jd
door jdebeer Mar 8, 2014 om 14:13
Elektronica & tv

Krassen op koelkastdeur

mijn dochter heeft per ongeluk een schuursponsje gebruikt bij het schoonmaken van de koelkastdeur.(grijs)
Hoe krijg ik deze weer mooi ?

19044 30 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 8, 2014 om 14:22
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Schilderen of spuiten?

valerius-2
door valerius-2 - Mar 8, 2014 om 14:31
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Probeer eens een autolak krassen verwijderraar,.

hutch
door hutch - Mar 8, 2014 om 15:36
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Autocleaner, bijv. Commandant nr. 4 (niet nummer 5, die is te agressief).

tenormin
door tenormin - Mar 8, 2014 om 16:34
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@jdebeer, ook ik ga voor Commandant nr. 4. Helpt perfect.

ma
door marijke1953 - Mar 8, 2014 om 20:08
136 Antwoorden / 3 Vragen

Nieuwe deur

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2014 om 20:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beplakken.

pi
door pieterwolters - Mar 8, 2014 om 20:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Zo'n "groen" schuursponsje of 1 met metaal er in?

tenormin
door tenormin - Mar 8, 2014 om 21:50
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zaterdag 8 mrt 2014, 20:49]Zo'n "groen" schuursponsje of 1 met metaal er in?

Haha, en dat terwijl er geschreven word: "mijn dochter heeft per ongeluk een schuursponsje gebruikt". Dus u denkt creatief met nog meer krasjes? Leuke oplossing; en niet eens sarci bedoelt hoor.

@tijger1, plakplastic? Kan toch niet armoediger? Helemaal geen gezicht.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2014 om 22:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je hebt meer spullen dan plakplastic. Hoeft dus helemaal niet armoedig te zijn. En wat is er raar aan die vraag over schuursponzen? Je hebt bijvoorbeeld Brillo, metaal met zeep.

mahadma
door mahadma - Mar 8, 2014 om 22:26
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Of schilder de hele deur schoolbord zwart, leg er een krijtje bij en gebruik het als boodschappenlijstje, mededelingenbord of (als er nog kinderen in huis zijn in de juiste leeftijd) kunnen ze erop tekenen.

tenormin
door tenormin - Mar 8, 2014 om 23:00
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 8 mrt 2014, 22:18] En wat is er raar aan die vraag over schuursponzen?

Zie nergens dat ik het raar vind: schuursponzen! U?

@mahadma, zwart is wel een uitgesproken kleur; moet wel passen in je keuken. Op zich wel een leuk idee.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2014 om 23:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Haha, en dat terwijl er geschreven word: "mijn dochter heeft per ongeluk een schuursponsje gebruikt". Dus u denkt creatief met nog meer krasjes? Leuke oplossing; en niet eens sarci bedoelt

Wat bedoelt u dan hiermee?

jeanleeke
door jeanleeke - Mar 10, 2014 om 11:52
24 Antwoorden / 0 Vragen

nieuw koelkast kopen.....LOL....:)

kloske
door kloske - Mar 10, 2014 om 12:14
150 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 8 mrt 2014, 21:50][quote=pieterwolters schreef op zaterdag 8 mrt 2014, 20:49]Zo'n "groen" schuursponsje of 1 met metaal er in?

Haha, en dat terwijl er geschreven word: "mijn dochter heeft per ongeluk een schuursponsje gebruikt". Dus u denkt creatief met nog meer krasjes? Leuke oplossing; en niet eens sarci bedoelt hoor.

Ik denk dat tenormin bedoelde: wat voor schuursponsje heeft uw dochter gebruikt. Niet dat t met een ander schuursponsje verdwijnen zou....

kloske
door kloske - Mar 10, 2014 om 12:15
150 Antwoorden / 33 Vragen

Sorry, ik bedoelde dat pieterwolters dat bedoelde.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 10, 2014 om 13:50
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Schuursponsjes krassen helemaal niet.

labren
door labren - Mar 10, 2014 om 22:11
862 Antwoorden / 0 Vragen

heb het net even geprobeert op mijn eigen koelkastdeur maar schuursponsjes krassen helemaal niet op een koelkastdeur ???? of die deur moet geschildert zijn met waterverf.

tenormin
door tenormin - Mar 10, 2014 om 22:33
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=labren schreef op maandag 10 mrt 2014, 22:11]heb het net even geprobeert op mijn eigen koelkastdeur maar schuursponsjes krassen helemaal niet op een koelkastdeur ???? of die deur moet geschildert zijn met waterverf.

