mm
door mmdebree Oct 28, 2017 om 20:34
Elektronica & tv

Mag je de slimme meter weigeren?

Lyander kondigt aan dat hij/zij een slimme meter komt plaatsen.kan ik die weigeren te laten plaatsen?Ik heb een huurhuis (particuliere huur)

4715 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2017 om 20:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tik op internet bij Google of zo in : slimme meter en u hebt dagen en dagen  leesvoer.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 28, 2017 om 22:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar als de wbv het wel graag wil?

tijger1
door tijger1 Oct 29, 2017 om 08:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar gaat de wbv niet over.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 29, 2017 om 09:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tijger, duidelijk, bedankt :-)

ma
door marnix1 Oct 29, 2017 om 09:26
256 Antwoorden / 22 Vragen

Hmm, is dat niet aan de verhuurder om uit te maken?

tijger1
door tijger1 Oct 29, 2017 om 09:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marnix1. Nee, dat ding is niet van de verhuurder.

marita5
door marita5 Oct 29, 2017 om 11:00
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@marnix1 , @tijger1 heeft gelijk zie hier : Wie bepaalt of er een slimme meter wordt gehangen, de huurder of ik?

​De slimme meter hoort bij de woning en daarom bij de huurder. Dat betekent dat u als woningbouwcorporatie niet kunt beslissen of uw huurwoning een slimme meter krijgt: dat recht is voorbehouden aan de huurder. Wanneer wij de slimme meter aanbieden bij de huurder, heeft deze het recht om de slimme meter te weigeren of de slimme meter administratief uit te laten zetten bron : enexis.nl

ma
door marnix1 Oct 29, 2017 om 15:29
256 Antwoorden / 22 Vragen

dank!

marita5
door marita5 - Oct 28, 2017 om 21:05
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mmdebree  ,

Lyander kondigt aan dat hij/zij een slimme meter komt plaatsen.kan ik die weigeren te laten plaatsen

Weigeren slimme meter

Als u de slimme meter niet wilt, kunt u hem weigeren. U houdt dan uw oude meter, of u krijgt een digitale meter die niet slim is en niet geschikt voor diensten die u helpen energie te besparen.

U kunt de slimme meter alleen weigeren als u deze aangeboden krijgt. Heeft u bericht ontvangen dat uw huidige meter wordt vervangen door een slimme meter, maar wilt u dit niet? Bel dan het telefoonnummer dat in het bericht staat. Of bel met Liander we bespreken graag met u de mogelijkheden. Liander is bereikbaar op werkdagen tussen 8:00 en 18:00 op telefoonnummer 088 542 64 44. Wilt u de slimme meter wel maar niet dat de standen automatisch worden doorgestuurd? In dat geval kunt u dit stopzetten.

https://www.liander.nl/consument/slimme_meter/weigeren_slimme_meter

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( lees ook de rechter blauwe kolom )

https://www.consuwijzer.nl/energie/energiemeter/slimme-meter-weigeren

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 29, 2017 om 15:15
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Zou dat even met de huiseigenaar overleggen. Maar deze persoon sowieso ernstig adviseren om dit niet te doen.
En bellen naar Liander is nergens voor nodig.