Mag Canal Digitaal mijn abonnement zomaar met 30% verhogen?
Onlangs ontving ik de bevestiging van Canal Digitaal dat het abonnement dat mijn overleden partner had afgesloten, ongewijzigd kon worden voortgezet. Gisteren ontving ik een mail waarin een prijsverhoging van maar liefst 30% wordt aangekondigd per 1 juli. Hiervoor worden weliswaar 4 extra zenders worden geleverd (Film Europe HD, TV West, 192TV, Brava HD), maar hier heb ik niet om gevraagd.
Natuurlijk kan ik mijn abonnement per genoemde datum kostenloos opzeggen, maar dat wil ik niet.
Mij gaat het er om of CD dit zomaar mag doen.
Lijkt me wel, tenzij er in het contract iets anders staat maar dat zal wel niet.
Volgens mij verhogen alke providers per 1 juli de tarieven. Maar 30 procent is wel extreem. Wellicht had uw partner nog een oud abonnement of een extra korting om de een of andere reden wat nu komt te vervallen.
Maar vaak is het zo dat als u CD meldt dat u gaat ipzeggen ivm die prijsverhoging, ze u een extra korting aanbieden.
Hallo Ingrid Molenaars ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/aanbieder-telefonie-internet-televisie-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden
Dat Brava tv HD bestaat dat nog? Dat was een zender die Ziggo leverde in het eerst HD pakket samen met nog 4 andere zenders en dat was ergen in het begin toen er voor het eerst een HD zender kwam.
Mij gaat het er om of CD dit zomaar mag doen.
Ja, en als je het niet wilt kun je opzeggen. (en dat wil je niet, dus ....)
Kijk in de algemene voorwaarden dan weet je wat je afgesproken hebt.
https://www.canaldigitaal.nl/over-ons/algemene-voorwaarden/
Als zou blijken dat de prijsverhoging niet mag, wat ben je dan van plan te gaan doen, behalve betalen?
CD blijkt de boel qua abonnementskosten gelijk te trekken omdat sommige abonnementen al langer liepen. Aan uw e-mail adres in uw gebruikersnaam te zien heeft u ook een kabelaansluiting van Casema/Ziggo waarbij een tv abonnement ook verplicht is dus vraag ik me af waarom het behouden van het CD abonnement zo belangrijk is. Het is wel handig om te weten wat u nu betaald en wat u in juli gaat betalen want 30% meer betalen is heel relatief.
Misschien voor een vakantieadres? Caravan, camper, boot?
Mogelijk loopt gelijktijdig met de tariefsverhoging een tot heden (tijdelijke) "gratis" dienst op z'n einde waarvoor nu ook betaald moet gaan worden en samen met de reguliere prijsverhoging kan dit bedragje aardig oplopen.
Lees uw bestaand abonnement er maar een goed op na en mogelijk vindt u de boosdoener.
En nu maar hopen dat Mevr. Molenaars niet op een persoonlijk e-mailbericht zit te wachten ! ;-))
Als ook al gemeld heeft u zo te zien ook nog een ander abonnement bij een andere provider. Is het dan mischien geen goed idee om het abonnement bij Canal Digitaal op te zeggen? U kunt dan vervolkgens wel alle 'free to air'zenders blijven ontvangen. (De NL commerciëlen dan niet maar de meeste o.a. Duitse wel.
En ook Ned. 1, 2 en 3 niet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer