ba
door bakicc Mar 8, 2020 om 20:04
Elektronica & tv

Miele droger piept

Hallo,

mijn droger piept sinds kort. Enig idee wat het kan zijn?
ik heb de trommel snaar wat ingesmeerd met zeep maar dit helpt niet. Lijkt op een andere snaar, maar welke?

https://youtu.be/fQyO2Hkt3q8

15769 17 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Mar 8, 2020 om 20:05
704 Antwoorden / 2 Vragen

Een snaar mag u NOOIT smeren.

Dan gaat ie glijden.

aurora1
door aurora1 - Mar 8, 2020 om 20:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens op het forum van Klusidee, en stel uw vraag daar ook nog een keer.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 8, 2020 om 20:07
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Kunt u via i-net zoeken naar de gebruiksaanwijzing? Ik zou dat voor u kunnen doen maar ken het type niet. Zie deze: gebruiksaanwijzing+miele+droger en het kan ook zinvol zijn om uw verkoper te raadplegen.

En zie evt. ook deze: https://www.bing.com/images/search?q=miele+wasdroger+piept&qpvt=miele+wasdroger+piept&FORM=IGRE en als al gezegd: een snaar nooit smeren! Een gladde snaar slipt.

me
door mein33 - Mar 8, 2020 om 20:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als het aan een snaar zou liggen dan talkpoeder gebruiken en zeker geen zeep !
Maar voor hetzelfde is het een lager die aan het einde van z'n latijn is, maar dat berust op puur gissen.

ba
door bakicc - Mar 8, 2020 om 21:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is de Miele T8861WP Ed. 111.

in de gebruiksaanwijzing staat niks over als de droger piept op deze manier. Alleen de piepjes van de bediening, maar daar gaat het nu niet om :)

gerbera
door gerbera - Mar 8, 2020 om 22:04
7367 Antwoorden / 14 Vragen

De droger heeft slechts 1 snaar die van de "hangende" motor over de trommel loopt. Mogelijke oorzaak kan zijn dat er stof in de zgn loopwielen zit die daardoor soms vastlopen, Deze zitten aan de voorzijde van de trommel.

audb
door audb - Mar 9, 2020 om 11:50
1668 Antwoorden / 5 Vragen

En het is mogelijk niet de snaar maar een lager die kapot is/gaat.

Zijn het de lagers en het is  nog een (redelijk) nieuwe machiene gaan dan kan het vervangen een optie zijn maar dan moet het wel een dure machiene zijn daar het vervangen behoorlijk in de dure euro`s gaat lopen.

Om te weten te komen of het de lagers zijn moet de band er afgehaald worden en de trommel op de hand gedraaid worden en liefst met was er in.

Piep deze dan niet dan de motor even rond draaien.

Let wel op, mocht de band vervangen moeten worden dan is het te hopen dat u heel veel geduld hebt, bijna de hele machiene moet dan mogelijk  uit elkaar worden gehaald.*

Soms hoeft alleen de voorzijde en de trommel los worden gehaald maar dat hangt van de merk en type af en er zijn op yputube voorbeeld films te vinden die het dan laten zien hoe het (zou) moeten.

Nog een belangrijke tip.

Achterop de machiene zit het verwarming element en die moet regelmatig schoon worden gemaakt.

Bent u niet zeer handig? laat het dan doen! een foutje en dan gaat het goed mis.

De
door Dennnnis Apr 21, 2020 om 08:03
Antwoorden / Vragen

Beste AUDB,
Hoe komt u aan deze wijsheid? Om te beginnen zit er in een warmtepompdroger geen verwarmingselement. Dus hier valt niets schoon te maken. Een snaar vervangen bij een miele droger is binnen 45 minuten gefixed en een lagertje vervangen stelt ook niets voor. Een Miele droger is juist een van de fijnste drogers om aan te sleutelen. Of dit nu om een warmtepompdroger gaat, een condensdroger of een luchtafvoerdroger. De youtube filpmjes gaan vaak over andere modellen en wanneer de droger niet juist in elkaar gezet wordt kunnen er weer andere klachten ontsaan. Dus een tip van mijn kant. Als je er geen verstand van hebt, laat het dan over aan een expert.
Schoenmaker blijft bij je leest

mo
door mof - Mar 9, 2020 om 12:09
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou geen zeep als smeermiddel gebruiken. Zeep lost vet op, dus kan feitelijk de snaar uitdrogen door vet/olie dat in het materiaal zit eruit te weken.

een beetje siliconenvet, misschien zuurvrije vaseline of zo, was een beteridee geweest.

piepen kan ook komen omdat de trommel ergens aanloopt.

ro
door ron503 - Mar 9, 2020 om 13:34
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De trommel hangt aan de voorzijde aan kast vast door middel van een viltring en kunststof glijblokken en van die glijblokken kan er één versleten zijn maar dan blijft het gepiep gedurende het gehele programma. Als het gepiep enkel in de beginfase aanwezig is en daarna niet meer verdenk ik de viltring die in het begin van het programma nog droog is en naarmate het programma vordert vocht op gaat nemen en daardoor het gepiep verdwijnt, in dat geval laten voor wat het is.

gerbera
door gerbera Mar 9, 2020 om 14:10
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Miele wasdroger heeft loopwielen ter ondersteuning van de trommel, welke met de trommel meedraaien.;-)

ba
door batav - Mar 9, 2020 om 13:37
29 Antwoorden / 0 Vragen

Een snaar mag je niet smeren. Lichtjes met een kaars langs de zijkanten wil nog wel eens helpen. Bij V-snaren van ventilatoren werd dit vroeger wel toegepast.

Ij
door Ijsboerke - Mar 9, 2020 om 21:43
5 Antwoorden / Vragen

Aan een droger valt in principe niets te smeren.Integendeel.
De aandrijfriem moet gewoon droog blijven.
De trommel is bij de meeste drogers niet gelagerd maar wordt gedragen door slijtvaste viltringen.
Indien de trommel spanrollen voor de riem heeft...dan deze controleren.Ze kunnen soms vastlopen en gaan dan piepen,dan draaien ze niet meer of gaan kapot.De spanrollen zijn meestal gemaakt van teflon.

wi
door wini - Mar 10, 2020 om 11:09
2 Antwoorden / Vragen

deze gewoon weg gooien en een nieuwe kopen.

tdmduc
door tdmduc Mar 10, 2020 om 11:47
704 Antwoorden / 2 Vragen

Het is een Miele, die gooi je niet weg, die repareer je of je LAAT hem repareren.

Een Mercedes gooi je ook niet weg.

bo
door bofstra - Mar 10, 2020 om 11:20
1 Antwoorden / Vragen

Waarschijnlijk de gevoelige snaar

tdmduc
door tdmduc - Mar 10, 2020 om 11:46
704 Antwoorden / 2 Vragen

1. Hij is nog niet zo oud

2. Het is een Miele

►Ik heb ook apparaten van Miele daar zit mega veel garantie op dus waarom zelf rommelen met zeep op snaren en dergelijke?

Gewoon bellen met de hotline van Miele en misschien wordt het snel door hun gefixt.

YannickFaber
door YannickFaber - May 28, 2020 om 16:15
8 Antwoorden / Vragen

Direct contact opnemen met Miele en nooit zelf dit proberen op te lossen. Ze kunnen lastig gaan doen ivm de garantie en zelf aan de slag gaan met het verhelpen. Je betaald bij Miele al wat meer dan bij een andere leverancier, maak dan ook gebruik van de goede service die ze bieden op je warmtepompdroger.

gerbera
door gerbera May 28, 2020 om 16:26
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Zal het probleem na ruim 2 ½ maand niet al opgelost zijn?

YannickFaber
door YannickFaber Jun 1, 2020 om 14:51
8 Antwoorden / Vragen

Mijn fout, zag niet dat de vraag over de warmtepompdroger zo oud was.

gu
door guy007 - Dec 23, 2020 om 10:47
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,
ik heb hetzelfde probleem, als ik de riem van de motor haal nog steeds hetzelfde piepende geluid, ligt dus duidelijk aan de lagers in de motor. kunnen deze vervangen worden ? hoe werd het probleem bij jou dan uiteindelijk opgelost ?

ma
door malty Dec 23, 2020 om 11:32
1112 Antwoorden / 1 Vragen

In de trommel zitten sensoren, het contact tussen de draaiende trommel en vast gedeelte gebeurt met sleepcontacten. Draai de trommel eens met de hand om te horen of de sleepcontacten het geluid veroorzaken.
Zie https://www.klusidee.nl/Forum/topic/sleepcontact-wasdroger-maakt-herrie.118127/

gu
door guy007 Dec 23, 2020 om 14:13
1 Antwoorden / Vragen

zoals ik al zei : het is de motor die piept want ik heb de riem er af gehaald , dus trommel draait niet meer. sleepcontacten heb ik trouwens vorig jaar vernieuwd. toch bedankt voor het antwoord.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 23, 2020 om 15:42
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vervuiling  van een gesleten motor zou kunnen,  haal hem eraf, doorblazen met  luchtspuit en  draai met de hand,  lager of   iets anders?    Een nieuwe motor is vrij prijzig  en   enkele handelaren in gebruikte hebben soms deze wel voordelig op voorraad.

gerbera
door gerbera Dec 23, 2020 om 15:45
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Zou ook nog versleten koolborstels kunnen zijn (als de motor die heeft) waardoor de borstelhouder langs de rotor schuurt. Lagers zijn moeilijk te vervangen ook al omdat de vraag is of ze nog op de ankeras passen welke mogelijk ook slijtage kan hebben.