blok
door blok Mar 6, 2013 om 14:48
Elektronica & tv

Lekbakje Nespresso

ik heb problemen met mijn Nespresso-apparaatje.
het opvangbakje loopt binnen de kortste keren vol met water.

als ik Nespresso bel krijg ik alleen te horen dat dit normaal is, en dat ik dan de handle achterover moet houden om de lucht er uit t krijgen.

mij lijkt t niet normaal.
= meer het paard achter de wagen spannen.
een apparaat moet het toch uit zichzelf goed doen, zonder problemen lijkt mij.
ik ben benieuwd of anderen er ook last van hebben, en wat er aan te doen is.

100508 21 Rapporteer

jo
door jorisw - Mar 6, 2013 om 15:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ken de Nespresso machines niet, maar bij de espresso-apparaten die ik heb gehad gebeurde dit ook. Het water wordt onder hoge druk door de koffie heen geperst, en na afloop wordt het water via een klep afgevoerd om de druk van de koffie te halen. Doe je dat niet, dan blijft de koffie doorsijpelen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 6, 2013 om 19:02
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=jorisw schreef op woensdag 6 mrt 2013, 15:05]Ik ken de Nespresso machines niet, maar bij de espresso-apparaten die ik heb gehad gebeurde dit ook. Het water wordt onder hoge druk door de koffie heen geperst, en na afloop wordt het water via een klep afgevoerd om de druk van de koffie te halen. Doe je dat niet, dan blijft de koffie doorsijpelen.Helemaal correct alleen kan ik mij niet voorstellen dat het bij nespresso zo ook werkt.
Aangezien daar de cupjes, vloeibare ingedikte 'koffie' bevat en dit enkel gemend hoeft te worden met heet water.

blok
door blok - Mar 10, 2013 om 18:48
79 Antwoorden / 8 Vragen

bedankt voor de reakties.

jorisw, als ik jou goed begrijp dan zou ik precies zoveel water in het apparaat kunnen doen als nodig is voor 1 kopje. dan zou er geen resterend water afgevoerd hoeven worden, klopt dat ?

verder vertelde men bij Nespresso aan de tel, dat ik het waterreservoir moet vullen zonder een cupje in het apparaat te plaatsen, en dan op de knop drukken net zoals wanneer ik koffie tap, maar dan ondertussen de hendel ver achterover drukken, dat zou m ontluchten.

maar ja, bij een volgend kopje krijg je weer t zelfde probleem: waterbakje loopt vol.
en moet ik dus steeds opnieuw ontluchten.
ik blijf t niet normaal vinden.

lekkerisdat, ik heb dan andere cupjes dan jij denk ik, want bij mij zit er echte koffie in de cupjes.

Anne AnneAnne
door Anne AnneAnne - Mar 11, 2013 om 12:29
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste meneer of mevrouw Blok,
Dit is niet normaal. Ik heb het ook gehad met mijn Nespresso apparaat (na het gebruik van Douwe Egberts cupjes). Iedere keer die lekbak vol. Uiteindelijk hebben ze het apparaat opgehaald en bleek de hendel stuk te zijn.
Nu gebruik ik weer cupjes van Douwe Egberts en krijg ik hetzelfde probleem. Ook loopt de koffie niet goed meer door. Ik weet niet of u ook de cupjes van Douwe Egberts wel eens gebruikt in uw apparaat, maar ik geloof niet dat het apparaat daar tegen kan.
Hoe dan ook; uw apparaat is ook kapot en dient mijn inziens gemaakt te worden.

hvd1
door hvd1 - Mar 11, 2013 om 13:01
7 Antwoorden / 0 Vragen

Welk apparaat/type heeft U? Wij gebruiken al geruime tijd de Citiz met uitsluitend Nespresso cups, probleemloos.
Als laatste handeling spoel ik altijd het apparaat door zonder cup en open de handel dan, geeft een klein beetje restwater, handel neer en spanning van het app. Vollopen van het lekbakje is niet normaal dus maar ligt mogelijk aan het niet goed aansluiten van de DE cups. Probeer het eens met het origineel en kijk of het probleem dat opgelost is.

Anne AnneAnne
door Anne AnneAnne - Mar 11, 2013 om 13:09
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf heb de citiz en milk. Mischien heeft meneer of mevrouw Blok deze ook? Toen mijn probleem ontstond ben ik daarna weer de Nespresso cups gaan gebruiken maar het probleem bleef omdat het apparaat echt kapot was. Er werd ook aangeraden om naar gebruik de hendel open te laten staan. Van het doorspoelen met water na iedere kop koffie heb ik nog nooit gehoord. Lijkt me ook zonde van het water eerlijk gezegd. Hoe dan ook de DE cups zijn niet best voor het apparaat, maar het apparaat zelf is ook niet heel goed volgens mij... De service van Nespresso viel mij niet tegen. Ik kreeg een vervangend apparaat tijdens de reparatie zodat ik toch nog koffie kan drinken..

