to
door topper123 Feb 16, 2004 om 11:55
Elektronica & tv

Matchline Philips breedbeeld

Hallo,

Ben voornemens een Philips Matchline tv (breedbeeld) aan te schaffen.
Echter ik hoorde dat er een serie beeldbuizen het na een paar jaar te begeven, terwijl de garantie al verlopen is.
Nu ben ik benieuwd of de nieuwere modellen ook problemen kunnen geven, of dat Philips intussen een correctie hebben uitgevoerd.
Het gaat om de types 32PW9308 of 32PW9528.

En kan ik bij de verkoop een extra garantie (5 jaar) bedingen, zonder extra kosten, vanwege de mogelijkheid van een evt. korte levensduur van beeldbuizen.

Benieuwd naar uw reactie en evt. advies.

Met vriendelijke groet,

Hubert Meijles

589 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Proberen om een extra garantie te bedingen is altijd een goede optie. Tros Radar heeft hier twee weken terug aandacht aan besteed en persoonlijk denk ik dat u alle gewenste info. op hun website, http//:www.trosradar.nl kunt vinden! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelik dank voor het antwoord:
Lees op Radar-site dat Philips eens beeldbuizen heeft vervangen, maar ik ben nog steeds benieuwd of de nieuwere types (genoemd in mijn oorspr. vraag) ook betere beeldbuizen zitten. Is dat bekend?

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op www.kieskeurig.nl zijn van die 2 types al aardig wat reacties te vinden. Misschien dat u daar een antwoord kan vinden of anders de vraag kan stellen. Succes, Gery.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de eerste plaats ,waarom zou U een breedbeeldtoestel aanschaffen,(er zijn haast geen echte breedbeelduitzendingen)op de tweede plaats ; U hebt meer rechten dan U denkt zonder de onnodige bijbetaling voor 5 jaar garantie. Het enige wat U koopt is minder gezeur,U mag immers verwachten dat een televisietoestel langer dan 5 jaar meegaat.
Dit geeft U het recht om zonder dat U er bij aanschaf voor bij heeft betaald gedeeltelijke al dan niet gehele vergoeding te eisen bij eventuele mankementen.
U dient er ten alle tijden wel rekening mee te houden dat men uit gaat van het "reeds genoten gebuik van het toestel", wat nooit betekent dat U nergens meer recht op heeft.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de reactie.
Aanschaf Breedbeeld ook i.v.m. met afspelen DVD's.
Die 5 jaar garantie wil ik er zonder bij te betalen bij bedingen, met het beeldbuisprobleem als argument. Dat moet volgens mij lukken.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

De huidige Beeldbuizen van het merk Philips/LG zijn van een zeer slechte kwaliteit.
Nu gaan de meeste maar twee jaar mee.
Deze beeld buizen zitten o.a. in de volgende merken: Philips, Aristona, Erres, Louwe, JVC
Zelf denk ik dat het te maken heeft met breedbeeld en de combinatie van 100Hz.
Een buis is een oud ontwerp, laat deze rustig op 50 Hz zijn gang gaan. En ze gaan veel langer mee.
Jammer genoeg dat JVC deze beeldbuis ook gebruikt, want kwalitatief is JVC erg goed.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Please, koop alstublieft geen Philips breedbeeldtelevisie !! Als je een Philips wilt koop dan een grootbeeld 50 Hz. Ik heb in totaal 7 Philips breedbeeldtelevisies gehad van normaal tot Matchline, zat binnen een week een nieuw beeldbuis in, maar ze waren allemaal het geld niet waard. Van vrienden hoor ik ook alleen maar negatieve verhalen hierover... U moet het zelf weten maar ik adviseer u dit echt niet aan te schaffen..

ve
door verwijderd - May 9, 2004 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beide toestellen die u bedoelt zijn PIXEL PLUS toestellen van philips, de topserie wat betreft breedbeeldtelevisies omdat de resolutie bijna 50% hoger is dan standaard tv's. Het beeld van beide toestellen is dan ook haarscherp en mooi vloeiend. Er is bij andere merken nog geen goed alternatief voor pixel plus (jvc biedt op nieuwste toestel DIST, 33% hogere resolutie dan standaard). Beide televisies zijn een erg goede keus en het is zeker veilig om te kopen. Die series met een productiefout zijn series uit 1999-2000 en het gaat daarbij om ik dacht 3 types van de in totaal 40 die philips in die jaren voerde. Het is dus onzin om geen vertrouwen in de beeldbuizen te hbben. 5 jaar garantie bedingen kunt u proberen. Maar als de winkel u die kan aanbieden zonder extra kosten moet u zich wel realiseren dat u als gewone klant 200 euro teveel had betaald, dus genaaid zou zijn. Winkels met lage prijzen zoals Block, Mediamarkt, BCC e.d. met de laagste prijsgarantie kunnen gewoon niet zo'n dure garantie kado geven omdat zij die zelf moeten afsluiten bij een verzekeraar. Dus advies, koop de tv bij een van bovengenoemde winkels waar u de laagste prijs aantreft en sluit 5 jaar garantie af op eigen kosten.