Mediamarkt levert kapotte tv, na 5 weken nog steeds geen nieuwe
Mediamarkt heeft een kapotte tv geleverd, deze ook opgehaald, bevestiging van ontvangst gestuurd.
En tevens de bevestiging dat ze overgaan tot omruil.
Dat is nu 5 weken geleden.
Na ontelbare telefoontjes, e-mails, Messenger berichten, een winkelbezoek en een ingebrekestelling verder, nog steeds geen nieuwe tv.
Wie heeft raad?
Topantwoord
Heeft u de tv in een winkel gekocht? In dat geval ga terug naar de winkel.
Aankoop via internet? Stuur ze een gelijkecbrief, email en aangetekende brief met als inhoud : leveren binnen 10 dagen of geld retour op uw bankrekening.
In de winkel gekocht maar laten bezorgen.
Dan zien ze dit als online bestelling begreep ik.
In de aangetekende ingebrekestelling aangeven dat ze moeten reageren binnen 14 dagen, anders geld terug. Er is niet op gereageerd.
Kopen in de winkel en laten bezorgen (wel zo veilig met een grote tv) is en blijft een winkelaankoop. Stuur ze nog 1 aangetekendebrief dat u uw betaalde bedrag incl 2 x kosten aangetekende brieven retour wil en de verkoop ontbind. Verder: bij niet betalen binnen 10 dagen dat u de vordering uithanden geeft met alle kosten voor hen. Of ga in persoon naar de winkel en eis de manager te spreken, met uw info.
Topantwoord
Hallo BC5 ,
Als u de Tv online heeft gekocht , kunt u een klacht indienen bij Thuiswinkel.org , Mediamarkt is hierbij aangesloten , klik op de rode regels .
https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt-nl/certificaat/
https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/
Over het algemeen reageert een bedrijf dan snel
Topantwoord
Ik weet niet waar je woont, maar kijk even of jouw krant een ombudsman heeft, dit wil wel eens helpen ik heb er zelf hele goede ervaringen mee
Topantwoord
Als u ze in gebreke hebt gesteld hebt u toch ook aangekondigd wat u zou doen als ze niet aan uw eisen tegemoet zouden komen? Dan is het tijd dat ook daadwerkelijk te gaan doen.
Overigens is een TV in een winkel kopen en laten bezorgen geen koop op afstand, U kunt er dus niet vanaf zien.
In de ingebrekestelling heb ik aangegeven binnen 14 dagen een nieuwe tv te wensen, anders geld terug.
Maar er wordt dus nergens op gereageerd.
Ik bel bijna dagelijks en word van het kastje naar de muur gestuurd.
Heel frustrerend.
Dat lijkt mij juridisch niet helemaal correct. Je kunt geen nieuwe tv wensen, je kunt tijdige reparatie eisen en je kunt eventueel de koop ontbinden als men daar niet aan voldoet. Ik denk toch een beslismoment, ga langs bij de MM en ga daar in gesprek, huur juridische hulp in of wacht het anders dan toch maar even af. Veel meer smaken zie ik niet.
@Henkdezevende; als die TV al kapot was bij levering hoef je volgens mij niet akkoord te gaan met reparatie, maar heb je gewoon recht op een nieuwe.
Helaas, zo luidt de wet niet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer