ke
door keijzert Nov 9, 2022 om 12:01
Elektronica & tv

Mediamarkt klacht

Op de site van de Mediamarkt kan ik geen manier vinden om een klacht in te dienen dus heb ik een brief geschreven, en na enige tijd nog een keer, geen reactie: dit is mijn brief:

Amsterdam 24 augustus 2022


KLACHT over SMARTBAR


L.S.


Gisteren heb ik in uw winkel een nieuwe telefoon gekocht (zie factuur). Aankomst 15.15 uur. Het lukte de verkoper niet om mijn abonnement zó over te zetten dat ik korting op de aankoop op mijn telefoon kreeg, dat duurde een half uur. Uiteindelijk hield ik mijn oude abonnement en betaalde ik de telefoon in één keer.


Als digibeet (ik ben van 1949) wilde ik graag dat ik mijn nieuwe mobiel direct kon gebruiken en koos voor uw Smartbar om alle gegevens over te zetten van mijn oude naar mijn nieuwe telefoon.


Had ik dat maar niet gedaan: aanvankelijk werd mij gezegd dat het een half uurtje zou duren, tot 2 x toe kreeg ik dezelfde boodschap. Om 18.30uur (!) was mijn telefoon klaar, alleen lukte het niet om de adressen over te zetten, met excuses. Al die tijd moest ik wachten.


Thuis bleek dat mijn nieuwe telefoon het helemaal niet deed en dat toen ik gebeld werd dat gesprek op mijn oude toestel binnenkwam.


Vanmorgen ben ik naar een buurman gegaan en die ontdekte dat er gisteren helemaal niks gebeurd was: men was gewoon vergeten de simkaart over te zetten!


Heel vervelend data iemand zonder verstand van zaken mij zo lang aan het lijntje gehouden heeft.


U begrijpt dat ik het geld voor de smartbar terug wil:                     €  29,--


+ 4 uur parkeergarage nr 9                                                                         €  12,-  


                                                                                              totaal                    €  41,--

+ banknummer. Geen reactie. 

wat zal ik nu doen behalve de volgende keer niet naar de Mediamarkt gaan?


3350 12 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Nov 9, 2022 om 12:08
10740 Antwoorden / 50 Vragen
1

Toch nog 1 x voor € 41,00 naar de media markt gaan.

sira
door sira Nov 9, 2022 om 15:46
1576 Antwoorden / 24 Vragen

Nee, max. € 12,-, want het geld van de smartbar ad € 29,- wil hij terug, en terecht.

Ik weet werkelijk niet wat een smartbar is. komt waarschijnlijk doordat ik nooit naar de Mediamarkt ga.

atlas1302
door atlas1302 Nov 20, 2022 om 11:12
168 Antwoorden / 8 Vragen

Ik ook niet, een slimme bar misschien?

Ma
door Mabelle - Nov 9, 2022 om 12:08
125 Antwoorden / Vragen
4

Je had gewoon nadat de buurman het probleem ontdekte met je klacht naar MM terug moeten gaan en je geld terug moeten eisen. Of zij verplicht zijn je parkeerkosten te vergoeden betwijfel ik.

Je bent nu bijna 3 maanden verder, zou er geen energie meer instoppen als ik jou was. Lijkt me zinloos.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 9, 2022 om 12:09
16385 Antwoorden / 201 Vragen
1

Tja, helaas zijn er meer van dit soort klachten m.b.t. mMediaMarkt. Maar daar heeft u nu niets aan.

U heeft een brief geschreven en dat is correct. U zou zelfs een sterkere brief kunnen zenden en het bedrag vorderen op basis van het in gebreke blijven m.b.t. adequate levering/behandeling en de schade die u daardoor heeft. Die schade is echter relatief klein en het aangetrekend verzenden van een vordering m.b.t. in gebreke blijven kost u alleen al € 10,00 (ca.) welk bedrag u wel ook kunt vorderen. Of dat allemaal de moeite swaard is is dan wewel de vraag. Ik geef u in iedere geval enige info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is dit te benutten indien u toch daartoe besluit: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  Het is aan u wat te doen. MM links laten liggen in het vervolg is ook een optie.

getty
door getty - Nov 9, 2022 om 12:11
4050 Antwoorden / 10 Vragen
1
Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 9, 2022 om 12:14
1363 Antwoorden / 26 Vragen
2

Geachte Keijzert,

Heeft u deze brief aangetekend op gestuurd naar het hoofdkantoor van Mediamarkt?

gerbera
door gerbera - Nov 9, 2022 om 13:56
7235 Antwoorden / 13 Vragen
1

Ik heb hem wel gevonden; kijk hier

panter22
door panter22 - Nov 9, 2022 om 16:57
6600 Antwoorden / Vragen
1
Ja
door JannyBoe - Nov 9, 2022 om 18:21
180 Antwoorden / Vragen
0

Hallo Keijzert, ik zou het er persoonlijk zeker niet bij laten zitten. De smartbar van Mediamarkt is duidelijk over wat u mag verwachten. Niet beantwoorden van uw schrijven is een volstrekte misser van MM. En dat het maanden duurt ligt niet aan u.
Aansluitend bij andere reacties zou ik schrijven naar het hoofdkantoor.

