Media Markt - 12½ jaar jubileumprijzen actie
Ik heb vandaag bij de Media Markt iets gekocht en zag dat ze 1 cent hadden berekend voor hun eigen jubileumprijzen actie. Wel raar dat je een lot geeft voor prijzen en vervolgens 1 cent extra rekent bij pinnen (omschrijving: UNI MM 12,5 JAAR VRIEND), want betaal je contact dan zou deze door de afronding teniet worden gedaan.
Het is sowieso raar dat een klant een rekening krijgt gepresenteerd voor een actie waarvan de kassamedewerkster niet eens vraagt of je wel wilt mee doen en dat hier kosten aan zijn verbonden. Wat het extra erg maakt is dat blijkt dat je de gegevens moet geven aan de Vriendenloterij en zij jou mogen benaderen om een aanbieding te doen (dit is verplicht).
Naast dat je dus 1 cent betaald bij het pinnen, moet je ook nog eens je gegevens laten misbruiken door de Vriendenloterij.
Ik weet, het is maar 1 cent (dus ik zou niet moeten zeuren)...maar toch, als je dit bij 100.000 klanten doet is dat toch mooi 1.000 euro. Daarnaast heeft de Vriendenloterij meteen een uitgebreide database met nieuwe gegevens van mensen die er in trappen. Zij mogen je benaderen (hiervoor geef je toestemming) en kunnen ze eventueel je gegevens verhuren / verkopen of ter inzage geven aan derde.
Ik wil dus eigenlijk alleen waarschuwen voor deze loterij en blijf het een hele foute "jubileum actie" vinden.
Door die hele cent staat het direct in de administratie. En dat u de koppeling vriendenloterij versus MM ziet, oké. Maar u kiest er zelf voor om uw gegevens daar achter te laten............. U hoeft daar niet te kopen, er zijn nog meer winkels.
Ehm, ik heb helemaal niets ingevuld en wil niet eens mee doen met de actie (het lot ligt in de prullenbak). Waar het om gaat is dat ze het bij je aankopen stoppen zonder dat je er om vraagt. Het is hun prijzen weggeef actie omdat ze 12,5 jaar bestaan. Echter doen ze vervolgens zonder het te melden 1 eurocent in rekening brengen op je pin transactie. Hadden ze nou gezegd: Meneer wilt u een mooie prijs winnen? Dan kunt u voor 1 eurocent een lot kopen en wordt u benadert door de Vriendenloterij. Tja, dan was het een ander verhaal, maar dat is niet het geval. De koppeling met die cent voor de administratie zie ik niet. De koppeling is er wel zeker want je moet de code invoeren op www.vriendenloterij.nl/mediamarkt.
Dat je niet hoeft te kopen bij de Media Markt snap ik ook wel, maar dat staat los van hun actie die mij ongemerkt is opgedrongen en ik achteraf gezien aan mee heb moeten betalen.
Even nog voor de duidelijkheid...er is mij dus niet gevraagd of ik wel of niet wilde mee doen. Ik kreeg dit lot pas na de pin betaling en wist niet eens dat ik het zou krijgen. Dus eerst betalen en dan pas een lot geven en vervolgens niet zeggen dat ik er voor betaald heb. Dat is de meest foute actie ooit! In één ding heb je wel gelijk, ik zal er nu wel 2x over na gaan denken of ik nog iets bij de Media Markt koop...echter is er hier niet veel andere keus.
Onder de voorwaarden staat: Bij deelname geeft u toestemming voor eenmalige benandering door de vriendenloterij met een vrijblijvend aanbod. Natuurlijk heb ik ook even op de website gekeken en het lijkt inderdaad alsof je deze kunt weigeren, maar helaas. Je kunt niet verder zonder dat je dit aan vinkt, want er komt steeds een waarschuwing: Gaat u er mee akkoord dat er telefonisch contact met u wordt opgenomen door de VriendenLoterij? Vink dan alstublieft het vakje voor akkoord aan. Je kan vervolgens niet verder zonder het vinkje te plaatsen (net getest met fake account en adresgegevens). Dus niets vrijwillig!
Wacht even, waar het hier om gaat is dat je zelf betaald voor deze actie en niemand je iets vraagt. Dit staat los of je je privacy wilt opgeven aan een loterij of wat je met je gegevens doet op een website, welk knopje je indrukt of wat dan ook. Krijg het idee dat je het niet helemaal snapt...
Dat snap ik, maar dan moeten die een keus krijgen. Het voelt een beetje als een kilo gehakt halen bij de slager, betalen met de pinpas en bij thuiskomst er achter komen dat het niet 5 euro was maar 6 omdat de slager er zonder vragen een onsje worst bij heeft gedaan...die je niet lust! Jij zegt dan vervolgens: Ja, maar er zijn ook mensen die die worst wel lekker vinden en er dus voor willen betalen. Mag ik dat raar vinden?
Maar goed. Ik wilde mensen alleen waarschuwen en nu ben ik er al meer tijd aan kwijt dan ik überhaupt al wilde. :)
[quote=ripcurl schreef op woensdag 25 apr 2012, 15:18]Wacht even, waar het hier om gaat is dat je zelf betaald voor deze actie en niemand je iets vraagt. Dit staat los of je je privacy wilt opgeven aan een loterij of wat je met je gegevens doet op een website, welk knopje je indrukt of wat dan ook. Krijg het idee dat je het niet helemaal snapt...
Die één cent is nodig, omdat de meeste boekhoudpakketten niet overweg kunnen met nul cent.
Dus dat is puur een boekhoudkundige reden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer