Niet te repareren
Ben in bezit van Philips lcd tv 26pf9946/12. Heel veel probleem met afstandsbediening, deze gebruik ik maar niet meer.
Nu is tv helemaal kapot en al 3 maanden bij Service Centrum,daar ongerepareerd van terug gekomen, zij kunnen de oorzaak niet vinden,leverancier gaat hem nu naar ander Service Centrum brengen in Dordrecht.
Moet ik dit allemaal accepteren, of wat voor aktie kan ik ondernemen.
Bedankt.
Dag jaikke,
Vraagjes:
Hoe oud is jouw scherm?
Zit er nog garantie op?
Wat was de aankoopprijs?
Wie is de verkoper?
Groetjes, Read3.
Als de TV niet ouder is dan 6 maanden, resp. 2 jaren resp. de economische levensduur dan heeft u recht op afdoende reparatie, als dat niet kan op het krijgen van een vervangend TV toestel dat gelijkwaardig is en als dat niet kan kunt u de overeenkomst als beëindigd beschouwen met recht op terugbetaling van alle kosten.
Is het toestel ouder dan eén jaar dan kan rekening worden gehouden met een zeker bedrag, gerelateerd aan afschrijving mbt ec. levensduur van 5 jaren.
Zie:
http://www.omroepgelderland.nl/programma.php?id=23&rubriek=828
en
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
Let wel op dat dit alles geldt als u de TV kocht als consumentenkoop in een detailwinkel.
Hoe dan ook, dus ook als u bij een groothandel kocht blijft de aansprakelijkheid voor een deugdelijk product gelden als genoemd in BW art 7:17
Om dfit lange verhaal kort te maken: uw winkelier doet kennelijk wel zijn best maar u kunt als men de oorzaak niet kunt vinden nu vragen om een vervanger lijkt mij. Afdwingen is veel lastiger.
De tv was ruim 2,5 jaar oud toen hij naar service centrum van Philips werd gestuurd, de garantie was volgens mij maar 1 jaar , dus verlopen.
Deze tv kosten toen 2200 euro, en is gekocht bij detailhandel.Firma Brooimans, Baarschotsestraat 68 Oosterhout/Dongen.
Ik zag afgelopen weken Hitachi 61 cm voor €399 en 81 cm voor€499 bij BCC dus is reparatie wel rendabel?
Ik weet dat dit geen Phiips is, maar verouderde is ook niet altijd even goed...
Helaas dus sterke prijsdaling en vraag of je een demo tegen geringe bijbetaling mag, soms is dat leuker en sneller....
Nogmaals jaikke,
Met dank voor de informatie. Op basis van de economische levensduur van dit produkt heb je tegen bijbetaling van de gebruiksduur, recht op reparatie of als dat niet kan, vervanging van het produkt. Hiervoor moet je bij de VERKOPER zijn en NIET bij de fabrikant of zijn reparatiedienst. Het is de VERKOPER die jouw wettelijk recht op een deugdelijk produkt moet afwikkelen en wat de verkoper regelt met zijn voorschakel is zijn zaak en niet jouw zaak. In principe heb je als consument altijd recht op een deugdelijk produkt voor de duur van de economische levensduur. In deze prijsklasse is de economische levensduur van zo'n scherm toch tenminste 6 jaar. Bij reparatie moet jij dan het 30/72deel van de reparatiekosten betalen en als reparatie niet meer mogelijk is, bij vervanging door een evenwaardig scherm uiteraard 30/72deel van de nieuwprijs. Dus laat je niet afschepen door de winkelier, maar wijs hem op jouw rechten als consument. Lees daarvoor ook even de hier volgende links:
BW7:6a BW7:17 BW7:18 BW7:21 BW7:22
http://www.kvk.nl/topic/topic.asp?topicID=7803&SectieID=59
http://www.hetjl.nl/hetjl/
GarantievragenbijKassa
GarantieVragen2
Consuwijzer2
Note: in deze links wordt vaak over garantie gesproken terwijl bedoeld wordt, de wettelijke bescherming die je hebt na afloop van de fabrieksgarantieperiode.
Sukses en met vriendelijke groet, Read3.
Hartelijk dank voor alle info betreffende dit probleem, ik ga ook met deze info komende week aan het werk.
Er rest mij nog 1 vraag, welk tijdsbestek mag ik de verkoper geven om hem de kans te geven deze tv gerepareerd te krijgen, het is nu al ruim 3 maanden .
Dag jaikke,
Geef de verkoper/reparateur nog tot 15 februari de kans om de lcd gerepareerd af te leveren. Lukt dat niet dan kun je de verkoper in gebreke stellen. Meer dan 3 maanden is abnormaal en niet meer redelijk.
Groeten, Read3.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer