in
door ingrid.molenaars@casema.nl May 24, 2018 om 09:09
Elektronica & tv

Mag Canal Digitaal mijn abonnement zomaar met 30% verhogen?

Onlangs ontving ik de bevestiging van Canal Digitaal dat het abonnement dat mijn overleden partner had afgesloten, ongewijzigd kon worden voortgezet. Gisteren ontving ik een mail waarin een prijsverhoging van maar liefst 30% wordt aangekondigd per 1 juli. Hiervoor worden weliswaar 4 extra zenders worden geleverd (Film Europe HD, TV West, 192TV, Brava HD), maar hier heb ik niet om gevraagd.

Natuurlijk kan ik mijn abonnement per genoemde datum kostenloos opzeggen, maar dat wil ik niet.

Mij gaat het er om of CD dit zomaar mag doen.

6059 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ju
door juliomariner - May 24, 2018 om 09:22
1329 Antwoorden / 2 Vragen
0

Lijkt me wel, tenzij er in het contract iets anders staat maar dat zal wel niet.

tijger1
door tijger1 - May 24, 2018 om 09:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Volgens mij verhogen alke providers per 1 juli de tarieven. Maar 30 procent is wel extreem. Wellicht had uw partner nog een oud abonnement of een extra korting om de een of andere reden wat nu komt te vervallen.

Maar vaak is het zo dat als u CD meldt dat u gaat ipzeggen ivm die prijsverhoging, ze u een extra korting aanbieden.

tijger1
door tijger1 - May 24, 2018 om 09:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Verander uw gebruikersnaam. Het is niet verstandig daar uw mail adres voor te nemen.

marita5
door marita5 - May 24, 2018 om 10:13
11521 Antwoorden / 15 Vragen
2
Gr
door Grunn1 - May 24, 2018 om 11:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen
0

Dat Brava tv HD bestaat dat nog? Dat was een zender die Ziggo leverde in het eerst HD pakket samen met nog 4 andere zenders en dat was ergen in het begin toen er voor het eerst een HD zender kwam.

edrick3
door edrick3 - May 24, 2018 om 12:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen
2

Mij gaat het er om of CD dit zomaar mag doen.
Ja, en als je het niet wilt kun je opzeggen. (en dat wil je niet, dus ....)

panter22
door panter22 - May 24, 2018 om 13:05
6599 Antwoorden / Vragen
0

Kijk in de algemene voorwaarden dan weet je wat je afgesproken hebt.
https://www.canaldigitaal.nl/over-ons/algemene-voorwaarden/
Als zou blijken dat de prijsverhoging niet mag, wat ben je dan van plan te gaan doen, behalve betalen?

ro
door ron503 - May 24, 2018 om 13:40
1229 Antwoorden / 0 Vragen
0

CD blijkt de boel qua abonnementskosten gelijk te trekken omdat sommige abonnementen al langer liepen. Aan uw e-mail adres in uw gebruikersnaam te zien heeft u ook een kabelaansluiting van Casema/Ziggo waarbij een tv abonnement ook verplicht is dus vraag ik me af waarom het behouden van het CD abonnement zo belangrijk is. Het is wel handig om te weten wat u nu betaald en wat u in juli gaat betalen want 30% meer betalen is heel relatief.

tijger1
door tijger1 May 25, 2018 om 18:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien voor een vakantieadres? Caravan, camper, boot?

me
door mein33 - May 24, 2018 om 18:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

Mogelijk loopt gelijktijdig met de tariefsverhoging een tot heden (tijdelijke) "gratis" dienst op z'n einde waarvoor nu ook betaald moet gaan worden en samen met de reguliere prijsverhoging kan dit bedragje aardig oplopen.
Lees uw bestaand abonnement er maar een goed op na en mogelijk vindt u de boosdoener.

En nu maar hopen dat Mevr. Molenaars niet op een persoonlijk e-mailbericht zit te wachten !   ;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 24, 2018 om 18:17
16867 Antwoorden / 202 Vragen
0

Als ook al gemeld heeft u zo te zien ook nog een ander abonnement bij een andere provider. Is het dan mischien geen goed idee om het abonnement bij Canal Digitaal op te zeggen? U kunt dan vervolkgens wel alle 'free to air'zenders blijven ontvangen. (De NL commerciëlen dan niet maar de meeste o.a. Duitse wel.

tijger1
door tijger1 May 25, 2018 om 18:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En ook Ned. 1, 2 en 3 niet.

pu
door puursang - May 25, 2018 om 18:14
23 Antwoorden / 11 Vragen
0

Zeg abonnement op. Er is een nieuwe satelliet provider,, Joyne" op de markt. De prijzen zijn vaak aantrekkelijker. Nadeel : er zijn wat aanpassingen aan de schotel nodig. Werken met n.l  met andere satelliet. De door CD genoemde 4 extra zenders worden zonder extra kosten in het basis pakket  weergegeven. Ook gratis fox 1,2,3 eredivisie in het basis pakket € 22,00 per maand

bvdsteeg
door bvdsteeg - May 25, 2018 om 18:44
13 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hoeveel is de verhoging in euro’s.  Een (1) euro? Ziggo heeft mijn abonnement verhoogd met 6,7% zijnde € 3,05.  Ook niet mis.
Het lijkt wel of de providers een afspraak hebben gemaakt om de tarieven te verhogen.

pu
door puursang - May 25, 2018 om 20:21
23 Antwoorden / 11 Vragen
0

Aanvulling vorige opmerking.Misschien heeft u een niet meer bestaand beperkt € 10,00 abonnement. Enkele jaren geleden moesten providers voor het uitzenden van NPO 1 , 2 .3 gaan betalen. Men heeft toen vannuit CD, omdat men dit ook moest doorberekenen, een aanbod van € 10, 00 gedaan om u als abonnee te behouden. CD komt echter aan dit bedrtag tekort en ziet nu o.a Ziggo ,KPN  hun tarief verhogen, de kans dit ook te doen.Overigens heeft ,,JOYNE'' ook  een Travel Light pakket van € 13 per maand.

pe
door pebk - May 25, 2018 om 23:19
581 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja, dat mag. En u heeft het recht om het contract op te zeggen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kl
kl.beens - May 2, 2024 om 11:57
Winkels & webshops

Hoe kan ik On that ass bereiken?

Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer

ha
hansenmarja - May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik ... Lees meer

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer