NPO app en Samsung Smart TV
Hallo allen,
Ben een zieke man van 59 jaar en lig dus vaak in bed.
Nu hadden we in 2013 zoveel gespaard om een tweede TV in de slaapkamer te kopen.
Het is toen een Samsung Smart TV geworden waarop je ook de NPO, RTL en SBS kunt terug kijken m.b.v. een App.
Nu lees ik tot mijn grote woede/verbazing dat de NPO stopt met het ondersteunen van TV's van voor 2012.
Die TV die wij kochten in begin 2013 was natuurlijk eentje van 2012.
Dus TV gemist kijken zal straks niet meer lukken in bed. Zijn er meer lezers hier die mijn woede/verbazing delen ?
De NPO VERPLICHT me een nieuwe TV te kopen, ja met hun salaris lukt dat ook wel.....snappie ?
Kijk we hebben in de woonkamer een TV met een Ziggo Horizon staan, die kan altijd terug kijken m.b.v. televisie gemist op de "oude" tv daar.
prettige dag allen, Henk.
Je hoeft geen nieuwe t.v. te kopen, want je kan ook een extra mediabox huren bij Ziggo https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox/
dan kan meneer Henk alles zien wat nu alleen in de kamer kan. Goed advies. En € 4,00 per maand zal toch nog wel kunnen.
Bedankt voor het antwoord.
Zit niks anders op dan Ziggo eens te benaderen voor eenextra Horizon box.
bedankt allen en een prettige dag.
Henk.
Doe er een van €5 per maand en je kunt ook nog programma's van alle zenders opnemen. Kun je op elk moment van de dag terugkijken. Krijg je geen spijt van.
Deze discussie is een bekende inmiddels.
Zelf heb ik ook een Samsung Smart Tv. Hier zit ook een app op om te internetten(browser)
Via deze browser zou u naar "uitzending gemist" kunnen gaan. Heeft u al eens gekeken of er een update voor de Televisie is? Steeds meer fabrikanten hebben deze mogelijkheid.
Inmiddels hebben we een glasvezel abbonement van T-Mobile en het bijbehorende kastje in de slaapkamer heeft ook de "gemist" functie dus dan kunnen we zo ook nog eens terugkijken.
https://tweakers.net/nieuws/126425/npo-stopt-met-ondersteuning-smart-tvs-van-voor-2014.html
https://www.consumentenbond.nl/acties/updaten/reacties-tv-merken-apps
Heeft niets te maken met eventuele update http://help.npo.nl/vragen/16361
Zo'n kastje kan TS ook huren voor 4 euro p.m. Zie mijn eerdere link.
Weet ik wel(mijn ouwe moeders heeft ook zo'n Horizon-lawaaiding) maar alles voorkauwen lijkt me ook weer te gemakkelijk.
Bovendien was het maar een vergelijk met mijn eigen situatie. Misschien dat bij TS dan wat radertjes in het hoofd gaan draaien.
Oh, je hebt je reactie een paar keer gewijzigd, zie ik. Glasvezel ligt lang niet overal, ook bij mij niet. Voor 4 euro p.m. lijkt me zo'n kastje de meest handige oplossing voor TS.
Chromecast kopen kan ook. Heb je wel een tablet of smartphone voor nodig https://www.google.com/intl/nl_nl/chromecast/tv/chromecast/
Beetje off-topic: ik vind die nieuwe NPO Start app een wangedrocht van de bovenste plank. Heb hier 2 Samsungs staan: de ene nog met de oude app, de andere de nieuwe app. Engelse detectives kan ik zo bekijken op de oude app, op de nieuwe NPO Start app, zitten o.a. detectives achter de betaalmuur van NPO Start Plus. Daar zou je dus een abonnement voor moeten afsluiten. Dacht het even niet.
Misschien kan de Kassa redactie eens de NPO baas uitnodigen om bij ze aan te schuiven (die zal toch wel willen komen?) en eens stevig aan de tand te voelen voor a) waarom er weer apart betaald moet worden en b) wat ze van plan zijn te doen aan het wangedrocht van de NPO Start app.
Helemaal waar.
Ik ben geen standaard gebruiker en heb ook androidboxen met Kodi. De app van NPO heeft altijd problemen gegeven, welk platform dan ook.
Het is gewoon een "programeursziekte".
Dit begon al met silverlight en java ruzies.
En daar durven ze dan ook nog geld voor te vragen. De pot op. (Heb zojuist even mijn reactie aangevuld.)
@Henk, niet kwaadaardig bedoeld, maar niets ter wereld is voor eeuwig. Dingen veranderen, daar doe je niets aan.
U mag zich er over verbazen, maar heeft u enig idee wat het kost om oude systemen werkend te houden. Uw tv is alweer 5 jaar oud en in de huidige technologie is dat bijna antiek. Steeds minder mensen zullen die technologie nog hebben, het sterft dus uit. Niemand werkt om geld te verliezen, dus als het geld gaat kosten stopt het.
Gelukkig staan hierboven ook andere alternatieven waarmee u kunt blijven kijken. Zelf kijk ik altijd via de laptop, kan mooi naast het bed staan en hoef ik niet te turen in de verte naar de tv.
Henk heeft maar een kleine slaapkamer en geen laptop, want hij heeft geen NPO salaris.:-))
Ook in een kleine slaapkamer heb ik moeite om de tv te zien zonder bril. Ik wil nog wel eens in slaap vallen voor de tv, dus kan beter de bril afdoen. Maar ja, zonder bril kan ik het niet zien...
Ach, zo duur is een laptopje niet meer tegenwoordig.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Tarieven domeinnaam
Ik wil een domeinnaam registreren bij Transip.nl. Nu zie ik daar bij de tarieven die ze rekenen alleen het actie tarief staan. 0,49 euro cent voor het eerste jaar voor een .nl domeinnaam. Maar wat het verlengen na een jaar gaat kosten, vermelden ze er niet bij. Na lang zoeken kom ik uit op een link waar volgens hun de tarieven zouden moeten staan, maar ook daar staat niet wat het kost.
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer