in
door inuk Nov 18, 2012 om 10:06
Elektronica & tv

Locaal tarief, toch 1,30 per min.

Beste mede lezers,
Ik maak gebruik van prepaid van KPN.
Veel 0900 klantenservice nummers hebben een gewoon locaal tarief, maar met de prepaid van KPN moet ik 1,30 euro per minuut betalen.
Zijn er nog meer mensen die dit meemaken en wat is hier tegen te doen?
Vriendelijke groet,
Walter

1527 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2012 om 10:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het enige wat u er tegen kunt doen, is geen 0900 nummers bellen. Kijk op de lijst voor alternatieven, om daar een gewoon nummer te zoeken.

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2012 om 10:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=inuk schreef op zondag 18 nov 2012, 10:06]maar met de prepaid van KPN moet ik 1,30 euro per minuut betalen. Zijn er nog meer mensen die dit meemaken en wat is hier tegen te doen?

Heeft niks met prepaid te maken. Ook mensen met een abo moeten die extra kosten voor 0900 nrs. betalen.

Wat je er tegen kunt doen? Een vaste huistelefoon nemen.

ro
door ron530 - Nov 18, 2012 om 10:54
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Standaard zinnetje "dit gesprek kost lokaal tarief buiten de kosten van uw mobiele telefoon" Tja alle prepaid providers rekenen lekker 1 euro per minuut. Heeft ook wel een reden want service nummers of sexlijnen, als ze nog bestaan beginnen met 090X

diumenge
door diumenge - Nov 18, 2012 om 11:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Andere provider nemen.

Bij KPN prepaid is het tarief altijd € 1,30 p/m voor die nummers.

Bij bijvoorbeeld HollandsNieuwe is het tarief € 0,10 + kosten van het servicenummer.

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2012 om 12:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 18 nov 2012, 11:30]
Bij bijvoorbeeld HollandsNieuwe is het tarief € 0,10 + kosten van het servicenummer.

En wat zijn dan de kosten van het servicenummer? Ik vermoed 1,30 per minuut.

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2012 om 12:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ carole.83

0900 Nummers kunnen veel verschillende tarieven hebben, zoals bv. Ing € 0,15 per minuut.

diumenge
door diumenge - Nov 18, 2012 om 12:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is aan de aanbieder van de service om te bepalen, bijvoorbeeld het NS servicenummer kost € 0,10 p/m. Bij HN dus € 0,20 en bij KPN (altijd) € 1,30.

ui
door uiver - Nov 18, 2012 om 12:49
43 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 18 nov 2012, 11:30]Andere provider nemen.

Bij KPN prepaid is het tarief altijd € 1,30 p/m voor die nummers.

Bij bijvoorbeeld HollandsNieuwe is het tarief € 0,10 + kosten van het servicenummer.

Dus overstappen naar HollandsNieuwe, waarna er een redelijke kans aanwezig is dat je helemaal niet meer kan bellen. Zo bespaar je pas echt. Als je echter zekerheid wil moet je voor Simpel gaan. Die hebben een belplafond dat op de grond ligt.

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2012 om 12:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 18 nov 2012, 12:41]Dat is aan de aanbieder van de service om te bepalen, bijvoorbeeld het NS servicenummer kost € 0,10 p/m. Bij HN dus € 0,20 en bij KPN (altijd) € 1,30.

Dan is KPN idd behoorlijk prijzig. Andere provider kan dan, moet ts wel een simlock vrije mobiel hebben. En of ts nou moet kiezen voor HN? Weet niet hoor, maar ik lees verschrikkelijk veel klachten over slechte verbinding/slecht bereik.

ro
door ron530 - Nov 18, 2012 om 12:54
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Om tegen een normaal tarief een bedrijf te contacteren heb je een vaste aansluiting nodig. Menigeen heeft dat al in een pakket van tv, internet en zomeer afgesloten.

diumenge
door diumenge - Nov 18, 2012 om 12:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

HN is slechts eens voorbeeld, ik ga niet voor TS alle tarieven uitzoeken ;-)

Dat ik HN als voorbeeld noem is omdat ik er zelf bij zit, en ik heb geen enkel probleem met die provider. Ik lees ook de klachten, maar die ervaar ik zelf dus niet (regio Haaglanden).

gompy2
door gompy2 - Nov 18, 2012 om 13:18
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Walter,

Het enige wat je kunt doen is een andere provider nemen.

Hieronder zal ik een lijst plaatsen met wat de kosten zijn voor het bellen naar een 0900 nummer, plus een link waar je het zelf kunt bekijken.
KPN is inderdaad één van de duurste, niet DE duurste, daarom zou ik je als alternatief bijvoorbeeld Simyo willen adviseren.
Simyo is een dochter van KPN, gebruikt hetzelfde netwerk maar is ontzettend veel goedkoper, maar goed, die keuze is aan jezelf.
De lijst:

Met 0900-inbelnummers kunt u goedkoop naar het buitenland bellen, ook vanaf uw mobiele telefoon. Sommige mobiele aanbieders hanteren echter exorbitant hoge 'verkeerstarieven' voor het bellen naar 0900-nummers, waardoor uw gesprek wel eens duurder kan uitpakken dan u had verwacht. Dit geldt met name voor prepaid. Daarom heeft Bellen.com de tarieven voor bellen naar 0900-nummers vanaf een mobiele prepaid aansluiting op een rijtje gezet.

Aanbieder Kosten prepaid bellen naar 0900 Bijzonderheden
AH mobiel € 1,15 p/min. +
€ 0,07 starttarief elke min. volledig; bellen naar 0906/0909 nrs. niet mogelijk
Aldi onbekend vermeldt geen tarieven
Ben 0900 tarief + standaard gesprekskosten
DekaMobiel 0900 tarief + € 0,20 afrekenen per min of per sec verschilt per 0900 nummer
*bliep niet mogelijk niet mogelijk
Dirk, Bas, Digros Mobiel 0900 tarief + € 0,20 afrekenen per min of per sec verschilt per 0900 nummer
HEMA € 1,30 p/min. 1e min. volledig; maximaal € 65 per gesprek
Hi € 1,30 per minuut 1e min. volledig; maximumtarief per gesprek bij minuuttarief hoger dan € 0,15
Hollandsnieuwe € 0,15 p/min. + tarief servicenummer elke min. volledig
Jumbo € 1,30 p/min. 1e min. volledig
KPN € 1,30 per minuut 1e min. volledig
Kruidvat € 1,30 per minuut
Lebara Mobile € 1,75 per minuut elke min. volledig. Enkele 0900-nrs. hebben lagere tarieven. 0909/ 0906 nrs. bellen niet mogelijk
Lycamobile onbekend vermeldt geen tarieven
ortel mobile € 2,50 p/min.
+ € 0,24 starttarief elke min. volledig. 0909/ 0906 nrs. bellen niet mogelijk
Rabo Mobiel €1,00 p/min.
+ € 0,60 starttarief enkele 0900-nrs hebben afwijkende tarieven; maximumtarief per gesprek
Simyo 0900 tarief + standaard gesprekskosten bellen naar 0909/0906-nrs. niet mogelijk
T-Mobile 0900 tarief + € 0,35 p/min. + € 0,07 starttarief (0,09 bij Bonus Sms) elke min. volledig
Technos onbekend vermeldt geen tarieven
Tele2 0900 tarief + € 0,40 p/min + € 0,10 starttarief 1e min. volledig
Telesur onbekend vermeldt geen tarieven
Telfort € 1,25 p/min.+
€ 0,07 starttarief 1e min. kost € 1,32 en 1e min. volledig. maximaal € 63 per gesprek.
Vodafone 0900 tarief + standaard gesprekskosten

Opvallend is dat er bij prepaid vaak een vast tarief per minuut geldt, ongeacht de hoogte van het tarief dat officieel is gekoppeld aan het 0900-nummer. Daardoor is bellen vanaf een prepaidaansluiting naar 0900-inbelnummers niet interessant. Immers, zelfs voor een toegangsnummer van bijvoorbeeld 1 cent per minuut moet u op deze manier ruim een euro per minuut betalen!

Je kunt het ook zelf rustig nakijken op de site van Bellen.com
De link, klik -> Hier

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 19, 2012 om 01:32
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Geen zaken doen met bedrijven die verstopt zitten achter een 090x nummer, hoef je ze ook nooit te bellen. Moet het toch zoek dan 'n alternatief nummer, stuur 'n brief (antwoordnummer) vraag of ze jou willen bellen (na 10 brieven doen ze dat echt wel ;-)) of doe heel hip en stuur een fax :-). Uiteraard als de mogelijkheid tot mailen er niet is of zoals veel bedrijven denken daar niet op te moeten reageren.

in
door inuk - Nov 19, 2012 om 20:05
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=inuk schreef op zondag 18 nov 2012, 10:06]Beste mede lezers,
Ik maak gebruik van prepaid van KPN.
Veel 0900 klantenservice nummers hebben een gewoon locaal tarief, maar met de prepaid van KPN moet ik 1,30 euro per minuut betalen.
Zijn er nog meer mensen die dit meemaken en wat is hier tegen te doen?
Vriendelijke groet,
Walter

Goede dag mede lezers,
Bedankt voor uw reactie's.
Het is mij duidelijk en zal mij bedenken om over te gaan naar
een andere provider.
Vriendelijke groet,
Walter.