Nee, die krassen ook niet (alleen niet in bakpannen gebruiken met tefal) maar kan best zo zijn dat @jdebeer letterlijk een schuurspons bedoelt en dat we allemaal uitgaan van het bekende snel weggooien ding. Dus die met ijzerachtige 'weet ik veel wat er in zit' sponsjes. En dan komen er wel krassen.

tenormin
door tenormin - Mar 10, 2014 om 22:39
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Die link werkt niet, tijger1, en krijg geen kans je op ander topic te antwoorden; de site werkt niet mee. Maar dat was inderdaad "alleen maar viai via". ;-)

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2014 om 22:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op verf kunnen gewone groene sponsjes wel degelijk krassen veroorzaken. Een Tefal anti-aanbaklaag is nog veel harder dan verf. Dus als het daarop krast, dan op verf zeker.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 11, 2014 om 00:52
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Een groen schuursponsje krast niet.
Het sponsje wordt altijd gebruikt in combinatie met water.
Waarbij het water het "glijmiddel" is, en er absoluut geen krassen ontstaan.
En even voor uw info Tenormin : als het sponsje van metaal is dan heet het niet schuurspons, dan heet het pannenspons.
Vraagsteller heeft het duidelijk over een schuursponsje.
Ieder weldenkend mens begrijpt dat de koelkast niet is schoongemaakt met een stalen pannenspons.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++==============

=tenormin schreef op maandag 10 mrt 2014, 22:33

Nee, die krassen ook niet (alleen niet in bakpannen gebruiken met tefal) maar kan best zo zijn dat @jdebeer letterlijk een schuurspons bedoelt en dat we allemaal uitgaan van het bekende snel weggooien ding. Dus die met ijzerachtige 'weet ik veel wat er in zit' sponsjes. En dan komen er wel krassen.[/quote:

door 1953 - Mar 11, 2014 om 02:46
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Misschien helpt het wel met lokaal schoensmeer, van de zelfde kleur natuurlijk, aanbrengen en uitwrijven met een zachte doek?

ma
door manwijf - Mar 16, 2014 om 09:38
574 Antwoorden / 1 Vragen

Ook de groen/gele sponsjes kunnen in tegenstelling tot wat sommigen beweren wel degelijk krassen. Doe het maar nooit op je raam of op je in hoogglans geschilderde houtwerk. Heb ik per ongeluk wel eens gedaan. Word je niet blij van.

@Wimmi20
Zowel een Brillo sponsjes (met en zonder zeep) als de bekende groen/gele sponsjes zijn gewoon pannensponsjes hoor. Daar zijn ze voor gemaakt. Juist ook voor Tefalpannen. Die mag je immers niet met ijzer bewerken. Dat ze ook voor andere doeleinden gebruikt worden, doet hier niets aan af.

Mannen en schoonmaken..... Of ze doen het niet, of ze denken dat ze er meer verstand van hebben!

ro
door ron530 - Mar 16, 2014 om 10:08
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ook ik dacht dat een schuursponsje niet kon krassen dus vrolijk de rvs binnenkant van de combimagnetron met zo'n onding gereinigd, gevolg jawel krassen. De koelkastdeur zal m.i. ook van rvs zijn gemaakt en zodoende gevoelig voor krassen. Wellicht is polijsten nog een optie als dat lukt de deur voorzien van een blanke laklaag voor extra bescherming.

despuiter
door despuiter - Mar 16, 2014 om 12:45
107 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op dinsdag 11 mrt 2014, 00:52]Een groen schuursponsje krast niet.
Het sponsje wordt altijd gebruikt in combinatie met water.
Waarbij het water het "glijmiddel" is, en er absoluut geen krassen ontstaan.
En even voor uw info Tenormin : als het sponsje van metaal is dan heet het niet schuurspons, dan heet het pannenspons.
Vraagsteller heeft het duidelijk over een schuursponsje.
Ieder weldenkend mens begrijpt dat de koelkast niet is schoongemaakt met een stalen pannenspons.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++==============

Als een schuursponsje niet krast dan is het geen schuurspons slimmert.
Door schuren maak je krassen grof of fijn!

ma
door manwijf - Mar 16, 2014 om 12:48
574 Antwoorden / 1 Vragen

Weet er nog één Ook niet je autolak bewerken met een synthetisch groen/geel sponsje. Groene kant dan natuurlijk. Heel licht wrijven zal geen kwaad kunnen, maar als de vlek er niet af gaat, ga je al snel te hard duwen en/of te lang. En dat is funest.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 16, 2014 om 13:14
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Vim en Jif zijn schuurmiddelen.
En die krassen ook niet, bijdehandje.
Jaren geleden al was de reclamekreet van Vim : Vim schuurt en kan niet krassen.
Een nat, groen schuursponsje krast niet.
En al helemaal niet op keihard glas, zoals hier beweerd wordt.
En aluminium kun je hoogglanzend polijsten met een roze staalwol zeep sponsje zonder een spoor van een krasje.
Dat heb ik meerdere malen gedaan.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++========

=despuiter schreef op zondag 16 mrt 2014, 12:45: [
+++++++++++++++++++++++++++++++++++==============

Als een schuursponsje niet krast dan is het geen schuurspons slimmert.
Door schuren maak je krassen grof of fijn!

despuiter
door despuiter - Mar 16, 2014 om 14:26
107 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zondag 16 mrt 2014, 13:14]Vim en Jif zijn schuurmiddelen.
En die krassen ook niet, bijdehandje.
Jaren geleden al was de reclamekreet van Vim : Vim schuurt en kan niet krassen.
Een nat, groen schuursponsje krast niet.
En al helemaal niet op keihard glas, zoals hier beweerd wordt.
En aluminium kun je hoogglanzend polijsten met een roze staalwol zeep sponsje zonder een spoor van een krasje.
Dat heb ik meerdere malen gedaan.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++========

Zoals zo vaak zit je weer uit je nek te kletsen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vim_(merk)
Ga eerst eens uitzoeken wat er gebeurt als iets geschuurd word voordat je onzin uitkraam.t

Alles waar een schuurmiddel in zit maakt krassen, dat ze zo fijn zijn dat je ze niet ziet betekent niet dat ze er niet zijn.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 16, 2014 om 16:32
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Aggos, De spuiter toch,

u kijkt op Wikipedia bij Vim om te vertellen dat ik onzin verkondig.
Dus wat doet Wimmi ? Ook op Wikipedia kijken.
En wat staat daar : het bestanddeel van Vim en Cif is calciet.
En waarom is dat calciet ?
OMDAT HET NIET KRAST STAAT ER.
En de spuiter noemt krasjes die je niet ziet toch krassen.
Zuks slappe praat heb ik lang niet gehoord !
Man, ga toch spuiten !
+++++++++++++++++++++++++++++===

=despuiter schreef op zondag 16 mrt 2014, 14:26:
=wimmi20 schreef op zondag 16 mrt 2014, 13:14: Vim en Jif zijn schuurmiddelen.
En die krassen ook niet, bijdehandje.
Jaren geleden al was de reclamekreet van Vim : Vim schuurt en kan niet krassen.
Een nat, groen schuursponsje krast niet.
En al helemaal niet op keihard glas, zoals hier beweerd wordt.
En aluminium kun je hoogglanzend polijsten met een roze staalwol zeep sponsje zonder een spoor van een krasje.
Dat heb ik meerdere malen gedaan.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++========

Zoals zo vaak zit je weer uit je nek te kletsen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vim_(merk)
Ga eerst eens uitzoeken wat er gebeurt als iets geschuurd word voordat je onzin uitkraam.t

Alles waar een schuurmiddel in zit maakt krassen, dat ze zo fijn zijn dat je ze niet ziet betekent niet dat ze er niet zijn.

despuiter
door despuiter - Mar 16, 2014 om 16:44
107 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zondag 16 mrt 2014, 16:32]Aggos, De spuiter toch,

u kijkt op Wikipedia bij Vim om te vertellen dat ik onzin verkondig.
Dus wat doet Wimmi ? Ook op Wikipedia kijken.
En wat staat daar : het bestanddeel van Vim en Cif is calciet.
En waarom is dat calciet ?
OMDAT HET NIET KRAST STAAT ER.
En de spuiter noemt krasjes die je niet ziet toch krassen.
Zuks slappe praat heb ik lang niet gehoord !
Man, ga toch spuiten !
+++++++++++++++++++++++++++++===
[quote=despuiter schreef op zondag 16 mrt 2014, 14:26][quote=wimmi20 schreef op zondag 16 mrt 2014, 13:14]Vim en Jif zijn schuurmiddelen.
En die krassen ook niet, bijdehandje.
Jaren geleden al was de reclamekreet van Vim : Vim schuurt en kan niet krassen.
Een nat, groen schuursponsje krast niet.
En al helemaal niet op keihard glas, zoals hier beweerd wordt.
En aluminium kun je hoogglanzend polijsten met een roze staalwol zeep sponsje zonder een spoor van een krasje.
Dat heb ik meerdere malen gedaan.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++========

Zoals zo vaak zit je weer uit je nek te kletsen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vim_(merk)
Ga eerst eens uitzoeken wat er gebeurt als iets geschuurd word voordat je onzin uitkraam.t

Alles waar een schuurmiddel in zit maakt krassen, dat ze zo fijn zijn dat je ze niet ziet betekent niet dat ze er niet zijn.

Fijn dat je nu ook al laat zien dat je niet kan lezen.
In vim zit silicaat en in cif calciet staat er duidelijk.

Ben jij nou zo dom of......