ke
door keijzert Nov 9, 2022 om 12:01
Elektronica & tv

Mediamarkt klacht

Op de site van de Mediamarkt kan ik geen manier vinden om een klacht in te dienen dus heb ik een brief geschreven, en na enige tijd nog een keer, geen reactie: dit is mijn brief:

Amsterdam 24 augustus 2022


KLACHT over SMARTBAR


L.S.


Gisteren heb ik in uw winkel een nieuwe telefoon gekocht (zie factuur). Aankomst 15.15 uur. Het lukte de verkoper niet om mijn abonnement zó over te zetten dat ik korting op de aankoop op mijn telefoon kreeg, dat duurde een half uur. Uiteindelijk hield ik mijn oude abonnement en betaalde ik de telefoon in één keer.


Als digibeet (ik ben van 1949) wilde ik graag dat ik mijn nieuwe mobiel direct kon gebruiken en koos voor uw Smartbar om alle gegevens over te zetten van mijn oude naar mijn nieuwe telefoon.


Had ik dat maar niet gedaan: aanvankelijk werd mij gezegd dat het een half uurtje zou duren, tot 2 x toe kreeg ik dezelfde boodschap. Om 18.30uur (!) was mijn telefoon klaar, alleen lukte het niet om de adressen over te zetten, met excuses. Al die tijd moest ik wachten.


Thuis bleek dat mijn nieuwe telefoon het helemaal niet deed en dat toen ik gebeld werd dat gesprek op mijn oude toestel binnenkwam.


Vanmorgen ben ik naar een buurman gegaan en die ontdekte dat er gisteren helemaal niks gebeurd was: men was gewoon vergeten de simkaart over te zetten!


Heel vervelend data iemand zonder verstand van zaken mij zo lang aan het lijntje gehouden heeft.


U begrijpt dat ik het geld voor de smartbar terug wil:                     €  29,--


+ 4 uur parkeergarage nr 9                                                                         €  12,-  


                                                                                              totaal                    €  41,--

+ banknummer. Geen reactie. 

wat zal ik nu doen behalve de volgende keer niet naar de Mediamarkt gaan?


4548 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Nov 9, 2022 om 12:08
11537 Antwoorden / 51 Vragen
1

Toch nog 1 x voor € 41,00 naar de media markt gaan.

sira
door sira Nov 9, 2022 om 15:46
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Nee, max. € 12,-, want het geld van de smartbar ad € 29,- wil hij terug, en terecht.

Ik weet werkelijk niet wat een smartbar is. komt waarschijnlijk doordat ik nooit naar de Mediamarkt ga.

atlas1302
door atlas1302 Nov 20, 2022 om 11:12
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik ook niet, een slimme bar misschien?

Mabelle
door Mabelle - Nov 9, 2022 om 12:08
418 Antwoorden / 1 Vragen
4

Je had gewoon nadat de buurman het probleem ontdekte met je klacht naar MM terug moeten gaan en je geld terug moeten eisen. Of zij verplicht zijn je parkeerkosten te vergoeden betwijfel ik.

Je bent nu bijna 3 maanden verder, zou er geen energie meer instoppen als ik jou was. Lijkt me zinloos.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 9, 2022 om 12:09
16830 Antwoorden / 202 Vragen
1

Tja, helaas zijn er meer van dit soort klachten m.b.t. mMediaMarkt. Maar daar heeft u nu niets aan.

U heeft een brief geschreven en dat is correct. U zou zelfs een sterkere brief kunnen zenden en het bedrag vorderen op basis van het in gebreke blijven m.b.t. adequate levering/behandeling en de schade die u daardoor heeft. Die schade is echter relatief klein en het aangetrekend verzenden van een vordering m.b.t. in gebreke blijven kost u alleen al € 10,00 (ca.) welk bedrag u wel ook kunt vorderen. Of dat allemaal de moeite swaard is is dan wewel de vraag. Ik geef u in iedere geval enige info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is dit te benutten indien u toch daartoe besluit: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  Het is aan u wat te doen. MM links laten liggen in het vervolg is ook een optie.

getty
door getty - Nov 9, 2022 om 12:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen
1

Loslaten

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 9, 2022 om 12:14
1759 Antwoorden / 31 Vragen
2

