co
door cortina1969 Mar 10, 2011 om 19:54
Elektronica & tv

Mag Ziggo zomaar zenders afsluiten bij analoge ontvangst

Ik ben bij Ziggo aangesloten voor TV en Internet
Telefoon is voor ons aan de grensstreek niet mogelijk want bij uitval internet kunnen wij met een mobiele tel niet bellen dus voor ons geen totaalpakket maar dat is het probleem niet
Vorig jaar ontvingen we een brief van Ziggo met de mededeling als we geen digitale ontvangst wilden dan werd voor de mensen die analoge ontvangst wilden blijven ontvangen 5 zenders afgenomen onder het motto dat ze die nodig hadden voor uitbreiding digitale ontvangers
gezien ik geen breedbeeld TV heb en daardoor het verschil tussen analoge ontvangst en digitale niet te zien is heb ik niet voor digitaleontvangst gekozen
Nu hoor ik toevallig van een kamerlid van de SP dhr Linders dat Ziggo hier geen toestemming voor had en wij gedupeerd zijn voor inlevering van 5 zenders en ook nog geen tegemoet komen krijgen in vermindering van kosten
Mijn verzoek aan jullie is kunnen jullie hier een onderzoek instellen
Groetend P Ploum

6562 40 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Mar 10, 2011 om 20:08
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U zou eens bij kabelraden.nl kunnen kijken.

Klik hier

Deze trachten de belangen van de consument te behartigen.

Als u wilt dat Kassa een onderzoek instelt moet u kassa benaderen. Dit is een forum waar vrijwilligers actief zijn.
klik hier

Lsk520
door Lsk520 - Mar 10, 2011 om 22:46
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=cortina1969 schreef op donderdag 10 mrt 2011, 19:54]gezien ik geen breedbeeld TV heb en daardoor het verschil tussen analoge ontvangst en digitale niet te zien is heb ik niet voor digitaleontvangst gekozen

Breedbeeld TV heeft niets te maken met digitaal of anologe beeldkwaliteit.
Je bent in de war met een LCD scherm
En Ziggo mag gewoon het aanbod bepalen, er is, geloof ik, alleen een restrictie mbt de publieke onroepen. Ziggo mag dus gewoon Thailand 3 en Colombia 2 er afgooien.
Die SP'er moet geen onzin uitkramen.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 10, 2011 om 23:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dit word mede mogelijk gemaakt door een programmaraad welke dus is ingesteld ook in u regio.
Maar troost u er zijn al kabelaanbiedersdie helemaal geen anoge zenders meer door geven.

birdies
door birdies - Mar 10, 2011 om 23:17
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ziggo is wettelijk verplicht slechts 15 analoge zenders door te geven. Dus het analoge aanbod zal de komende tijd nog verder zakken en uiteindelijk helemaal verdwijnen.

Ook met een oud toestel kun je digitaal kijken. Voor hetzelfde abonnementsgeld heb je dan wel veel meer zenders.

mi
door miffy53 - Mar 10, 2011 om 23:47
67 Antwoorden / 3 Vragen

Wij hebben hier ook nog een ouderwetsche gewone TV maar je ziet echt wel verschil tussen digitaal of analoog. Digitaal is veel scherper en persoonlijk vind ik het rustiger kijken dan dat korrelige analoge beeld. Van mij mogen ze analoog er helemaal uitgooien, en dat zal op termijn ook wel gebeuren.

birdies
door birdies - Mar 10, 2011 om 23:55
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Van mij mogen ze analoog er helemaal uitgooien.........

Van mij ook! Zelfs morgen nog.

nb
door nbw - Mar 11, 2011 om 02:07
521 Antwoorden / 24 Vragen

Hoi maat,

Ziggo kan wat analoge tv betreft eigenlijk alles doen wat haar belieft zolang ze de publieke zenders maar blijft leveren,want die zijn verplicht. Ziggo is een commercieel bedrijf en neemt het verlies dat een paar analogen opzegt in de grensstreek. En zo doen ook de concurrenten.

Eigenlijk heb je analoog niets meer te kiezen want de verwende consument wil hier niet meer naar kijken en betaald dus braaf maandelijks massaal de miljardenaanbieders.Want goh ben je het een keer niet eens of gaat het een keer mis dan heb je ware ellende. Ingehuurde callcentra/incassobedrijven met een eigen doelen. De chaos is alom bekend.

Zou per direct Ziggo opzeggen als er een eerlijk alternatief zou zijn.

conny2
door conny2 - Mar 11, 2011 om 08:34
256 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Cortina, als U een vraag of verzoek aan de redactie heeft dan kunt U het contactformulier gebruiken.
Hartelijke groet,
Conny

rj
door rjw - Mar 11, 2011 om 09:08
3360 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=nbw schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 02:07]Hoi maat,

Ziggo kan wat analoge tv betreft eigenlijk alles doen wat haar belieft zolang ze de publieke zenders maar blijft leveren,want die zijn verplicht. Ziggo is een commercieel bedrijf en neemt het verlies dat een paar analogen opzegt in de grensstreek. En zo doen ook de concurrenten.

Eigenlijk heb je analoog niets meer te kiezen want de verwende consument wil hier niet meer naar kijken en betaald dus braaf maandelijks massaal de miljardenaanbieders.Want goh ben je het een keer niet eens of gaat het een keer mis dan heb je ware ellende. Ingehuurde callcentra/incassobedrijven met een eigen doelen. De chaos is alom bekend.

Zou per direct Ziggo opzeggen als er een eerlijk alternatief zou zijn.

TV is geen eerste levensbehoefte, dus als het zoveel frustratie bij jou oplevert kan je het beter opzeggen. Je kunt altijd nog digitenne nemen voor de publieke zenders (gratis).

börgemeister
door börgemeister - Mar 11, 2011 om 11:05
506 Antwoorden / 25 Vragen

Voor het analoge gedeelte is er - via uw gemeente - een programmaraad die bepalen - conform de wet - welke zenders doorgegeven moeten worden en welke zenders - in samenspraak met ZIGGO, UPC etc. - adviseren voor doorgifte, daarnaast kan de kabelproviders naar eigen dunken zenders toevoegen en verwijderen.

De programmaraad is niet bevoegd voor het digitale aanbod van de kabelprovider.

Zo gaan de meeste kabelproviders - CaiWay doet dit al - straks helemaal geen analoge televisie noch radio doorgeven middels de kabel. Alle bandbreedte, dus ook de analoge televisie en radio, gaat naar het digitale aanbod en de velen mogelijkheden daarvan.

Informeer bij uw gemeente naar het standpunt van de programmaraad hiervover.

siepel_1
door siepel_1 - Mar 11, 2011 om 13:35
3 Antwoorden / 0 Vragen

Waar Ziggo mee bezig is, is mij een raadsel....Afgelopen weekend kregen wij ook al geen mail de deur uit....De inkomende mail ging wel goed. Onze provider is Zylon en van daaruit hebben wij een site. Ons mailadres is dus gekoppeld aan die site. Ik heb met Zylon gebeld (maandag) en er zou sprake van poortafsluiting zijn. Normaal gaat de mail via poort 25. Vanaf dat moment moesten wij poort nr.587 gaan gebruiken. Zonder enige informatie wordt je dus afgesloten......en maar zoeken waar het hem aan ligt......! Nee, geen service maar wel betalen....!

pl
door plebpleb - Mar 11, 2011 om 13:39
113 Antwoorden / 60 Vragen

Ziggo "de kabelboer" heeft gewoon lak aan de klanten...
Iemand vermeld dat je de klacht kunt voorleggen bij de kabelraden...
Die kunnen er ook niets aan doen, want 't beleid van Ziggo hebben ze geen invloed...Misschien wel bij COAX.nl...Er is wel weinig kans, als men individueel 'n klacht indiend...
Daarom zou je 't beste met meerdere klanten van Ziggo kunnen gaan klagen om resultaat te krijgen...

loreleigil
door loreleigil - Mar 11, 2011 om 13:46
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=birdies schreef op donderdag 10 mrt 2011, 23:55]........Van mij mogen ze analoog er helemaal uitgooien.........

Van mij ook! Zelfs morgen nog.
Hier hetzelfde.
Het meest vreemde vind ik nog, dat ik, ondanks dat ik digitaal tv kijk, toch nog moet betalen voor mijn analoge abo.
Moet wel, anders kun je geen digitale tv afnemen.
Da's pas oplichting!

pierre60
door pierre60 - Mar 11, 2011 om 13:46
132 Antwoorden / 14 Vragen

Ik snap niet waarom je niet gewoon over gaat naar digitale tv. Het kost je geen cent meer en je hebt heel wat meer zenders. Je hoeft ook niet bang te zijn dat het kastje niet op je oude tv past want dat gaat prima. Je kunt het zelfs uitbreiden met heel wat meer zenders maar daar moet je dan wel extra voor betalen. Al je geliefde zenders zitten in het digitale pakket en in vele gevallen zit er ook uw eigen regionale zender bij. Je betaalt wel eenmalig voor het kastje maar dat kan voor niemand bezwaarlijk zijn.

quantas
door quantas - Mar 11, 2011 om 14:22
670 Antwoorden / 0 Vragen

Dus u geeft Ziggo de schuld van het falen van uw eigen provider.
Poort25 is al meer dan 2 jaar zo dat komt niet eens zo uit de lucht vallen.

Dus uw hostingprovider is degene die fout zit niet een ander.

=siepel schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 13:35: Waar Ziggo mee bezig is, is mij een raadsel....Afgelopen weekend kregen wij ook al geen mail de deur uit....De inkomende mail ging wel goed. Onze provider is Zylon en van daaruit hebben wij een site. Ons mailadres is dus gekoppeld aan die site. Ik heb met Zylon gebeld (maandag) en er zou sprake van poortafsluiting zijn. Normaal gaat de mail via poort 25. Vanaf dat moment moesten wij poort nr.587 gaan gebruiken. Zonder enige informatie wordt je dus afgesloten......en maar zoeken waar het hem aan ligt......! Nee, geen service maar wel betalen....!

loreleigil
door loreleigil - Mar 11, 2011 om 14:50
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=pierre60 schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 13:46]Ik snap niet waarom je niet gewoon over gaat naar digitale tv. Het kost je geen cent meer en je hebt heel wat meer zenders. Je hoeft ook niet bang te zijn dat het kastje niet op je oude tv past want dat gaat prima. Je kunt het zelfs uitbreiden met heel wat meer zenders maar daar moet je dan wel extra voor betalen. Al je geliefde zenders zitten in het digitale pakket en in vele gevallen zit er ook uw eigen regionale zender bij. Je betaalt wel eenmalig voor het kastje maar dat kan voor niemand bezwaarlijk zijn.
Da's onzin.
Ik betaal nu dik € 16,- extra, bovenop mijn analoge abonnement waar ik niet vanaf kan, omdat dit door UPC verplicht is gesteld om af te nemen.

siepel_1
door siepel_1 - Mar 11, 2011 om 14:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

quantas, dan heeft u mijn antwoord niet goed gelezen. Niet mijn provider heeft poort 25 afgesloten, maar Ziggo! Mijn provider stelde mij op de hoogte hiervan, bij navraag en zij deelden mede dat vervolgens poort 587 kon worden gebruikt.

pa
door paul27 - Mar 11, 2011 om 15:04
13 Antwoorden / 1 Vragen

Klinkt aardig die digitale TV en je kan het nu nog als extra doen maar als er geen Analoog meer is (zoals bij Caiway) moet je bij elke TV in je huis een extra kastje kopen of huren, ook opnemen op die mooie HDD/DVD recorder die je pas hebt gekocht is dan niet meer mogelijk.

an
door ankhor - Mar 11, 2011 om 15:20
122 Antwoorden / 0 Vragen

Tp weet er dus niets van af, sommige zenders MOETEN ze door geven.
Programmaraden hebben ook wat te vertellen, maar daar zitten vaak egotrippers
die zich meer interreseren in wat zij willen dan wat de klanten willen.
Het nadeel van digitale Televisie hoor ik niet in de discussies, namelijk, een
programma opnemen. digitaal kan je dus maar 1 zender bekijken, tenzij er twee decoders in 1 box zitten. En dat gaat je geld kosten.
iedere TV een digitale box en die dingen zijn niet goedkoop.
En pierre 60, het kost je geen cent meer,en.... je betaald wel eenmaliig voor dat kastje, .. Ja voor 1 TV. anders wordt het een ander verhaal.
En of dat voor niemand bezwaarljk kan zijn? kan je in iemands portemonnee kijken, er zijn al mensen die het eten niet eens meer kunnen betalen.
Tevens word opnemen van een programma ook erg moeilijk zeker als je naar een andere zender kijkt. Ik hbe inderdaad digitale TV en analoge voor mijn SVHS. Ik weet het, HDrecorders kunnen ook etc etc. maar ja, centjes he, niet iedereen heeft het breed.

pi
door piet limburg - Mar 11, 2011 om 15:36
233 Antwoorden / 15 Vragen

Valerius-2 en Birdies schrijven het juist.
Niet de schuld bij ZIGGO leggen.15 zenders zijn verplicht voor ZIGGO.
Wat dan aan ruimte overblijft (ongeveer 16 zenders) voor analoge kanalen wordt bepaald door de programmaraden (per regio).
Geloof maar dat die programmaraden ook niet altijd beslissen wat de kijker wil.
Daar zitten mensen in (zelfs onterecht ooit een burgemeester) die gewoon zelf bepalen wat er verder bijkomt.Hier in de grensstreek met Duitsland werden zomaar 3 duitste zenders (RTL+,SAT1,en SWF uit het analoge pakket gegooid.Dit veroorzaakte een storm van protest.
De programmaraad trok zich daar niets van aan en beschouwden de gedupeerde kijkers als WC papier.,,Veegden zich dus de kont aan hun af''.
Ziggo kon hier niets aan veranderen en kon alleen maar mededelen dat de gedupeerde kijkers een digitale ontvanger moesten aanschaffen.
Uiteindelijk zal,zoals velen al aangeven geleidelijk alles naar DIGITAAL gaan.

Het zenderpakket van de telefoonlijn aanbieders en Digitenne is helemaal niet om over op te scheppen.

piet

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 11, 2011 om 16:04
1961 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=paul27 schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 15:04]Klinkt aardig die digitale TV en je kan het nu nog als extra doen maar als er geen Analoog meer is (zoals bij Caiway) moet je bij elke TV in je huis een extra kastje kopen of huren, ook opnemen op die mooie HDD/DVD recorder die je pas hebt gekocht is dan niet meer mogelijk.

Dat is niet waar want als je ingebouwde ontvangers hebt in je tv (s) hoef je niks te kopen.

j.a.de witte
door j.a.de witte - Mar 11, 2011 om 16:05
86 Antwoorden / 6 Vragen

Digitale tv is voor mij een groot drama tw;

1e Per toestel een decoder
2e afstemmen gaat niet meer met de tv.tuner !
3e Dit geldt ook voor video recorders,derhalve
hoe dan nog van tevoren programmeren van een zender voor opname ?

Over digitenne heb ik al eerder mijn zeer slechte ervaringen laten weten,kijk maar eens naar de dekkings graad van digitenne.(kaart v/d kpn),een ware puinhoop !

birdies
door birdies - Mar 11, 2011 om 17:00
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Het meest vreemde vind ik nog, dat ik, ondanks dat ik digitaal tv kijk, toch nog moet betalen voor mijn analoge abo..........

Nee, je betaalt voor doorgifte van de basiszenders van analoog OF/EN digitaal.

uo
door uomo - Mar 11, 2011 om 18:35
17 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze nou eens beginnen met alle zenders ongecodeerd door geven.
Dat scheelt een hele hoop stroom van decoders, en een hoop gezeur als je meerdere tv hebt.
Is erg goed voor het milieu!!
Dan een totaal berekening (eerlijk, LOL) maken voor de kosten van dat alles,
Iedereen het zelfde laten betalen en alles laten ontvangen.
En film en sport kanalen via het internet laten lopen.
Nou als dat geen oplossing is!!

valerius-2
door valerius-2 - Mar 11, 2011 om 18:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=loreleigil schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 14:50][quote=pierre60 schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 13:46]Ik snap niet waarom je niet gewoon over gaat naar digitale tv. Het kost je geen cent meer en je hebt heel wat meer zenders. Je hoeft ook niet bang te zijn dat het kastje niet op je oude tv past want dat gaat prima. Je kunt het zelfs uitbreiden met heel wat meer zenders maar daar moet je dan wel extra voor betalen. Al je geliefde zenders zitten in het digitale pakket en in vele gevallen zit er ook uw eigen regionale zender bij. Je betaalt wel eenmalig voor het kastje maar dat kan voor niemand bezwaarlijk zijn.
Da's onzin.
Ik betaal nu dik € 16,- extra, bovenop mijn analoge abonnement waar ik niet vanaf kan, omdat dit door UPC verplicht is gesteld om af te nemen.
Wat heeft dit nu te maken met Ziggo?

quantas
door quantas - Mar 11, 2011 om 23:16
670 Antwoorden / 0 Vragen

Dan nog poort 25 is al meer dan 2 jaar dicht bij alle providers dus dat u dat niet wist ligt toch wel degelijk bij uw hostingprovider die kan nl ook als u gebruik maakt van een domein daar de uitgaande mail van uw domein laten gebruiken dan heb je Ziggo neit nodig.

Dat uw provider er zelf 2 jaar voor nodig heeft om u door te geven dat poort 25 dicht is kan je niet bij Ziggo neerleggen want die hebben het meerdere malen gecommuniceerd dat daar niet naar gekeken word ja dat is uw probleem.

=siepel schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 14:51: quantas, dan heeft u mijn antwoord niet goed gelezen. Niet mijn provider heeft poort 25 afgesloten, maar Ziggo! Mijn provider stelde mij op de hoogte hiervan, bij navraag en zij deelden mede dat vervolgens poort 587 kon worden gebruikt.

birdies
door birdies - Mar 12, 2011 om 00:51
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@siepel en quantas: dit topic gaat over analoge t.v. en niet over poorten. Siepel het is 'not done' in te breken op een topic v.e. ander.

börgemeister
door börgemeister - Mar 12, 2011 om 04:15
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=siepel schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 13:35]Waar Ziggo mee bezig is, is mij een raadsel....Afgelopen weekend kregen wij ook al geen mail de deur uit....De inkomende mail ging wel goed. Onze provider is Zylon en van daaruit hebben wij een site. Ons mailadres is dus gekoppeld aan die site. Ik heb met Zylon gebeld (maandag) en er zou sprake van poortafsluiting zijn. Normaal gaat de mail via poort 25. Vanaf dat moment moesten wij poort nr.587 gaan gebruiken. Zonder enige informatie wordt je dus afgesloten......en maar zoeken waar het hem aan ligt......! Nee, geen service maar wel betalen....!

Probeer eens bij 'SMTP: smtp.ziggo.nl'.

Poort 587 wordt ook door & bij Tele2 klanten gebruikt.

loreleigil
door loreleigil - Mar 12, 2011 om 14:29
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=birdies schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 17:00].......Het meest vreemde vind ik nog, dat ik, ondanks dat ik digitaal tv kijk, toch nog moet betalen voor mijn analoge abo..........

Nee, je betaalt voor doorgifte van de basiszenders van analoog OF/EN digitaal.
En vervolgens betaal ik in mijn digitale pakket ook nog eens voor exact dezelfde zenders!

birdies
door birdies - Mar 12, 2011 om 14:47
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........En vervolgens betaal ik in mijn digitale pakket ook nog eens voor exact dezelfde zenders........

Las later dat je bij UPC zit, ik heb het over Ziggo.

j.a.de witte
door j.a.de witte - Mar 12, 2011 om 15:39
86 Antwoorden / 6 Vragen

Hi hr.börgemeister ,

Hoe werkt dit;

"Probeer eens bij 'SMTP: smtp.ziggo.nl'.

Poort 587 wordt ook door & bij Tele2 klanten gebruikt." ?

Alvast bedankt.

loreleigil
door loreleigil - Mar 12, 2011 om 15:41
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 12 mrt 2011, 14:47]........En vervolgens betaal ik in mijn digitale pakket ook nog eens voor exact dezelfde zenders........

Las later dat je bij UPC zit, ik heb het over Ziggo.
Ik was ook weer behoorlijk afgedwaald van het originele onderwerp.
Mijn fout...

Lsk520
door Lsk520 - Mar 12, 2011 om 21:03
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ankhor schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 15:20]Tp weet er dus niets van af, sommige zenders MOETEN ze door geven.

En wat schrijf ik:

"En Ziggo mag gewoon het aanbod bepalen, er is, geloof ik, alleen een restrictie mbt de publieke onroepen."

Misschien moet je even opzoeken wat het woord "restrictie" betekent.....

fr
door francesco - Mar 14, 2011 om 23:00
7 Antwoorden / 11 Vragen

Het blijkt dat velen bvbij de SP niet precies weten wat er aan de hand is met de overgang van analoge naar digitale TV en dan alleen opvangen dat er bij de analoge TV zenders vervallen.Dat is mi ook schuld van de providers die de overstap naar de digitale TV en daarbij het al of niet ontstaan van welke extra kosten duidelijker hadden moeten presenteren

ab
door abvan - Mar 18, 2011 om 15:49
39 Antwoorden / 11 Vragen

Digitaal of analoog, mag ik aub zelf uitmaken voor welke kwaliteit TV ik kies. Het ergste vind ik echter de monopolie positie van de kabelbedrijven. Een bedrijf als Caiway heeft in al hun arrogantie beslist om analoog van de kabel te halen. Heb je de pech, dat je in jouw gemeente aangewezen bent op Caiway, dan kan je niet naar een andere kabelprovider. M.a.w. je MOET digitaal. De enige keus die je dan nog hebt is om dan maar voor digitenne of een andere telefoonaanbieder te kiezen om maar niks meer met dat arrogante kabelbedrijf te maken te hebben.

quantas
door quantas - Mar 18, 2011 om 16:08
670 Antwoorden / 0 Vragen

Ja alleen van de andere kant staat de aanbieder ook vrij om alleen maar digitaal aan te bieden nog.
Dit heeft niks met monopolie te maken maar meer met het feit dat analoog gewoon gaat vervallen en niet meer rendabel is voor het erg kleine percentage wat er gebruik van maakt nog.

Dit is nu hetzelfde als mensen die lopen te mekkeren dat ze nog een inbel abbo voor internet willen dat is er gewoonweg niet meer.
Waarom niet de vraag is er niet meer omdat er alternatieven zijn en de kosten hoger zijn dan de opbrengsten en dat is ook zo met analoog signaal.

=abvan schreef op vrijdag 18 mrt 2011, 15:49: Digitaal of analoog, mag ik aub zelf uitmaken voor welke kwaliteit TV ik kies. Het ergste vind ik echter de monopolie positie van de kabelbedrijven. Een bedrijf als Caiway heeft in al hun arrogantie beslist om analoog van de kabel te halen. Heb je de pech, dat je in jouw gemeente aangewezen bent op Caiway, dan kan je niet naar een andere kabelprovider. M.a.w. je MOET digitaal. De enige keus die je dan nog hebt is om dan maar voor digitenne of een andere telefoonaanbieder te kiezen om maar niks meer met dat arrogante kabelbedrijf te maken te hebben.

ab
door abvan - Mar 18, 2011 om 16:23
39 Antwoorden / 11 Vragen

@ Quantas: Natuurlijk heeft dit wel met de monopolie positie van het kabelbedrijf te maken. Los van de discussie digitaal of analoog (ik begrijp ook wel dat je de vooruitgang niet kan en moet? tegenhouden); wanneer ik van mijn kabelbedrijf om wat voor reden ook af wil, heb ik als enig alternatief digitenne o.i.d. Ik kan niet naar een ander kabelbedrijf. Verder was het m.i. de bedoeling, dat de kabelbedrijven hun netwerk open moesten stellen voor de concurrentie. Daar hoor je al een tijdje niets meer over.

quantas
door quantas - Mar 18, 2011 om 16:26
670 Antwoorden / 0 Vragen

Het is maar net hoe je het ziet.

Iets wat niet rendabel is bied je niet meer aan, als 90% van de mensen kiest voor digitaal en analoog vervalt op den duur ga je dat gewoonweg niet meer aanbieden.

Kabel is er gewoonweg niet veel concurentie, met adsl en glasvezel wel en die netwerken zijn al open gesteld.

ab
door abvan - Mar 18, 2011 om 16:35
39 Antwoorden / 11 Vragen

Concurrentie zat. Volgens mij was het toentertijd Tele 2, dat ook van de kabel gebruik wilde maken, maar via de rechter wisten de kabelbedrijven dat te voorkomen. Zou hou je inderdaad de concurrentie buiten de deur. Volgens mij moest KPN toentertijd wel zijn netwerk ter beschikking van de concurrentie stellen. Bij de energiebedrijven maakt het ook niet uit in welke gemeente je woont (m.u.v. het transportgedeelte). De monopolie positie van de kabelbedrijven blijft echter gehandhaafd.

quantas
door quantas - Mar 18, 2011 om 16:41
670 Antwoorden / 0 Vragen

Tele 2 is slechts 1 partij tegen 100den partijen die glasvezel en adsl kunnen aanbieden.

Kabel is wat dat betreft compleet anders.