eg
door egnie - Mar 11, 2013 om 13:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet wel de originele coupes van Nespresso gebruiken. Die zijn van aluminium en van Douwe Egberts van plastic en dat is dikker materiaal en kan dus schade aanrichten. De prijs is hetzelfde.

blok
door blok - Mar 11, 2013 om 13:27
79 Antwoorden / 8 Vragen

hoi anneneverdie.
ja, ik heb ook D.E.cupjes gebruikt. niet vaak, want de smaak vind ik net te vergelijken met die van Nespresso.
maar het lekken was al voor die tijd.

hoi hvd1, ja, ik kreeg wel het advies (in de gebruiksaanwijzing dacht ik) om na elk gezet kopje, nog meer water te laten doorlopen.
dus dat doe ik dan maar braaf.
en erna zet ik altijd de handle ff achterover.

het type wat ik heb is Nespresso Krups XN2001.

ik heb het apparaatje al een aantal jaar, dus ja, de garantie zal wel verlopen zijn.
dus gratis repareren, zal er wel niet inzitten.
alhoewel ik natuurlijk wel al na redelijk korte tijd gebeld had over dit teveel aan water in het lekbakje.
op mijn klacht (deze keer dan maar es per mail) afgelopen vrijdag, heb ik nog geen antwoord.

ke
door keldermans - Mar 11, 2013 om 13:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf hebben wij een Nespresso aparaat daar ligt wel eens water in het bakje wat normaal is maar als ik koffie heb gezet gooi ik het bakje altijd leeg daarom zie ik dat er wat water bij zit maar verders nooit ergens last van

ge
door geminialpha - Mar 11, 2013 om 16:26
10 Antwoorden / 3 Vragen

Wij hebben onze Krups sedert nov 2011 en nog nooit van een overlopend lekbakje last gehad. Als het "lege cup bakje" vol is, legen wij dat én meteen ook het lekbakje; er zit nooit meer dan een 1/2 eierdopje bruin vocht in, zeker geen water. Meer kan ik er niet over zeggen. Wij zijn tevreden gebruikers van deze erg lekkere koffie, zeker na onze minder goede senseo ervaringen. Blij dat de Senseo 'n keer kapot ging...

gi
door gittel - Mar 11, 2013 om 16:41
14 Antwoorden / 5 Vragen

Toevallig vanochtend met Nespresso contact opgenomen omdat mijn Magimix Nespresso de helft van het kopje vult en de andere helft in het lekbakje loopt. Waardoor ik het lekbakje na ieder kopje moet legen. Advies was ontkalken. Ik denk dat dit niet de oorzaak is.

De smaak van de koffie is niet lekker. Helaas is het apparaat net uit de garantie. Ik ben heel benieuwd hoeveel mensen last hebben van hetzelfde euvel.

Helaas kost een reparatie E115. Een nieuwe kost E 175,--.

eugenie
door eugenie - Mar 11, 2013 om 17:08
30 Antwoorden / 17 Vragen

Goede middag,

Ik heb al 8 jaar een Nespresso Krups vol automatisch. Ook een keer D.E cups geprobeerd en bij het eerste bakkie koffie ging de automatische cup uitwerper stuk, doordat het cupje bleef hangen.Nooit geen D.E meer de smaak kan er ook niet aan tippen! Nieuw uitwerper ingezet, wat de prijs niet was en zet al jaren een lekker bakkie met de originele cups.

Voor ik ga zetten laat ik altijd een beetje water doorlopen voor een warm bakkie en erna spoel ik hem ook weer door en doe de hendel even naar achter om het water er uit te laten lopen(blijft hij lekker schoon).De hendel kan je gerust naar beneden zetten. Ik vind het ook geen gezicht om tegen een open machine aan te moeten staren.

Hij moet wel geregeld ontkalkt worden anders is hij van slag.Dat hoeft niet speciaal met dat van Nespresso. Zelf gebruik ik ontkalker van de Makro de Nespresso vind ik aardig aan de prijs.
En je ziet het hij gaat al 8 jaar mee. Ik heb nog nooit zolang met een koffieapperaat gedaan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet,
Eugenie

gi
door gittel - Mar 11, 2013 om 17:44
14 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi Eugenie,

Bedankt voor je reactie. Waar kan ik een nieuwe uitwerper kopen. Of gaat dat via Nespresso? Hoeveel kost dat?
Ik neem aan minder dan de E 115,00 die Nespresso berekent.

