fa
door fara74 Oct 8, 2015 om 11:15
Elektronica & tv

Moet ik verzendkosten betalen bij defect product

Ik heb bij wehkamp een tv besteld. 29.95€ verzendkosten betaald. Op de website staat dat het product door de bezorger wordt uitgepakt en op schade wordt gecontroleerd. Tv werd bezorgd door postnl, maar voor de deur afgegeven. Ik vroeg nog wordt het nog gecontroleerd, maar nee. Postnl doet dit niet. Ok, uitgepakt en ja hoor, scherm was kapot. Gelijk wehkamp gebeld en de situatie uitgelegd. Wehkamp zei dat het product uitgepakt moest worden door de bezorger. Ook de behandeling van het omruilen was ik niet tevreden over. Ik heb hierop alles bij wehkamp geannuleerd. Maar krijg ik dan mijn verzendkosten terug. Ik begreep dus van niet, maar ze zouden kijken. Mijn geld voor de tv krijg ik wel terug. Ik zou dan verzendkosten moeten betalen voor een defect product

1143 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Oct 8, 2015 om 11:49
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

Van ed website: " Voor het verzendklaar maken, controleren en afleveren van de bestelling betaal je een bijdrage afhankelijk van de artikelsoort. Je betaalt alleen verzendkosten als je besluit artikelen te behouden. Retourneren is gratis."

U heeft besloten het artikel niet te behouden, dus mogen u ook geen verzendkosten berekend worden. Overigens, een post.nl bezorger die een pakket bij u thuis opent heb ik nog nooit van gehoord.

mahadma
door mahadma - Oct 8, 2015 om 11:54
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

Kunt u aangeven hoe de behandeling was inzake het omruilen?

fa
door fara74 - Oct 8, 2015 om 12:11
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=fara74 schreef op donderdag 8 okt 2015, 11:15]Ik heb bij wehkamp een tv besteld. 29.95€ verzendkosten betaald. Op de website staat dat het product door de bezorger wordt uitgepakt en op schade wordt gecontroleerd. Tv werd bezorgd door postnl, maar voor de deur afgegeven. Ik vroeg nog wordt het nog gecontroleerd, maar nee. Postnl doet dit niet. Ok, uitgepakt en ja hoor, scherm was kapot. Gelijk wehkamp gebeld en de situatie uitgelegd. Wehkamp zei dat het product uitgepakt moest worden door de bezorger. Ook de behandeling van het omruilen was ik niet tevreden over. Ik heb hierop alles bij wehkamp geannuleerd. Maar krijg ik dan mijn verzendkosten terug. Ik begreep dus van niet, maar ze zouden kijken. Mijn geld voor de tv krijg ik wel terug. Ik zou dan verzendkosten moeten betalen voor een defect product

Ps. Net bericht gehad van wehkamp dat ik mijn verzendkosten terug krijg. Maar het product had wel gecontroleerd moeten worden door de bezorger. Ze gaan hierover een klacht indienen. Ik vind het ook raar dat postnl dit behoort te doen. Ga toch ergens anders een tv halen. Beetje rare nasmaak aan over gehouden.

mahadma
door mahadma - Oct 8, 2015 om 12:16
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

Mooi, opgelost. Dank voor het melden.

we
door wehkamp_webcare - Oct 8, 2015 om 14:29
83 Antwoorden / 0 Vragen
0

Goedemiddag, ik zie dat het reeds is opgelost.

Ter toelichting: Wij hebben onze eigen afspraken met PostNL. Dit houdt in dat de bezorger dient te controleren of het artikel onbeschadigt is overgekomen, omdat we het artikel anders niet aan onze klant leveren. De bezorger moet bij schade het product direct retour Wehkamp sturen, dan kunnen wij een nieuwe levering starten. We willen immers geen kapotte TV's leveren.

Na controle mag de bezorger de klant pas vragen om te tekenen, aangezien je tekent voor goede ontvangst. En om deze reden dienen wij een klacht in bij de vervoerder. De bezorger heeft in deze een belangrijk deel van zijn werk verzuimt, en dat kost klanten. We zijn in ieder geval blij dat je de klacht bij ons gemeld hebt.

Voor verder contact verzoek ik je ons rechstreeks te benaderen. Dit kan via socialmedia@wehkamp.nl, of via onze Facebook pagina en/of Twitter account.

Met vriendelijke groet,
webcare team wehkamp

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 8, 2015 om 20:50
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

@webcare team wehkamp; en wat was de reactie van PostNL op uw klacht? ;-). Aangezien ze u misschien iets serieuzer nemen dan de 'gewone consument'.

crewmember
door crewmember - Oct 9, 2015 om 10:25
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=Wehkamp_Webcare schreef op donderdag 8 okt 2015, 14:29]

Met vriendelijke groet,
webcare team wehkamp

Netjes opgelost van Wehkamp lijkt me.

Als jullie dit nog lezen, zet er dan nog maar een paar klachten betreffende PostNL bij:


Dit soort dingen komen namelijk echt heel vaak voor bij Post NL. Dit is wel een van de slechtste en ongemotiveerde post bedrijven van nederland. Altijd van die ongeïnteresseerde asociale bezorgers.
Zo Vond een berzorger er het hier vorige maand genoeg om het pakket in de lift van de flat te zetten, en op de goede verdieping te klikken. En hebben we er ook een die na meerdere klachten bij post nl nog steeds alle pakketten voor de flat bij een persoon op de eerste verdieping aflevert, en bij de rest een briefje in de bus doen dat ze het daar op kunnen halen.

Daarnaast blijkt na een jaar op dit forum, ook dat ze gebruik maken van de ontwetendheid van de consument om hun eigen slechte omgang met pakketten en zelfs interne diefstal weg te wuiven.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer