La
door Latifa88 Jun 15, 2023 om 19:47
Elektronica & tv
Niet eens met oplossing coolblue

Ik heb zondag 11/06/2023 een nieuwe samsung wasmachine besteld, die is maandag 12/06/2023 geleverd.

Het verpakkingsmateriaal is alvorens ze mijn woning betraden op straat verwijderd, en die wasmachine werd zo zonder bescherming op de steekwagen gezet. Hierdoor zijn er aan die zijde verschillende krassen ontstaan op mijn wasmachine.

Daarnaast zouden ze met 2 bezorgers komen ivm het optillen van de wasmachine op de verhoger, er kwamen er 2 maar er kwam maar enkel 1 bezorger binnen de ander moest terugrijden naar de vorige leveringspunt omdat ze daar iets vergeten waren.

De bezorger die binnenkwam ging zo hardhandig te werk, mijn keuken is best smal maar het zou wel passen Ik vroeg hem alvorens hij begon of het zou lukken, ja geen probleem. Hij moest via de keuken naar de badkamer waar de wasmachine geplaatst moest worden, voor deze plaatsing heb ik €25,- extra betaald.

Eindstand kwam bij met het handvat van de steekwagen tegen mijn splinternieuwe oven, die ik nog geen 1 keer gebruikt heb en mijn koelkast aan. Aan beide apparaten schade.

Ik heb coolblue gelijk gecontacteerd via telefoon en mail inclusief foto's. Hun oplossing €45,- euro terug van de wasmachine of een nieuwe wasmachine, voor de nieuwe inductie oven van €650,- euro een schadevergoeding in de vorm van een tegoedbon van €50,- die je enkel bij coolblue kan uitgeven. En ook voor de kras op de koelkast een schadevergoeding in de vorige van een tegoedbon van €50,- die ik enkel bij coolblue kan uitgeven. Ik vind dit veelste weinig met name voor de wasmachine en oven, beide nog nieuw. En een nieuwe levering van wasmachine zit ik niet op te wachten na deze verschikkelijke ervaring.

8148 7 Rapporteer
sw
door swat1500 - Jun 15, 2023 om 22:46
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Claim uw schade bij uw inboedelverzekeraar die zal op zijn beurt Coolblue gaan aanspreken op de schade.

1paul
door 1paul - Jun 16, 2023 om 06:55
3161 Antwoorden / 0 Vragen

geef inderdaad aan dat dit niet de oplossing is die u verwacht en dat u herstelt wilt worden naar de vorige situatie oftewel, u wilt apparaten die niet beschadigd zijn en dat zij daar verantwoordelijk voor zijn....

als coolbleu verder niet mee wil werken is de optie hierboven het beste, claim de schade bij uw eigen verzekeraar en kijk wat men er mee doet....

marita5
door marita5 - Jun 16, 2023 om 08:16
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Latifa88 ,

Coolblue is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/leden/coolblue/certificaat

https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/

de
door dedee - Jun 16, 2023 om 10:33
9 Antwoorden / 7 Vragen

Mijn ervaring met Coolblue is dat ze alleen luisteren als je rechtsbijstand in schakelt.

ZSM doen dan heb jij minder hoofdpijn.
Zonde van jouw nieuwe apparatuur.

koekeloer
door koekeloer - Jun 16, 2023 om 12:11
562 Antwoorden / 18 Vragen

Alles voor een glimlach toch ?

ro
door ronny530 - Jun 16, 2023 om 12:53
2786 Antwoorden / 41 Vragen

De meest logische oplossing is een nieuwe wasmachine en voor de beschadigde apparatuur uw inboedelverzekering inschakelen en niet akkoord gaan met tegoedbonnen. In dit geval is er sprake van verhaalschade en zal uw inboedelverzekeraar de schade met Coolblue afwikkelen. Wat ik wel weet is dat alle doorgangen vrij van obslakels dienen te zijn om schade aan die apparatuur te voorkomen. Ik herken me echter niet in de werkwijze van de Coolblue bezorgers want bij aanbellen wordt gevraagd of u de verpakking wenst te behouden of dat Coolblue die afvoert, kiest u voor afvoeren dan wordt het apparaat voor plaatsing van de verpakking ontdaan, op een steekwagen met afgeschermde handvatten e.d. gezet en naar de plaatsingsruimte gereden. Edoch in uw geval is het mis gegaan en dat maakt dat Coolblue in redelijkheid de ontstane schade dient te vergoeden.

La
door Langetheo - Jun 18, 2023 om 14:19
2 Antwoorden / Vragen

En dat alles zonder glimlach?