ha
door haajee_holland Sep 27, 2017 om 10:13
Elektronica & tv

NPO app en Samsung Smart TV

Hallo allen,
Ben een zieke man van 59 jaar en lig dus vaak in bed.
Nu hadden we in 2013 zoveel gespaard om een tweede TV in de slaapkamer te kopen.
Het is toen een Samsung Smart TV geworden waarop je ook de NPO, RTL en SBS kunt terug kijken m.b.v. een App.
Nu lees ik tot mijn grote woede/verbazing dat de NPO stopt met het ondersteunen van TV's van voor 2012.
Die TV die wij kochten in begin 2013 was natuurlijk eentje van 2012.
Dus TV gemist kijken zal straks niet meer lukken in bed. Zijn er meer lezers hier die mijn woede/verbazing delen ?

De NPO VERPLICHT me een nieuwe TV te kopen, ja met hun salaris lukt dat ook wel.....snappie ?

Kijk we hebben in de woonkamer een TV met een Ziggo Horizon staan, die kan altijd terug kijken m.b.v. televisie gemist op de "oude" tv daar.

prettige dag allen,  Henk.

7747 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 27, 2017 om 10:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hoeft geen nieuwe t.v. te kopen, want je kan ook een extra mediabox huren bij Ziggo https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox/

ge
door george321 Sep 27, 2017 om 10:32
390 Antwoorden / 1 Vragen

dan kan meneer Henk alles zien wat nu alleen in de kamer kan. Goed advies. En € 4,00 per maand zal toch nog wel kunnen.

ha
door haajee_holland Sep 27, 2017 om 10:55
4 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor het antwoord.
Zit niks anders op dan Ziggo eens te benaderen voor eenextra Horizon box.

bedankt allen en een prettige dag.
Henk.

panter22
door panter22 Sep 27, 2017 om 14:57
6599 Antwoorden / Vragen

Doe er een van €5 per maand en je kunt ook nog programma's van alle zenders opnemen. Kun je op elk moment van de dag terugkijken. Krijg je geen spijt van.

tdmduc
door tdmduc - Sep 27, 2017 om 10:20
704 Antwoorden / 2 Vragen

Deze discussie is een bekende inmiddels.

Zelf heb ik ook een Samsung Smart Tv. Hier zit ook een app op om te internetten(browser)

Via deze browser zou u naar "uitzending gemist" kunnen gaan. Heeft u al eens gekeken of er een update voor de Televisie is? Steeds meer fabrikanten hebben deze mogelijkheid.

Inmiddels hebben we een glasvezel abbonement van T-Mobile en het bijbehorende kastje in de slaapkamer heeft ook de "gemist" functie dus dan kunnen we zo ook nog eens terugkijken.

https://tweakers.net/nieuws/126425/npo-stopt-met-ondersteuning-smart-tvs-van-voor-2014.html

https://www.consumentenbond.nl/acties/updaten/reacties-tv-merken-apps

Cookies
door Cookies Sep 27, 2017 om 10:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heeft niets te maken met eventuele update http://help.npo.nl/vragen/16361

Cookies
door Cookies Sep 27, 2017 om 10:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zo'n kastje kan TS ook huren voor 4 euro p.m. Zie mijn eerdere link.

tdmduc
door tdmduc Sep 27, 2017 om 10:32
704 Antwoorden / 2 Vragen

Weet ik wel(mijn ouwe moeders heeft ook zo'n Horizon-lawaaiding) maar alles voorkauwen lijkt me ook weer te gemakkelijk.

Bovendien was het maar een vergelijk met mijn eigen situatie. Misschien dat bij TS dan wat radertjes in het hoofd gaan draaien.

Cookies
door Cookies Sep 27, 2017 om 10:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oh, je hebt je reactie een paar keer gewijzigd, zie ik. Glasvezel ligt lang niet overal, ook bij mij niet. Voor 4 euro p.m. lijkt me zo'n kastje de meest handige oplossing voor TS.

Cookies
door Cookies - Sep 27, 2017 om 10:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Chromecast kopen kan ook. Heb je wel een tablet of smartphone voor nodig https://www.google.com/intl/nl_nl/chromecast/tv/chromecast/

Cookies
door Cookies - Sep 27, 2017 om 10:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Beetje off-topic: ik vind die nieuwe NPO Start app een wangedrocht van de bovenste plank. Heb hier 2 Samsungs staan: de ene nog met de oude app, de andere de nieuwe app. Engelse detectives kan ik zo bekijken op de oude app, op de nieuwe NPO Start app, zitten o.a. detectives achter de betaalmuur van NPO Start Plus. Daar zou je dus een abonnement voor moeten afsluiten. Dacht het even niet.

Misschien kan de Kassa redactie eens de NPO baas uitnodigen om bij ze aan te schuiven (die zal toch wel willen komen?) en eens stevig aan de tand te voelen voor a) waarom er weer apart betaald moet worden en b) wat ze van plan zijn te doen aan het wangedrocht van de NPO Start app.

tdmduc
door tdmduc Sep 27, 2017 om 11:06
704 Antwoorden / 2 Vragen

Helemaal waar.

Ik ben geen standaard gebruiker en heb ook androidboxen met Kodi. De app van NPO heeft altijd problemen gegeven, welk platform dan ook.

Het is gewoon een "programeursziekte".

Dit begon al met silverlight en java ruzies.

Cookies
door Cookies Sep 27, 2017 om 11:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En daar durven ze dan ook nog geld voor te vragen. De pot op. (Heb zojuist even mijn reactie aangevuld.)

ge
door george321 - Sep 27, 2017 om 10:51
390 Antwoorden / 1 Vragen

@Henk, niet kwaadaardig bedoeld, maar niets ter wereld is voor eeuwig. Dingen veranderen, daar doe je niets aan.

ne
door neodutchio - Sep 27, 2017 om 11:39
5158 Antwoorden / 12 Vragen

U mag zich er over verbazen, maar heeft u enig idee wat het kost om oude systemen werkend te houden. Uw tv is alweer 5 jaar oud en in de huidige technologie is dat bijna antiek. Steeds minder mensen zullen die technologie nog hebben, het sterft dus uit. Niemand werkt om geld te verliezen, dus als het geld gaat kosten stopt het.

Gelukkig staan hierboven ook andere alternatieven waarmee u kunt blijven kijken. Zelf kijk ik altijd via de laptop, kan mooi naast het bed staan en hoef ik niet te turen in de verte naar de tv.

tijger1
door tijger1 Sep 27, 2017 om 13:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Henk heeft maar een kleine slaapkamer en geen laptop, want hij heeft geen NPO salaris.:-))

ne
door neodutchio Sep 27, 2017 om 15:17
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Ook in een kleine slaapkamer heb ik moeite om de tv te zien zonder bril. Ik wil nog wel eens in slaap vallen voor de tv, dus kan beter de bril afdoen. Maar ja, zonder bril kan ik het niet zien...
Ach, zo duur is een laptopje niet meer tegenwoordig.