empee
door empee May 2, 2023 om 21:12
Elektronica & tv

Microsysteem

Moet je een microset nog ergens op aansluiten, bv om dab+ te ontvangen?
Ik noem maar wat als voorbeeld: Philips TAR 8805
Op de websites van de online-winkels staat er niets van, maar ik heb er al twee hier gehad, daar kwam geen enkele zender goed uit. Wie weet raad?

5621 8 Rapporteer
mahadma
door mahadma - May 2, 2023 om 21:24
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Je moet als eerste een dab+ ontvanger hebben, die uitgang, meestal cinch stekkertjes gaan naar een versterker of radio/versterker combinatie. De dab+ ontvanger moet natuurlijk wel een antenne hebben, en u zult niet overal de beste ontvangst hebben, qua plaatsing moet u dus goed opletten. Als u langs de antenne loopt kan de ontvangst kan dat al een storing geven.

Topantwoord

Ja
door JannyBoe - May 3, 2023 om 08:37
519 Antwoorden / Vragen

Hallo, dit is niet echt een microset want het is één apparaat maar dit terzijde.
Je hoeft dit apparaat nergens op aan te sluiten als je naar DAB+ zenders wilt luisteren.
Maar misschien is dit de verwarring: u kunt kiezen tussen luisteren via internet en luisteren via DAB.
Als u via internet naar stations wilt luisteren zult u een verbinding met uw wi fi moeten instellen.
Als u via DAB naar stations wilt luisteren is het een kwestie van de antenne uittrekken en luisteren.

Maar u moet dat wilt instellen.
U kunt op het apparaat de bron instellen.
Dus als u naar DAB stations wilt luisteren moet u de functie DAB selecteren.
Succes!

Handleiding

rj
door rjw - May 3, 2023 om 09:52
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Probeer het eens op een andere locatie. Misschien heb je gewoon geen goede ontvangst op de plek waar je het apparaat gebruikt. (ik neem aan dat je de antenne wel uitgeschoven hebt).

gerbera
door gerbera - May 3, 2023 om 12:43
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry dat ik toch even reageer, uw "microsysteem" is een internetradio en hoeft voor DAB nergens op aangesloten te worden. DAB zenders moeten gezocht worden vandaar de scanfunctie op het toestel. Schakel de DAB functie in en activeer de scanfunctie, zo er een zender gevonden is zet u deze vast en ga door met scannen en herhaal dit totdat het scannen stopt. Vindt u geen zenders plaats het toestel ergens anders en probeer het opnieuw. Let op antenne moet geheel uitgetrokken zijn, en bv geen stoorzenders zoals draadloze telefoon, luidsprekers e.d.

hier de handleiding.

1paul
door 1paul - May 5, 2023 om 09:54
3153 Antwoorden / 0 Vragen

ook dab kan net als fm gewoon storen, wil je een ongestoorde ontvangst luister dan via internet naar station van je voorkeur!

sommige dab ontvangers hebben die keus waar anderen die weer niet hebben.

ro
door ronny530 - May 5, 2023 om 10:32
2784 Antwoorden / 41 Vragen

De aangehaalde microset heeft een uitschuifbare antenne die voor zowel DAB+ als ook FM geheel uitgeschoven dient te worden en om tot een goed resultaat te komen gedraaid kan worden. Niet overal is DAB+ goed te ontvangen omdat grote gebouwen in de omgeving het DAB+ signaal verzwakken. Als in uw geval DAB+ zenders niet goed te ontvangen zijn ligt dat niet aan de gebruikte microset en dan kunt u wel tien verschillende sets proberen maar het resultaat blijft hetzelfde.

br
door brui0929 - May 6, 2023 om 16:55
635 Antwoorden / 10 Vragen

Als u internet radio luistert en het apparaat staat op een vaste plaats gebruik dan een UTP kabel. Hiermee voor komt u storingen en is altijd beter dan WiFi. Een andere mogelijkheid is een audiokabel via de hoofdtelefoon uitgang aansluiten. Deze audiokabel van klink stekker naar tulp stekker aansluiten. Sluit deze kabel op de AUX ingang aan rood links wit rechts.