Geachte Keijzert,

Heeft u deze brief aangetekend op gestuurd naar het hoofdkantoor van Mediamarkt?

gerbera
door gerbera - Nov 9, 2022 om 13:56
7359 Antwoorden / 14 Vragen
1

Ik heb hem wel gevonden; kijk hier

panter22
door panter22 - Nov 9, 2022 om 16:57
6599 Antwoorden / Vragen
1

Kijk onderaan onderklantenservice. Daar staan telefoonnummers
https://www.mediamarkt.nl/nl/service/klantenservice/service-informatie#smartbar

Ja
door JannyBoe - Nov 9, 2022 om 18:21
513 Antwoorden / Vragen
0

Hallo Keijzert, ik zou het er persoonlijk zeker niet bij laten zitten. De smartbar van Mediamarkt is duidelijk over wat u mag verwachten. Niet beantwoorden van uw schrijven is een volstrekte misser van MM. En dat het maanden duurt ligt niet aan u.
Aansluitend bij andere reacties zou ik schrijven naar het hoofdkantoor.

Ik kan me niet voorstellen dat MM niet staat voor de geboden service waarvoor u betaald hebt.
Succes!

Th
door Theo de Wild - Nov 11, 2022 om 10:25
1 Antwoorden / Vragen
0

Voor mij geen Media Markt meer. zij komen de afspraken niet naar en geven niet thuis. Kappen met die lui.

john devries
door john devries - Nov 11, 2022 om 16:43
216 Antwoorden / Vragen
1

Ik neem aan dat Mediamarkt de telefoon geinstalleerd heeft ,want daar gaat de meest tijd inzitten De gegevens (data )heeft Mediamarkt waarschijnlijk ook netjes overgezet De contacten (adressen )stonden op waarschijnlijk op de simkaart en zijn weer zichtbaar op de nieuwe telefoon zodra je de simkaart in je nieuwe telefoon stopt. De simkaart moet je dus zelf overzetten wat een kleine moeite is , Dit omdat simkaart beveiligd is met een pincode.Kortom denk ik dat MM de werkzaamheden goed uitvoerd heeft en de telefoon na overzetten van simkaart goed werkte. Kansloze missie dus.

atlas1302
door atlas1302 Nov 20, 2022 om 11:06
341 Antwoorden / 13 Vragen

Scherp, die sim kaart moet er gewoon in en dan doet ie het. Opgelost lijkt me.

ke
door keijzert - Nov 20, 2022 om 11:00
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

reactie mediamarkt na brief + email naar Hoofdkantoor Mediamarkt:

Media Markt

·  Referentienummer vraag: 221116-047601

·  Gemaakt op: 16/11/2022 15:30

·  Laatst bijgewerkt op: 18/11/2022 12:01

Onlangs heb je contact gehad met onze klantenservice en hieronder zie je ons antwoord. Je kan reageren door middel van een reply op deze e-mail.

(18/11/2022 12:01)

 

 

Bedankt voor je bericht.

Wij hebben het na gevraagd voor je en hebben de volgende terugkoppeling gekregen.

 

De tijd die er over is gedaan betreuren wij ten zeerste, het was die dag heel erg druk aan de balie zo als u gemerkt heeft, hierdoor hebben ze de fout van de simkaart gemaakt.

de data overdracht is wel goed uitgevoerd.

 

Wij vinden het ook jammer te horen dat deze klacht niet in de winkel besproken is, dan hadden wij u meteen kunnen helpen.

 

We willen u graag wel tegemoet komen voor deze vervelende ervaring, echter kunnen wij niet een uitbetaling hier voor maken.

 

Ik wil u graag een 40,- kadokaart aanbieden voor de vervelende ervaring.

Deze kan u ophalen in de winkel bij onze kassa, op vertoon van u factuur en deze mail.

Met vriendelijke groet,

Herman

MediaMarkt Amsterdam Arena

 

gerbera
door gerbera Nov 20, 2022 om 11:08
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Toch netjes opgelost. bedankt voor de terugmelding.

atlas1302
door atlas1302 Nov 20, 2022 om 11:09
341 Antwoorden / 13 Vragen

Mooi, die zou ik even snel meepakken die meepakker. Ik vind het super netjes van M.M.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - Sep 11, 2023 om 12:25
Computers & telefonie

Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?

Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer