ripcurl
door ripcurl Apr 25, 2012 om 14:27
Elektronica & tv

Media Markt - 12½ jaar jubileumprijzen actie

Ik heb vandaag bij de Media Markt iets gekocht en zag dat ze 1 cent hadden berekend voor hun eigen jubileumprijzen actie. Wel raar dat je een lot geeft voor prijzen en vervolgens 1 cent extra rekent bij pinnen (omschrijving: UNI MM 12,5 JAAR VRIEND), want betaal je contact dan zou deze door de afronding teniet worden gedaan.

Het is sowieso raar dat een klant een rekening krijgt gepresenteerd voor een actie waarvan de kassamedewerkster niet eens vraagt of je wel wilt mee doen en dat hier kosten aan zijn verbonden. Wat het extra erg maakt is dat blijkt dat je de gegevens moet geven aan de Vriendenloterij en zij jou mogen benaderen om een aanbieding te doen (dit is verplicht).

Naast dat je dus 1 cent betaald bij het pinnen, moet je ook nog eens je gegevens laten misbruiken door de Vriendenloterij.

Ik weet, het is maar 1 cent (dus ik zou niet moeten zeuren)...maar toch, als je dit bij 100.000 klanten doet is dat toch mooi 1.000 euro. Daarnaast heeft de Vriendenloterij meteen een uitgebreide database met nieuwe gegevens van mensen die er in trappen. Zij mogen je benaderen (hiervoor geef je toestemming) en kunnen ze eventueel je gegevens verhuren / verkopen of ter inzage geven aan derde.

Ik wil dus eigenlijk alleen waarschuwen voor deze loterij en blijf het een hele foute "jubileum actie" vinden.

6095 16 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 25, 2012 om 14:37
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Door die hele cent staat het direct in de administratie. En dat u de koppeling vriendenloterij versus MM ziet, oké. Maar u kiest er zelf voor om uw gegevens daar achter te laten............. U hoeft daar niet te kopen, er zijn nog meer winkels.

ripcurl
door ripcurl - Apr 25, 2012 om 14:49
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ehm, ik heb helemaal niets ingevuld en wil niet eens mee doen met de actie (het lot ligt in de prullenbak). Waar het om gaat is dat ze het bij je aankopen stoppen zonder dat je er om vraagt. Het is hun prijzen weggeef actie omdat ze 12,5 jaar bestaan. Echter doen ze vervolgens zonder het te melden 1 eurocent in rekening brengen op je pin transactie. Hadden ze nou gezegd: Meneer wilt u een mooie prijs winnen? Dan kunt u voor 1 eurocent een lot kopen en wordt u benadert door de Vriendenloterij. Tja, dan was het een ander verhaal, maar dat is niet het geval. De koppeling met die cent voor de administratie zie ik niet. De koppeling is er wel zeker want je moet de code invoeren op www.vriendenloterij.nl/mediamarkt.

Dat je niet hoeft te kopen bij de Media Markt snap ik ook wel, maar dat staat los van hun actie die mij ongemerkt is opgedrongen en ik achteraf gezien aan mee heb moeten betalen.

ripcurl
door ripcurl - Apr 25, 2012 om 14:55
8 Antwoorden / 1 Vragen

Even nog voor de duidelijkheid...er is mij dus niet gevraagd of ik wel of niet wilde mee doen. Ik kreeg dit lot pas na de pin betaling en wist niet eens dat ik het zou krijgen. Dus eerst betalen en dan pas een lot geven en vervolgens niet zeggen dat ik er voor betaald heb. Dat is de meest foute actie ooit! In één ding heb je wel gelijk, ik zal er nu wel 2x over na gaan denken of ik nog iets bij de Media Markt koop...echter is er hier niet veel andere keus.

mahadma
door mahadma - Apr 25, 2012 om 15:03
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Je kunt de onderste vinkjes van de link ook NIET aanvinken en dan versturen klikken.

ripcurl
door ripcurl - Apr 25, 2012 om 15:11
8 Antwoorden / 1 Vragen

Onder de voorwaarden staat: Bij deelname geeft u toestemming voor eenmalige benandering door de vriendenloterij met een vrijblijvend aanbod. Natuurlijk heb ik ook even op de website gekeken en het lijkt inderdaad alsof je deze kunt weigeren, maar helaas. Je kunt niet verder zonder dat je dit aan vinkt, want er komt steeds een waarschuwing: Gaat u er mee akkoord dat er telefonisch contact met u wordt opgenomen door de VriendenLoterij? Vink dan alstublieft het vakje voor akkoord aan. Je kan vervolgens niet verder zonder het vinkje te plaatsen (net getest met fake account en adresgegevens). Dus niets vrijwillig!

mahadma
door mahadma - Apr 25, 2012 om 15:15
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Dan vul je een fout tel nr in. Of als ze je bellen neerleggen met de woorden "Geen Interesse!"