Ik kan me niet voorstellen dat MM niet staat voor de geboden service waarvoor u betaald hebt.
Succes!

Th
door Theo de Wild - Nov 11, 2022 om 10:25
1 Antwoorden / Vragen
0

Voor mij geen Media Markt meer. zij komen de afspraken niet naar en geven niet thuis. Kappen met die lui.

john devries
door john devries - Nov 11, 2022 om 16:43
133 Antwoorden / Vragen
1

Ik neem aan dat Mediamarkt de telefoon geinstalleerd heeft ,want daar gaat de meest tijd inzitten De gegevens (data )heeft Mediamarkt waarschijnlijk ook netjes overgezet De contacten (adressen )stonden op waarschijnlijk op de simkaart en zijn weer zichtbaar op de nieuwe telefoon zodra je de simkaart in je nieuwe telefoon stopt. De simkaart moet je dus zelf overzetten wat een kleine moeite is , Dit omdat simkaart beveiligd is met een pincode.Kortom denk ik dat MM de werkzaamheden goed uitvoerd heeft en de telefoon na overzetten van simkaart goed werkte. Kansloze missie dus.

atlas1302
door atlas1302 Nov 20, 2022 om 11:06
168 Antwoorden / 8 Vragen

Scherp, die sim kaart moet er gewoon in en dan doet ie het. Opgelost lijkt me.

ke
door keijzert - Nov 20, 2022 om 11:00
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

reactie mediamarkt na brief + email naar Hoofdkantoor Mediamarkt:

Media Markt

·  Referentienummer vraag: 221116-047601

·  Gemaakt op: 16/11/2022 15:30

·  Laatst bijgewerkt op: 18/11/2022 12:01

Onlangs heb je contact gehad met onze klantenservice en hieronder zie je ons antwoord. Je kan reageren door middel van een reply op deze e-mail.

(18/11/2022 12:01)

 

 

Bedankt voor je bericht.

Wij hebben het na gevraagd voor je en hebben de volgende terugkoppeling gekregen.

 

De tijd die er over is gedaan betreuren wij ten zeerste, het was die dag heel erg druk aan de balie zo als u gemerkt heeft, hierdoor hebben ze de fout van de simkaart gemaakt.

de data overdracht is wel goed uitgevoerd.

 

Wij vinden het ook jammer te horen dat deze klacht niet in de winkel besproken is, dan hadden wij u meteen kunnen helpen.

 

We willen u graag wel tegemoet komen voor deze vervelende ervaring, echter kunnen wij niet een uitbetaling hier voor maken.

 

Ik wil u graag een 40,- kadokaart aanbieden voor de vervelende ervaring.

Deze kan u ophalen in de winkel bij onze kassa, op vertoon van u factuur en deze mail.

Met vriendelijke groet,

Herman

MediaMarkt Amsterdam Arena

 

gerbera
door gerbera Nov 20, 2022 om 11:08
7235 Antwoorden / 13 Vragen

Toch netjes opgelost. bedankt voor de terugmelding.

atlas1302
door atlas1302 Nov 20, 2022 om 11:09
168 Antwoorden / 8 Vragen

Mooi, die zou ik even snel meepakken die meepakker. Ik vind het super netjes van M.M.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

LisanneVB
LisanneVB - Jan 30, 2023 om 22:57
Huishouden & energie

Energielabel

Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Wij wonen gehuurd (vrije sector). En er is vorig jaar Oktober een meting geweest. Er is B uitgekomen. Waar wij het oneens mee zijn. Er loopt water over de vensterbanken en de kozijnen zijn aan het schimmelen. De voordeur is nog enkel glas en de rubbertjes van de kozijnen zijn kapot. Het tocht flink ook. Nu weet ik dat ik bij mijn eigen huurbaas moet zijn. Ma ... Lees meer

Jo
Josjejol - Jan 30, 2023 om 13:47
Huishouden & energie

Uitleg jaarafrekening gas

Bij Vattenfall vorig jaar, start 11 januari tot en met 31 december 2022, een vast contract gas afgesloten met een opgegeven verbruik van 1950 m3. Totaal verbruikt 1243 m3 volgens opgaaf Vattenfall. Moet nu toch 108 Euro bijbetalen. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan? Vattenfall kan dat namelijk niet. Onze dochter heeft een vergelijkbaar probleem met Vattenfall.
Aanvulling: krijg net de afre ... Lees meer

ge
geenwwalsfreelancer - Jan 30, 2023 om 18:11
Voeding & gezondheid

Hoe maak je van die ouderwetse rosé gele schuimblokken (recept)?

Het was stevig maar niet hard en erg zoet. Ik zoet een recept geen verkooppunt van dit snoep. Lees meer