kl
door klager12 Jun 22, 2012 om 14:39
Elektronica & tv

Mediamarkt webshop service en winkel

Kopen via Mediamarkt-webshop. Je denkt makkelijk, maar als het fout gaat is er nergens iemand thuis. Ik heb een SD card besteld. Ze sturen me later een mail dat ze in overleg met mij een ander merk sturen en sturen dit ook dezelfde dag. Ik ben nooit gebeld of gemaild en heb deze afspraak dus niet gemaakt. (bewijs vanuit hun kant te leveren zou ik zeggen) Nu probeerde ik direct dit te stoppen want ik wil geen ander merk. Dan is Mediamarkt webshop ineens niet per email bereikbaar en kom je altijd bij eigen winkel in de buurt uit. en zij mailen dat dit over webshop gaat en ze daar niet overgaan. uit eindelijk heb ik toch tijd geïnvesteerd door product bij postkantoor op te halen en zelf terug te brengen. Wat blijkt, verzendkosten moet ik wel betalen! ZIj maken een fout en ik moet betalen, en gesprek kan hier niet over want Mediamarkt webshop is echt een hele andere organisatie zeggen ze bij de winkel. Je moet ze zelf maar bellen tegen een duur nummer. De webshop is dus ook niet digitaal bereikbaar. Hoe transparant is dit? zelfde naam en ene niet bereikbaar en ander geeft geen gehoor maar wel voor reparatie en terugbrengen. Ze zeiden ook nog even dat ook via de webshop ik geen verzendkosten zou hebben teruggekregen. Iets verzenden niet op verzoek klant en klant investeert in tijd door zelf terug te brengen (of sturen met extra verzendkosten) en dan ook de klant nog laten opdraaien voor deze extra kosten door hun fouten.
Zijn er meer ervaringen hiermee? Is door kassa hier al eens contact met Mediamarkt over opgenomen?

2374 7 Rapporteer

ramonnetje
door ramonnetje - Jun 25, 2012 om 23:06
72 Antwoorden / 7 Vragen

Ten eerste moet ik zeggen dat ik nagenoeg nooit electronica of witgoed koop bij de MM omdat ze simpelweg te duur zijn (de 'weg met de btw-dagen' zijn altijd het leukst, vraag om reacties van kopers en ze zeggen allemaal hetzelfde: de korting viel tegen. Klopt, want de dag voor de actie verhogen ze de prijzen met 15-16% ;-) ). De enige keer dat ik iets van hardware koop is als het in het krantje als aanbieding staat en zelfs dan is het nog zelden goedkoper dan bij De Steenweg (waar ik doorgaans electronica koop). De MM is wel prima voor goedkope CD/DVD/BluRay.

Ik wist niet dat de webwinkel separaat is van de winkelketen, ik hou er wel van als een website goed is verweven met de fysieke winkels (zoals Dixons) zodat je eventueel bij je plaatselijke winkel kan ophalen.
Ik heb dan ook nog nooit een klacht zoals deze eerder gelezen. Op mijn vaste prijs-zoek-site is er niet eens een recensie over te vinden wat zoveel wil zeggen als: 'tweakers.net gebruikers hebben nooit zaken gedaan met dit bedrijf', en dat is best eigenaardig voor deze website (tenzij de webshop nooit interessante spullen of concurrerende prijzen heeft).

Overigens heb ik een verschrikkelijke hekel als een bedrijf een 0900 nummer als klantnummer heeft. alleen daarom zou ik er al niet aan beginnen. Altijd ellende met die nummers: bedrijven die besparen op klantenservice..

valerius-2
door valerius-2 - Jun 26, 2012 om 00:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja ik koop nooit bij verschilde bedrijven zoals MM via hun webshop. Ik wil altijd zien wat er te koop is en hoe het werkt dat kan je tenminste beslissen of niet, voor artikelen die kunnen verschillen.

fe
door festinger - Jun 26, 2012 om 03:03
410 Antwoorden / 18 Vragen

Mediamarkt verdiend blijkbaar zoveel geld aan hun formule dat ze overal in dit land en buitenland op toplocaties winkels succesvol kunnen runnen. Dat kan enkel betaalbaar zijn met een beetje hulp. Immers consumenten willen vergelijken.

Stel ik koop een koelkast van mediamarkt in hun schreeuwende reclame voor 400 euro type AEG1407e. Bij BCC denk ik exact dezelde koelkast te zien en te koop voor 350 euro. Vraag daar 50 euro terug maar helaas. Het is niet hetzelfde type.

Bij andere lokale verkopers en internetwinkels is het net zo. Zelfs de fabrikant AEG bevestigd dat ze niet kunnen helpen.

Eigenlijk is het simpel. Zorg ervoor dat prijzen niet te vergelijken zijn en we verdienen allemaal ons brood. En we nemen allemaal exact dezelfde apparaten af van dezelfde fabrikant.

AEG is hetzelfde maar iedereen heeft eigen types en nummers voor exact hetzelfde apparaat .

va
door vandie - Aug 17, 2012 om 11:41
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hier ongeveer zelfde verhaal als topicstarter.

Ik bestel op 7 augustus een sd kaart. Krijg op 7 augustus een verzendbevestiging. Heb het product naar mediamarkt in Rotterdam laten sturen. Op 11 augustus ga ik daar langs maar is het product 'nog onderweg'. Het zelfde product meegeven uit de winkel kan niet. Per mail aangegeven dat ik bestelling wil annuleren.

Reactie: Het product zal worden klaar gelegd bij de Mediamarkt. Blijft daar 14 dagen liggen en zal dan worden terug gezonden, dan gaat de retour procedure (geld) in werking

Terug gemaild dat ik per direct wil annuleren (Wet koop op afstand) en dat ik binnen 30dagen bedrag terug wil zien op mijn rekening. Sindsdien geen reactie meer gehad van Mediamarkt. Echt schandalig. Verre van een goede service.

abarth
door abarth - Aug 17, 2012 om 12:26
845 Antwoorden / 19 Vragen

Ik bestel mijn SD kaartjes liever op ebay voor een fractie van de prijs hier.

va
door vandie - Aug 17, 2012 om 18:13
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote]Dinsdag 14 augustus 17:10 door Media Markt Rotterdam Centrum

Geachte meneer,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij zullen de vestiging Rotterdam Centrum verzoeken uw bestelling onder nummer 123457 te annuleren.
Zij zullen het product terugzenden naar ons magazijn. Zodra het artikel weer binnen is, zullen wij het aankoopbedrag aan u restitueren.

Onze excuses voor het ontstane ongemak.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Uw Media Markt team

en vervolgens:

[quote]
Dinsdag 14 augustus 17:14 door Media Markt Rotterdam Centrum

Beste klant,

U heeft uw vraag gesteld aan Media Markt Online.
Echter is uw vraag bedoeld voor Media Markt - Rotterdam Centrum

Gezien wij vanuit Media Markt Online uw vraag niet kunnen beantwoorden, hebben wij uw vraag doorgestuurd naar onze contactpersoon Media Markt - Rotterdam Centrum.
Zij zullen u zo spoedig mogelijk een reactie geven.

Met vriendelijke groet,
Media Markt Online

wat moet je toch met zo;n organisatie die naar elkaar blijft wijzen en amper service verleend.

va
door vandie - Aug 17, 2012 om 18:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

ow eerste zin is weggevallen:

ze reageren niet per mail maar alleen via hun eigen systeem. lekker handig in 2012 dat je ergens moet inloggen om de status van je probleem te zien + ze stellen je niet op de hoogte dat er gereageerd is.. is gewoon mailen nou echt zo moeilijk?