bobmalooga
door bobmalooga Dec 16, 2009 om 08:38
Elektronica & tv

Motorola 1960 altijd zo traag?

Ik heb sinds kort de nieuwe Motorola 1960 ontvanger/harddisk recorder van KPN interactief ontvangen.
Hij werkt prima, maar is zoooo ontzettend traaaaag, dat het buitengewoon irritant is.
Weet iemand of dit standaard is bij deze ontvanger en weet iemand of KPN daar nog iets aan gaat doen dmv. een firmware update.
Het oude type was aan de trage kant, maar dit slaat alles.

7361 5 Rapporteer

fi
door fietsbellig - Dec 17, 2009 om 11:53
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb contact gehad met de helpdesk van KPN. Er is een firmware update beschikbaar. Zenders schakelen is evengoed nog wat traagjes. Schijnt dat de internet verbinding ook net te traag kon zijn. Voor mij geldt dat de internetverbinding voor de computer max 8 mbit is, maar de lijn op zich moet 12-13 mbit zijn. Echter is de verbinding slechts 9,5 mbit en dat is volgens hen te weinig. Ik moet nog contact opnemen om dat te laten nakijken. Daarna weet ik pas of het echt sneller wordt.

bobmalooga
door bobmalooga - Dec 17, 2009 om 14:00
229 Antwoorden / 7 Vragen

Mijn vorige ontvanger (het witte model) was ook niet de snelste, maar dat ging toch een stuk soepeler dan deze.
De internet verbinding is niet verandert dus daar kan het dan niet aan liggen volgens mij.

Moet je nog iets speciaals doen voor die firmware update, knoppen ingedrukt houden of iets dergelijks, of gebeurt deze update automatisch?

fi
door fietsbellig - Dec 17, 2009 om 22:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan het uitleggen, maar voor het geval ik iets verkeerd uitleg wil ik liever dat je de KPN helpdesk belt en zegt dat de ontvanger traag werkt. De medewerker die je eerst krijgt (niet-technische dienst) zal misschien zeggen dat dat niet vaak voorkomt. De medewerker van de technische dienst zal het tegendeel zeggen.

Service/Helpdesk: 0900-0244, Steeds 'overige vragen' kiezen. Zorg dat je de technische dienst krijgt. Je hoeft waarschijnlijk niet op je strepen te staan en zullen ze je meteen doorverbinden als je het uitlegt.

Als je je internetverbinding wilt checken (lijkt me wel handig, dan weet je het maar), ga je in je browser naar internetadres 192.168.2.254.

Daar kies je in het menu links: 'Breedbandverbinding' -> 'DSL-verbinding'. In het verschenen lijstje zoek je naar 'Bandbreedte' (waarschijnlijk 3de item). Als die minder dan ca. 12mbit aangeeft, kun (lees moet) je dat doorgeven.

Bedenk dat als je een 20mbit abonnement hebt, dat de bandbreedte voor je TV van je bandbreedte wordt afgehaald als je TV kijkt. Bij 8mbit gebeurd dat niet.

ALs die snelheid niet behaald wordt: Wat je als eerste kunt doen is, als die er zit, de splitter ertussenuit halen (*mits* je internettelefonie hebt, anders kan het niet) en de kabel die uit je telefoon aansluitpunt komt direct in je modem te steken. Hun zeggen dat het af en toe werkt. Bij mij helaas geen verschil, dus daar moet ik weer over bellen. Er is waarschijnlijk iets mis met de verbinding tussen de hoofdaansluiting in onze stad en de wijkaansluiting. Of misschien zelfs vanaf de WA naar mij aansluiting in de meterkast.

bobmalooga
door bobmalooga - Dec 18, 2009 om 08:21
229 Antwoorden / 7 Vragen

Hartelijk dank, fietsbellig, ik ga vanavond gelijk mijn snelheid checken en dan KPN bellen voor een firmware update.
Ik zal nog even laten weten hoe één en ander gelopen is.

bobmalooga
door bobmalooga - Dec 21, 2009 om 08:55
229 Antwoorden / 7 Vragen

Het lijkt erop dat KPN de firmware update intergraal heeft uitgerold, want mijn snelheidsproblemen zijn goeddeels over zonder dat ik iets heb gedaan.
Ik ben in ieder geval blij mee.