Ha
door Hans de Koning Dec 4, 2018 om 15:45
Elektronica & tv

Lenovo tablet en spelletjes

Wij 2 ouderen hebben bij media markt online 2 tablets aangeschaft het betreft de Lenovo 10 16gb hiermee willen wij spelletjes als cookie jam en juce jam spelen echter de spelen reageren niet of traag of lopen vast. De klantenservice van media markt zegt wij kunnen u niet helpen hier hebben wij geen verstand van ga maar naar een winkel van ons . Die winkels zijn hier niet om de hoek en daar kunnen we pas heen als we iemand bereid vinden om even daar langs te rijden. Mogelijk weet er iemand op dit forum wat er mis is en wat de oplossing kan zijn dan gaarne uw reactie bij voorbaat dank.

6236 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2018 om 15:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Werkt wifi wel goed voor andere zaken?

Het schijnt dat in veel bibliotheken cursussen gegeven worden op computergebied. Misschien kunnen zij u helpen.

Of een handige buurjongen of meisje?

edrick3
door edrick3 - Dec 4, 2018 om 15:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ter info  over cookie jam:

  1. Platform: Android-telefoons en tablets.
  2. Vereisten: Android versie 2.3 of hoger.
  3. Handige tips: Je kunt gebruik maken van hulpmiddelen die hele rijen elimineren. De gekleurde plakjes cake kunnen worden gecombineerd met elk ingrediënt.
  4. Prijsinformatie: Voor sommige upgrades moet worden betaald.
  5. Installatie-eisen: Een minimum van 55.96 MB vrije geheugenruimte en Android 2.2 of hoger.

(Bron)

r.kemperman
door r.kemperman Dec 6, 2018 om 08:39
423 Antwoorden / 4 Vragen

Punt 2 en 5 komen niet overeen bij beide programma’s
slordig van de programmamakers

edrick3
door edrick3 Dec 6, 2018 om 10:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Klopt; had ik ook gezien. Inderdaad: slordig!

edrick3
door edrick3 - Dec 4, 2018 om 16:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Info juce jam:

  1. Platform: Android smartphones en tablets.
  2. Vereisten: Android 2.2 of hoger.
  3. Prijsinformatie: Betaald upgrades in de app.
  4. Installatie-eisen: Een minimum van 58.31 MB vrije geheugenruimte en Android 3.0 of hoger.

(Bron)

gerbera
door gerbera - Dec 4, 2018 om 16:06
7377 Antwoorden / 14 Vragen

Zeer waarschijnlijk heeft u nog de IOS android versie 7.1 op het tablet. Voor Cookie jam heeft u minimaal versie 8.1 of hoger nodig. Kijk of u deze kunt update.
Ik denk dat u deze heeft.; Lenovo

Tab 4 10 (TB-X304F - 16GB)

  • Soort: Grote tablets (groter dan 8 inch)
  • Schermdiagonaal: 9,9 inch
  • Besturingssysteem (huidig): Android 7.1.1

Info cookie jam; https://www.appwereld.nl/app/cookie-jam-matching-game/727296976
Info betreffende u tablet https://www.consumentenbond.nl/tablet/android-updates#no2

@H
door @HENK@ Dec 6, 2018 om 14:19
159 Antwoorden / 1 Vragen

cookie jam heeft volgens mij genoeg aan android 4!

cookie jam zelf is momenteel versie 8, misschien verwarring ?

panter22
door panter22 - Dec 4, 2018 om 18:50
6599 Antwoorden / Vragen

Het spelletje schijnt nog al eens te haperen.  In de winkel weten de verkopers niets over spelletjes.
Jullie hebben een tablet gekocht met erg weinig geheugen, daar kun je beter niet al te veel apps op downloaden, Er zijn spelletjes genoeg om te spelen,
Probeer eens Gummy drop! of Fairway solitaire ook Monopoly Bingo of Cluedo Bingo. Candy crush ilijkt wel wat op Cookie jam.

juffrouwKarla
door juffrouwKarla - Dec 5, 2018 om 04:41
51 Antwoorden / Vragen

Wat wil je met een tablet van 149 euro ? Daar kun je alleen mee surfen op het internet en met een beetje geluk YouTube kijken.

gerbera
door gerbera Dec 5, 2018 om 09:08
7377 Antwoorden / 14 Vragen

Verdiep je er eerst eens in alvorens onzinnig commentaar te leveren.

Met 16GB RAM geheugen heb je voldoende werkgeheugen voor het spelen van high-end games of het bewerken van videos in Ultra HD.

2g
door 2greyrooms Dec 5, 2018 om 10:48
41 Antwoorden / 8 Vragen

@GERBERA volgens mij heeft dat tablet een werkgeheugen van 1GB; 16GB is de opslag. Uw eerste zin? tsja..

gerbera
door gerbera Dec 5, 2018 om 11:35
7377 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is de specificatie die lenovo geeft, moet inderdaad 1GB geheugen zijn, en dat is voldoende voor datgene waarvoor de TS hem gebruiken wil. nml spelletjes spelen. Maar dit heeft in dit geval totaal niets met de prijs te maken.

panter22
door panter22 Dec 5, 2018 om 13:37
6599 Antwoorden / Vragen

De meeste eenvoudige spelletjes voor een tablet zitten zo rond de 200 mb. Die kun je wel op zo'n tablet spelen.

endemion
door endemion Dec 5, 2018 om 17:23
237 Antwoorden / 3 Vragen

M'n oude telefoon had ook 1GB ram maar met alle updates die er over de jaren heen overheen gegaan zijn was dat uiteindelijk verre van genoeg. Ik kan me goed voorstellen dat het te weinig is ook op een 'nieuwe' tablet want de apps van tegenwoordig eten nu eenmaal meer ram + wie weet wat voor bloatware er allemaal aan die tablets is toegevoegd.

@H
door @HENK@ Dec 10, 2018 om 17:17
159 Antwoorden / 1 Vragen

"M'n oude telefoon had ook 1GB ram maar met alle updates die er over de jaren heen overheen gegaan zijn was dat uiteindelijk verre van genoeg."

eens een keer alle troep er af gooien wil ook wel helpen....

@H
door @HENK@ Dec 10, 2018 om 17:20
159 Antwoorden / 1 Vragen

on topic, ik heb het spelletje (cookie jam dus) getest op een lenovo met 1 gig en 8 gig opslag en  een oude android versie ( 4 !) en dat werkt gewoon prima!!

Ge
door Genee - Dec 5, 2018 om 12:12
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Was dat haperen al vanaf het begin of heeft het even goed gewerkt?
Staan er niet teveel apps open in het geheugen?

ro
door roelfien 65 - Dec 5, 2018 om 16:35
29 Antwoorden / 0 Vragen

candy chrush werkt ook traag op deze tablet,Lenova loopt erg gauw vast.

Cookies
door Cookies - Dec 5, 2018 om 16:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, die tablet heeft topicstarter het niet over. TS heeft het over de Lenovo 10 een dingetje van 100,- euro, leuk voor kleinkinderen onder de 10 jaar. https://www.coolblue.nl/product-reviews/785288/lenovo-tab-10-1gb-16gb-zwart.html?pagina=5

Verder bestaat een iOS Android versie niet, want iOS is namelijk Apple en heeft dus niets met Android te maken.

@Edrick3 heeft gelijk met genoemde Android versies. Om fatsoenlijk een spelletje te kunnen spelen, is niet alleen het geheugen of opslag belangrijk, maar ook de kwaliteit van de wifi verbinding en de processor.

DOOR GERBERA - 4 DEC. 2018 OM 16:06
4343 ANTWOORDEN / 6 VRAGEN

Zeer waarschijnlijk heeft u nog de IOS android versie 7.1 op het tablet. Voor Cookie jam heeft u minimaal versie 8.1 of hoger nodig. Kijk of u deze kunt update.
Ik denk dat u deze heeft.; Lenovo

Tab 4 10 (TB-X304F - 16GB)

gerbera
door gerbera Dec 6, 2018 om 11:28
7377 Antwoorden / 14 Vragen

Inderdaad, IOS is een tikfoutje. maar dan blijkt er een nog lagere versie op te zitten. Android 6.0 Marshmallow

endemion
door endemion - Dec 5, 2018 om 17:51
237 Antwoorden / 3 Vragen

Tja wat kun je eraan doen. Ervan uitgaande dat de tablet beschikt over te weinig werkgeheugen (niet die 16gb, dat is opslag geheugen) wat de meest waarschijnlijke oorzaak is. Aangezien het me lijkt dat de cpu/gpu dat soort spelletjes wel aan moet kunnen. Is het zaak om het werkgeheugengebruik zoveel mogelijk te beperken zodat er meer over blijft voor die spelletjes.

1. Deïnstalleer alle apps die je niet nodig hebt en/of gebruikt. En kijk of dit voldoende is.
2. Schakel apps/services uit die je niet nodig hebt en/of gebruikt. Wanneer je ze niet kunt deïnstalleren. En kijk of dit voldoende is. Nadeel is echter wel dat uitgeschakelde zaken doorgaans weer ingeschakeld worden als je de tablet opnieuw opstart. Het is een beetje afhankelijk van welke mogelijkheden de tablet / de android versie bied. Bij m'n ereader moest ik eerst het apparaat rooten (betekenis) om de werkgeheugen belasting noemenswaardig te kunnen verlagen.
3. Kom je bij rooten uit. Ik weet niet van welke type er specifiek sprake is hier anders kon ik eens zoeken naar een mogelijke handleiding om te rooten. Wellicht dat zoiets als kingroot een optie is, daar zit geloof ik meteen een tool bij die je in staat stelt om onnodige zaken uit te schakelen.

Meer kan ik er niet van maken helaas.

panter22
door panter22 - Dec 5, 2018 om 18:23
6599 Antwoorden / Vragen

Er zijn genoeg match3 spelletjes te vinden. Gewoon proberen welke je wel op de tablet kunt spelen.
Kijk eens op deze site:
http://www.spel.nl/spel/solitaire-frvr of deze:
http://www.elkspel.nl/match-3
https://www.speelspelletjes.nl/tag/match-3
https://www.pomu.nl/spelletjes/match-3