estherjacobs
door estherjacobs Oct 30, 2009 om 23:06
Elektronica & tv

Mijn senseo doet het (SOMS) niet!??

Mijn senseo is echt eigenwijs! Af en toe brandt het lichtje gewoon als een gek, aan en uit!

Ik ben erachter gekomen, dat wanneer er veel water in de boiler zit, ik wel kan genieten van een 'normaal' kop koffie, maar zodra er water voor 1 kop koffie zit, gaat het lichtje tekeer!

Wie o wie kan mij helpen?! Ik heb vandaag het apparaat gekocht. Het was 2dehands, maar niet oud :(.

7777 14 Rapporteer

sk
door skyjack - Oct 31, 2009 om 00:21
121 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een keer goed schoonmaken en ontkalken. Check eventueel ook even op de senseo website of dit er niet toevallig 1 is die nog in de terugroep actie mee moet.

kiran
door kiran - Oct 31, 2009 om 01:01
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@estherjacobs

Ook voor één kop koffie moet er genoeg water in zitten. Het lampje knippert altijd wanneer: 1) als er te weinig water in zit of 2) verwarmingselement nog niet op temperatuur is. Je schrijft dat het apparaat tweedehands is, misschien ook een idee hem eens goed te ontkalken. (Bv: Melitta/Blokker)

eh
door eheuvel - Oct 31, 2009 om 08:11
3 Antwoorden / 1 Vragen

Snel knipperen is echt gewoon een seintje dat hij bijgevuld moet worden. Water erbij en hij knippert weer langzaam. Dan warmt hij op en als het lichtje niet meer knippert is het water warm. Gewoon even wennen . Geniet van jouw kopjes senseo-koffie!!

eh
door eheuvel - Oct 31, 2009 om 08:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

Snel knipperen is een teken dat je water moet bijvullen. Dan gaat hij langzaam knipperen en verwarmt hij het water. Als het lichtje niet meer knippert is je water warm, druk op de knop en geniet van jouw kopje koffie

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Oct 31, 2009 om 09:59
152 Antwoorden / 5 Vragen

google ff op

gebruiksaanwijzing senseo

zoek je juiste typenummer op en RTFM (read the F...ing. Manual).

Dat helpt vaak als je een tweedehands apparaat koopt zonder gebruiksaanwijzing.

stacey
door stacey - Oct 31, 2009 om 11:47
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Helemaal niets aan de hand hij knippert alleen naar je om je aandacht te trekken omdat hij wat meer water wenst ;-)
Gewoon even bijvullen.

Succes,

stacey
door stacey - Oct 31, 2009 om 13:29
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Op zich is het ook niet zo vreemd, apparaat kan 2 kopjes koffie schenken dus zal wel zo ingesteld zijn dat als er minder dan minimaal - die 2 kopjes- inzit te reageren.
Dus als er (nog) maar voor minimaal 1 kopje water in zit dan `mist` ie wat water.......

rj240479
door rj240479 - Nov 2, 2009 om 17:37
15 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Estherjacobs,

eerste hit die ik had....

http://www.gebruikershandleiding.com/Philips-HD7840-Senseo/handleiding-5-8669.html

Succes!

(p.s.: "gewone koffie" is echt lekkerder......)

deexpert
door deexpert - Nov 2, 2009 om 17:55
104 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 31 okt 2009, 13:29]Op zich is het ook niet zo vreemd, apparaat kan 2 kopjes koffie schenken dus zal wel zo ingesteld zijn dat als er minder dan minimaal - die 2 kopjes- inzit te reageren.
Dus als er (nog) maar voor minimaal 1 kopje water in zit dan `mist` ie wat water.......

Dit klopt niet. Als er voor 1 kopje water in zit en je begint 2 kopjes te zetten, start het apparaat gewoon. Halverwege stopt ie dan.

Groetjes,
Wijsneus

ha
door hans1944 - Nov 4, 2009 om 05:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Onder in de uitloop van de watercontainer zit een met een veertje beweegbaar gemaakt magneetje. Door kalkaanslag kan de beweeglijkheid hiervan verminderen, "denkt" het apparaat dat het water op is en gaat het lampje snel knipperen. Misschien is dit te verhelpen door het magneetje veelvuldig in te indrukken en weer los te laten en eventueel te smeren met een druppel slaolie, Succes!

butterfly_1
door butterfly_1 - Nov 4, 2009 om 11:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dat het lampje gaat knipperen is normaal als er niet genoeg water in de tank zit, mijn probleem is echter dat mijn senseo soms spontaan aan springt, wie heeft hier ook last van?????

estherjacobs
door estherjacobs - Dec 3, 2009 om 12:34
1 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor jullie reacties. Helaas is mijn Senseo nog steeds eigenwijs :(

stacey
door stacey - Dec 3, 2009 om 12:52
10352 Antwoorden / 12 Vragen

@deexpert wijsneus Dit is al een oude vraag......... ;-)

=deexpert schreef op maandag 2 nov 2009, 17:55:
=stacey schreef op zaterdag 31 okt 2009, 13:29: Op zich is het ook niet zo vreemd, apparaat kan 2 kopjes koffie schenken dus zal wel zo ingesteld zijn dat als er minder dan minimaal - die 2 kopjes- inzit te reageren.
Dus als er (nog) maar voor minimaal 1 kopje water in zit dan `mist` ie wat water.......

Dit klopt niet. Als er voor 1 kopje water in zit en je begint 2 kopjes te zetten, start het apparaat gewoon. Halverwege stopt ie dan.

Groetjes, Wijsneus

Maar klopt wel, ik zeg niet dat hij het niet doet, gaat vraag ook niet over, gaat over druk knipperend lampje..........

stacey
door stacey - Dec 3, 2009 om 12:53
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=estherjacobs schreef op donderdag 3 dec 2009, 12:34]Bedankt voor jullie reacties. Helaas is mijn Senseo nog steeds eigenwijs :(

misschien toch tijd voor een andere voor kerst dan ;-)