Groet,

Gittel

de
door denkeensna - Mar 11, 2013 om 19:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

Toen ik van de week koffie opgoot, op een ouderwets filter, vroeg een vrouw van midden 30 hoe ik nu wist hoeveel water ik kon opschenken. Als ik alle leed hier van Nerspresso en zo lees, benik BLIJ dat ik de oude opgietmethode hanteer. Dat doe ik vanwege mijn gezondheid, want wat ze van de fabrikanten uit NIET vertellen is dat de koffiepads verlijmd zijn met kankerverwekkende stof. Nog even los van de idiote prijzen van de pads en hoe die dingen allemaal heten tegenwoordig. Ik drink goedkope en gezonde koffie, en vind die persoonlijk ook 100 keer lekkerder dan die kankerverwekkende koffiepads.

blok
door blok - Mar 11, 2013 om 19:30
79 Antwoorden / 8 Vragen

bedankt voor alle reakties.
ik heb net bericht gekregen van Nespresso :

"Het apparaat wat u gebruikt kan lucht opnemen wanneer u koffie zet maar het waterreservoir is leeg. In dat geval is de druk die het apparaat zet niet juist en kan er een lekkage naar de lekbak ontstaan. Dit is dus het eerste advies wat we meegeven.
Ontkalken is het tweede advies wat we meegeven. Als de druk niet correct is door kalk in de leidingen van het apparaat is het mogelijk dat de capsules niet correct geperforeerd worden. Dan gaat ook meer water in de lekbak terecht komen.
Het laatste advies wat we meegeven heeft te maken met het capsulegebruik. Wanneer u een grote kop koffie maakt met een espressocapsule, is het mogelijk dat meer water in de lekbak terecht komt. Dit heeft te maken met de maling van de koffie.
Daar u het toestel heeft aangekocht in 2008, en de garantie bijgevolg verlopen is, komen de kosten voor een herstelling op €75.00"

oftewel ik kan net zo goed een nieuw apparaat kopen.
ik vind t jammer !

gompy2
door gompy2 - Mar 11, 2013 om 20:02
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=denkeensna schreef op maandag 11 mrt 2013, 19:26] Dat doe ik vanwege mijn gezondheid, want wat ze van de fabrikanten uit NIET vertellen is dat de koffiepads verlijmd zijn met kankerverwekkende stof.
Wauw, dat is een flinke beschuldiging, ik zou maar eens goed nadenken
Maar uiteraard kun je die bewering wel onderbouwen met bewijzen, of niet?
Als je dat niet kunt is wat je beweerd belasterend, en is volgens de spelregels, punt 11 van dit forum verboden, dus kom maar eens met bewijzen om wat je durft te beweren te staven.

eugenie
door eugenie - Mar 13, 2013 om 23:50
30 Antwoorden / 17 Vragen

Hoi Gittel,

Ik heb het bij Nespresso bestel. Ik heb een Krups Type FNA2. De prijs weet ik niet precies meer. Maar volgens mijn was het nog geen € 5. Ik heb ook wel eens een lekbakje besteld voor ook maar een paar duiten. De onderdelen zijn vrij goedkoop. Telefoneren is een gratis nummer en je wordt nog leuk geholpen ook.

Groetjes,

Eugenie

eugenie
door eugenie - Mar 14, 2013 om 00:09
30 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=gittel schreef op maandag 11 mrt 2013, 17:44]Hoi Eugenie,

Bedankt voor je reactie. Waar kan ik een nieuwe uitwerper kopen. Of gaat dat via Nespresso? Hoeveel kost dat?
Ik neem aan minder dan de E 115,00 die Nespresso berekent.

Groet,

Gittel

Hoi Gittel,

Ik ben in het bezit van een Krups FNA2 en hoeveel de uitwerper precies kost dat weet ik niet meer, volgens mijn nog geen € 5. Een lekbakje heb ik ook wel eens besteld voor een paar stuivers en hoefde geen verzend kosten te betalen.Even telefonisch contact opnemen het nummer is gratis en je wordt altijd goed geholpen.

Groetjes,
Eugenie

gi
door gittel - Mar 14, 2013 om 08:31
14 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi Eugenie,

Bedankt voor je advies. Ik ga ze meteen bellen.

Groeten,

Gitta

th
door theo10_1 - Aug 19, 2013 om 00:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfde probleem. Inmiddels is het zover dat er helemaal geen druk maar op de pads komt en alleen nog water in het kopje komt en evenzoveel in het lekbakje. Citiz & Milk net 2 jaar oud en alleen in gebruik in het weekend. Kan toch niet waar zijn? Opsturen voor reparatie €125,00 betalen terwijl een nieuwe machine iets meer kost! Goed voor het milieu meneer Nespresso..

av
door avdlist - Feb 5, 2015 om 11:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Lekker late reactie van mijn kant, maar ben er zojuist achtergekomen dat de pasvorm (achterkant) van de cups van Lidl en DE anders is.
Deze pasvorm zorgt ervoor dat het water aan de achterkant er net zo hard weer uitstroomt als het erin word gepompt.
Neem de pads van de Nespresso of plus, dan gaat het wel goed.
Als je kijkt naar de achterkant dan zie je ook duidelijk dat de cups van de lidl en DE anders zijn. Schone taak dus voor de Lidl en DE en andere cups leveranciers....