ma
door marcel43 Aug 21, 2015 om 20:26
Elektronica & tv

Memory Stick 64 MB

Ik heb met mijn fototoestel SONY Mavica FD-95 140 foto's gemaakt en die worden via een Memory stick/floppy disk adaptor op een memory stick opgeslagen. Ik doe dit zo al jaren maar vandaag heb ik een probleem met het lezen van een memory stick op mijn computer. De foto's worden opgeslagen in een map 100MSDCF en die zit weer in een map DCIM opgeslagen.
Nu komen er geen foto's tevoorschijn als ik klik op de map 100MSDCF. Normaal komen alle foto's tevoorschijn maar vandaag niet.
Als ik de eigenschappen van de Memorystick op de computer bekijk is de capaciteit voor ruim 3/4 gebruikt.

De foto's staan dus op de memorystick maar mijn computer geeft aan dat de map 100MSDF leeg is.

Wie weet hoe ik de foto's van de memory stick kan lezen.

1191 16 Rapporteer

he
door henkhh - Aug 21, 2015 om 22:11
174 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt een beetje op een probleem wat ik een tijd geleden heb gelezen. De gebruikte SD kaart was toen op een Apple mac gebruikt en geformateerd. Camera gaf geen enkele fout aan maar op een Windows en ook op een Mac was de map leeg terwijl de kaart properties aangaf dat 90% vol zat. U kunt proberen om met het programma Recuva te kijken of er iets op uw kaart staat wat op fotos lijkt en deze veiligstellen. Ik zou daarna de kaart opnieuw formateren en kijken of het probleem daarmee is opgelost.

diumenge
door diumenge - Aug 21, 2015 om 22:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe oud is die memory stick? Een stick van 64 MB moet wel echt heel oud zijn. Dit type geheugen heeft een beperkte levensduur. Wellicht is die bereikt.

door 1953 - Aug 22, 2015 om 02:18
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 21 aug 2015, 22:37]Hoe oud is die memory stick? Een stick van 64 MB moet wel echt heel oud zijn. Dit type geheugen heeft een beperkte levensduur. Wellicht is die bereikt.

Iniedergeval geen 64 Gb!

SONY had destijds een eigenzinnige memorystick voor haar fotoapparatuur.

ma
door marcel43 - Aug 22, 2015 om 09:33
35 Antwoorden / 14 Vragen

De memory stick gebruikte ik na de formatering voor de 1e keer. Het zat daags ervoor nog in de verpakking. Met formateren werd geen fouten geconstateerd.
Ik gebruik alleen nieuwe memory sticks van 64 KB of 128 KB. Ze zijn moeilijk aan te komen maar toch heb ik kort geleden 5 nieuwe aan kunnen schaffen.

freya
door freya - Aug 22, 2015 om 10:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ze worden steeds kleiner....

he
door henkhh - Aug 22, 2015 om 12:47
174 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je alleen problemen met de nieuwe kaarten of ook de oudere? Misschien helpt deze link van Sony je bij het redden van je 140 foto's :

http://www.sony.net/Products/memorycard/en_eu/datarescue/index.html

ma
door marcel43 - Aug 22, 2015 om 13:10
35 Antwoorden / 14 Vragen

Beste henkhh,

Ik ben momenteel bezig met het programma Recuva, maar daar kom ik niet ver mee.
Ik kan het programma Recuva upgrade voor 19,95 euro maar dan vraag ik me af of ik daar verder mee kom. Als ik daar niet verder mee kom heb ik 19,95 voor niets uitgegeven

Dit is het 1e memory stick van de 36 waarmee ik dit probleem heb. Na deze volle memory stick was ik verder gaan fotograferen met de 37e memory stick (Nieuw). Met deze had ik dit probleem niet.

Ik zal de link die je zojuist gegeven hebt bekijken of ik daar verder mee kom.

diumenge
door diumenge - Aug 22, 2015 om 17:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=marcel43 schreef op zaterdag 22 aug 2015, 09:33]De memory stick gebruikte ik na de formatering voor de 1e keer. Het zat daags ervoor nog in de verpakking. Met formateren werd geen fouten geconstateerd.
Ik gebruik alleen nieuwe memory sticks van [u]64 KB of 128 KB[/u]. Ze zijn moeilijk aan te komen maar toch heb ik kort geleden 5 nieuwe aan kunnen schaffen.
Het problem zal.zijn dat de opslag capaciteit té klein is ;-)

Even serieus, waarschijnlijk heb je een maandagochtend exemplaar. Ga er mee terug naar de winkel, de kaart is net nieuw zeg je, wellicht kunnen zij het oplossen.

Ik zou overigens maar eens een nieuwe camera overwegen.

aurora1
door aurora1 - Aug 23, 2015 om 01:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanklikbare link van @henkhh klik hier.
Ik zou geen Recuva voor 19.95 aanschaffen.
Kunnen de foto's niet ergens anders in de DCIM map opgeslagen staan?
Heeft u het al eens via veilige modus geprobeerd?
U zou nog eens kunnen proberen of foutcontrole (met repair) iets oplevert.
Gezien u naderhand geen problemen met een volgende stick heeft zou @diumenge weleens gelijk kunnen hebben.
Als nr. 1 van de 5 nieuwe problemen geeft, nr. 2 niet, dan zou ik de andere sticks ook maar controleren.

ma
door marcel43 - Aug 23, 2015 om 10:15
35 Antwoorden / 14 Vragen

Met http://easeus-data-recovery-wizard-free-edition.en.softonic.com/ ben ik uiteindelijk klaar gekomen. Ik ben blij mijn foto's veilig te hebben gesteld. Ik dank iedereen die hebben gereageerd.

aurora1
door aurora1 - Aug 23, 2015 om 14:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u e.e.a. via de site van Softonic gedownload heeft, lees dan svp klik hier even door.

crewmember
door crewmember - Aug 24, 2015 om 09:43
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marcel43 schreef op zaterdag 22 aug 2015, 09:33]De memory stick gebruikte ik na de formatering voor de 1e keer. Het zat daags ervoor nog in de verpakking. Met formateren werd geen fouten geconstateerd.
Ik gebruik alleen nieuwe memory sticks van 64 KB of 128 KB. Ze zijn moeilijk aan te komen maar toch heb ik kort geleden 5 nieuwe aan kunnen schaffen.

Heb je 37 memoysticks van 64Mb?

Waarom koop je er gewoon niet 1 van 4Gb. Dan heb je nog maar 1 stick nodig en daar past dan ook nog bijna 2x zoveel op als op 37 64Mb sticks.

ma
door marcel43 - Aug 24, 2015 om 09:58
35 Antwoorden / 14 Vragen

In de Memory stick/floppy disk adaptor passen alleen maar memory sticks tot 128 KB.

crewmember
door crewmember - Aug 24, 2015 om 10:07
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marcel43 schreef op maandag 24 aug 2015, 09:58]In de Memory stick/floppy disk adaptor passen alleen maar memory sticks tot 128 KB.

Dat lees ik nu ook ja. Ik had niet verwacht dat er iemand nog camera's gebruikte die nog op floppy's schrijven. (of in uw geval via een adapter op een mini memory stick).

Verder best goede camera lees ik zo!

tu
door tuimkabouter - Nov 18, 2015 om 13:55
32 Antwoorden / 1 Vragen

Ken je iemand die met Ubuntu kan kijken op je memerystick? Je kan ook zelf Ubuntu downloaden en op een CD/DVD branden. Dan hoef je niets te installeren op je pc.
Windows is n.l. erg kieskeurig. Er hoeft maar iets niet 100% goed te staan of tuttebel weigert.

door 1953 - Nov 18, 2015 om 15:29
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 21 aug 2015, 22:37]Hoe oud is die memory stick? Een stick van 64 MB moet wel echt heel oud zijn. Dit type geheugen heeft een beperkte levensduur. Wellicht is die bereikt.

Ca. 12 jaar oud die stick! De eigenzinnige SONY-stick!