miem
door miem Jun 5, 2005 om 07:59
Elektronica & tv

Mp 3/I pod

ik ben van plan een mp3 speler aan te schaffen.

Is een I pod een goede optie of zegt iemand "nee vooral niet doen"

wat zijn jullie ervaringen.

miem

390 3 Rapporteer

morrigan
door morrigan - Jun 5, 2005 om 10:22
87 Antwoorden / 0 Vragen

Wat wil je dat de mp3-speler allemaal kan en hoeveel geld heb je er voor over? Moet het een heel klein licht apparaatje zijn dat gemakkelijk meegenomen kan worden of mag het best wat groter zijn?

Mijn tip: kijk ook even op www.kieskeurig.nl bij mp3-spelers om ervaringen van anderen te lezen en om te kijken welke speler aan jouw wensen en budget voldoet.

kathy1978
door kathy1978 - Jun 5, 2005 om 10:43
69 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb zelf een creative muvo V200 twee weken geleden aangeschaft. Deze kostte 150 euro bij de paradigit. Ik heb bij mijn aankoop gelet op het volgende.

- radio (in de creative aanwezig)

- geheugencapaciteit van 1 gb

- klein en stevig

- geen usb kabel maar als een datastick gelijk in de usb poort van de computer (kabeltje kan kwijtraken en moet je altijd meesjouwen

- mp3 speler ook te gebruiken om data files op opteslaan en uit te wisselen met andere computer zonder extra software.

- bijgeleverde software om cds te rippen en om te zetten in mp3

Voorts wil ik nog opmerken dat het belangrijk is om te weten waarvoor je de mp3 speler gaat gebruiken. Ik gebruik hem bij het skaten. Een ipod of soort gelijk aparaat is dan geen optie want te groot, komt door de harde schijf die daar in zit. Een bijkomend nadeel is niet alleen de afmeting maar ook de harde schijf zelf want skaten met een harde schijf is geen optie omdat een harde schijf schok gevoelig is en dus snel kapot kan gaan. In mp3 spelers met een interne geheugenkaart zitten geen bewegende delen.

Ik zou zeggen doe eens een vergelijkend warenonderzoek. Kijk wat je wil en zoek de winkels op. Laat je in indergeval niet leiden door de verkopers want die hebben er vaak nog minder verstand van.

Succes,

Kathy

po
door potterfantje - Jun 10, 2005 om 20:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

De I-Pod shuffle is in ieder geval niet veel speciaals want op de Packard Bell AudioDream zit dat bijvoorbeeld ook. I-Pods zijn ook duur. De audiodream heeft een hele goede geluidskwaliteit! Kijk en vergelijk op www.bcc.nl of www.dixons.nl .  Nu ben ik wel weer klaar met dit husselverhaaltje...