elenay
door elenay May 16, 2007 om 18:59
Elektronica & tv

LG Magnetron bedienen?

Beste collegae,

Ik wil net mijn nieuwe LG magnetron/oven gaan gebruiken, maar ontdek een plaatje aan de rechterkant dat met een schroef vastzit. Het is net karton met een folielaagje erover. Aangezien dit mijn eerste magnetron/oven is, vraag ik me af of ik dit moet verwijderen? Erachter zit een uitholling waar ik de betekenis niet van begrijp, dus misschien hoort het wel zo, maar ik vind het wel vreemd. Dus durf nu eigenlijk die magnetron niet goed te gebruiken. In het boekje staat hier niets over vermeld. Wie heeft zo'n magnetron en weet of het er wel of niet moet blijven zitten?

4692 11 Rapporteer

labswans
door labswans - May 16, 2007 om 19:06
1918 Antwoorden / 10 Vragen

welk type heeft u dan precies ? Kunnen we iets gaan opzoeken ....

labswans

elenay
door elenay - May 16, 2007 om 19:09
1031 Antwoorden / 142 Vragen

MC-7644A en er staat nog MC-7644AS bij.

P/No.:3828W5A6086

Misschien kunnen jullie hier wat mee?

elenay
door elenay - May 16, 2007 om 19:32
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Nou labswans, ik heb trek, dus wil koken en ik dacht van hoe kom ik hierachter, dus heb tevens het volgende gedaan.

Heb nog net een nummer kunnen bereiken die iemand mij net gaf en heb die service gebeld. Mij wordt nu verteld dat het plaatje moet blijven zitten. Dus laat ik het maar zo, ik weet het ook niet.

Vast bedankt, groetjes Elena

labswans
door labswans - May 16, 2007 om 19:35
1918 Antwoorden / 10 Vragen

heb de handleiding gedownload en geprobeerd om wat wijzer te worden zonder ik hem zelf heb aangeschaft.

Op pagina 4 staat bij 2 : de oven is aan de bovenkant of aan de zijkant voorzien van een afvoeropenening. Het blokkeren van deze afvoeropening kan de oven. oppervlak

waarschijnlijk is dit een belangrijke afvoer van warmte van de oven en is in mijn ogen dat het verwijderd moet worden.

labswans
door labswans - May 16, 2007 om 19:36
1918 Antwoorden / 10 Vragen

dan is vorig antwoordt fout van mij en moet u de serviceman vertrouwen

freya
door freya - May 16, 2007 om 20:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Elena,

Ik neem toch aan dat er bij de magnetron een handleiding zat? Normaal gesproken staat in de handleiding precies beschreven waar je op moet letten bij het in gebruik nemen van het apparaat. Lees dat hoofdstuk gewoon rustig door en als daar niet gesproken wordt over het verwijderen van afdekplaatjes, dan moet je die dus gewoon laten zitten.
Volg dus gewoon de handleiding, doe niets méér en ook niets minder, dan kan er niets fout gaan.

m.vr.gr. Freya

ho
door hob - May 16, 2007 om 20:17
12 Antwoorden / 0 Vragen

verwijdert niet zomaar dingen aan een magnetron, als u iets niet wijs wordt. Ze hadden gezged dat dat plaatsje erop moet blijven zitten. Misschien is dit bedoeld om een kapotte lamp te vervangen of zit er een ventilator achter. Ga niet zomaar dingen verwijderen, want voor je het weet komt er straling vrij van microgolven en dat is erg schadelijk bij een ontsnappen hiervan. Dus vraag uitvoerig naar de herkomst aan de winkel of de fabrikant. Hob

bu
door buitenkamp - May 16, 2007 om 20:20
49 Antwoorden / 1 Vragen

Ronny heeft gelijk, is een mica plaatje. Niet aankomen dus.

gr Ron

ro
door ronny530 - May 16, 2007 om 21:47
2882 Antwoorden / 41 Vragen

Hoi dat plaatje is een mica plaat, beschemd en verdeeld de straling van de magnetronbuis. Nooit maar dan ook nooit verwijderen. Het is een onderdeel van het apparaat en als zodanig niet in de handleiding beschreven. De Mica platen zijn in bijna alle magnetrons te vinden dus afblijven en met plezier gaan gebruiken.

Succes Ronny.

elenay
door elenay - May 16, 2007 om 21:50
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Dag Ronny, je hebt helemaal gelijk volgens mij, want die dame van de service zei dit ook al.

Zij had zelf ook een magnetron waar dit plaatje in zat, alleen bij haar zat het aan de achterkant. Bij mijn vorige magnetron zat dit plaatje er niet in, vandaar die twijfels.

Je hebt het trouwens schitterend uitgelegd, mijn complimenten daar voor. Bedankt en hartelijke groeten, Elena.

ro
door ronny530 - May 17, 2007 om 12:53
2882 Antwoorden / 41 Vragen

@ Elenay, Daar is deze rubriek ook voor. Bedankt voor het compliment want ik wou er ook een soort waarschuwing van uit laten gaan. Wat er kan gebeuren als de micaplaat verwijdert wordt is een vonkenregen met soms een brand tot gevolg.

Veel kook plezier.

Ronny.