ripcurl
door ripcurl - Apr 25, 2012 om 15:18
8 Antwoorden / 1 Vragen

Wacht even, waar het hier om gaat is dat je zelf betaald voor deze actie en niemand je iets vraagt. Dit staat los of je je privacy wilt opgeven aan een loterij of wat je met je gegevens doet op een website, welk knopje je indrukt of wat dan ook. Krijg het idee dat je het niet helemaal snapt...

mahadma
door mahadma - Apr 25, 2012 om 15:22
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Ik sanp je stelling terdege, maar er zijn mensen die (mogelijk) wèl mee willen doen.

ripcurl
door ripcurl - Apr 25, 2012 om 15:32
8 Antwoorden / 1 Vragen

Dat snap ik, maar dan moeten die een keus krijgen. Het voelt een beetje als een kilo gehakt halen bij de slager, betalen met de pinpas en bij thuiskomst er achter komen dat het niet 5 euro was maar 6 omdat de slager er zonder vragen een onsje worst bij heeft gedaan...die je niet lust! Jij zegt dan vervolgens: Ja, maar er zijn ook mensen die die worst wel lekker vinden en er dus voor willen betalen. Mag ik dat raar vinden?

Maar goed. Ik wilde mensen alleen waarschuwen en nu ben ik er al meer tijd aan kwijt dan ik überhaupt al wilde. :)

ikbenik
door ikbenik - Apr 25, 2012 om 15:46
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=ripcurl schreef op woensdag 25 apr 2012, 15:18]Wacht even, waar het hier om gaat is dat je zelf betaald voor deze actie en niemand je iets vraagt. Dit staat los of je je privacy wilt opgeven aan een loterij of wat je met je gegevens doet op een website, welk knopje je indrukt of wat dan ook. Krijg het idee dat je het niet helemaal snapt...

Die één cent is nodig, omdat de meeste boekhoudpakketten niet overweg kunnen met nul cent.
Dus dat is puur een boekhoudkundige reden.

ripcurl
door ripcurl - Apr 25, 2012 om 15:58
8 Antwoorden / 1 Vragen

Laat ik het anders stellen, waarom geven ze de vouchers niet gewoon gratis weg zonder registratie?

valerius-2
door valerius-2 - Apr 25, 2012 om 16:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ikbenik schreef op woensdag 25 apr 2012, 15:46][quote=ripcurl schreef op woensdag 25 apr 2012, 15:18]Wacht even, waar het hier om gaat is dat je zelf betaald voor deze actie en niemand je iets vraagt. Dit staat los of je je privacy wilt opgeven aan een loterij of wat je met je gegevens doet op een website, welk knopje je indrukt of wat dan ook. Krijg het idee dat je het niet helemaal snapt...

Die één cent is nodig, omdat de meeste boekhoudpakketten niet overweg kunnen met nul cent.
Dus dat is puur een boekhoudkundige reden.
Dat is de andere zijde voor die cnet maar er behoort toch oowel een verklaring aan de koper worden gegeven.

Tryingtohelp
door Tryingtohelp - Apr 25, 2012 om 18:15
53 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad, erg foute aktie van MediaMarkt. Ik kom er al niet vaak omdat ik ze te duur vind. Deze aktie is in ieder geval geen aanmoediging om er vaker naar toe te gaan ...... ik ben toch niet gek.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 25, 2012 om 19:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=addiemen schreef op woensdag 25 apr 2012, 18:15]Inderdaad, erg foute aktie van MediaMarkt. Ik kom er al niet vaak omdat ik ze te duur vind. Deze aktie is in ieder geval geen aanmoediging om er vaker naar toe te gaan ...... ik ben toch niet gek.
Ik ook niet zoek eerst internet af en dan ben ik steeds goedkoper en maak een print hiervan en dan kan het wel ineens.

fe
door festinger - Apr 26, 2012 om 02:21
410 Antwoorden / 18 Vragen

Weet je wat mensen en consumenten zich eigenlijk moeten afvragen is dat Mediamarkt/BCC/via internet en elke andere aanbieder kan bestaan in megawinkels met personeel en dan toch zo goedkoop?

Het antwoord is frustrerend voor de consument omdat een superaanbieding bij Mediamarkt op zn minst 2,5 x duurder is dan de inkoopprijs. Consumenten beseffen dit niet . Mediamarkt kan enkel bestaan door deze winstmarge. Bijvoorbeeld een simpele HDTV met opties. Inkoop 100 euro en verkoop 799. En nu je bent toch niet gek voor 599. Zoekend en speurend op het internet heet exact hetzelfde apparaat bij elke aanbieder anders door een getal toe te voegen of te wijzigen. Vergelijken is zinloos.

Het kan zo maar zijn dat bij de lokale tv-verkoper je maar 499 betaald.

eva369
door eva369 - Apr 26, 2012 om 09:12
308 Antwoorden / 2 Vragen

kunt u het lot niet terug brengen en zeggen dit heb ik niet gekocht, ik wil mijn cent terug?