opladen doet ie inderdaad niet. Bedankt voor je aanwijzingen.
Robert
Teruggaan naar de winkel en daar om advies vragen, mogelijk is er iets stuk en dan valt dat onder garantie neem ik aan.
verder is het bij een defect altijd sneller om via www.apple.nl --> support een reparatie aan te vragen. Na invullen van de klacht ontvangt u een UPS retour label, na een belletje haalt UPS het app bij u op. U krijgt dan uw ipod gerepareerd teruggestuurd (bij een echte klacht wordt de ipod in de regel vervangen door een nieuw exemplaar, waardoor reparatie altijd binnen enkele dagen klaar is). Op de site kunt u de voortgang van de reparatie van uur tot uur volgen.
Allereerst: kijk op www.apple.nl --> support. Dit is een voorkomende klacht die eenvoudig zelf te verhelpen is, middels 1 van de 3 resetmethoden of het updaten van de software m.b.v. ipod-updater.
Het kan ook zijn dat u ingesteld heeft de ipod te gebruiken als externe HD, dan dient u ten alle tijden de ipod te ontkoppelen bij hardware veilig verwijderen (groene pijltje in taakbalk vlak naast klok). Verder kunt u ervan uitgaan dat de ipod wel degelijk oplaadt tijdens het weergeven van "koppel niet los".
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen
Ik heb eenderde van in de tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw
Ze zeiden dit
Goedemiddag,
Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta
...
Lees meer
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet
Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer