pa
door paki Sep 9, 2014 om 13:49
Elektronica & tv

Omruiling plasma

Mijn tv word omgeruild omdat reparatie niet meer mogelijk is. Dit alles binnen de garantie periode. Nu is de tv niet meer in het assortiment van de winkel. Kan ik daarom mijn geld terug vragen of ben ik verplicht een ander model te nemen? veel tv's staan er niet meer op of een kleiner formaat of een duurdere tv. Terwijl ik deze tv genomen heb vanwege design en formaat.

4148 13 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 9, 2014 om 13:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U kunt uw geld terugvragen. Het kan wel zijn dat dit wat minder is, omdat diezelfde tv nu minder zou kosten als je hem nieuw zou aanschaffen. Hoe oud is de tv?

pa
door paki - Sep 9, 2014 om 14:02
5 Antwoorden / 1 Vragen

De tv is van 27-11-2013 dus al een aantal maandjes oud.

zoekster
door zoekster - Sep 9, 2014 om 14:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nou, dat vind ik juist erg kort voor een tv die nu al total loss is. U heeft gewoon recht op de hele betaling terug. U hoeft geen andere soort vervanger te accepteren die geheel anders is qua design en formaat.

Ik ga er hierbij vanuit dat het mankement u niet is toe te rekenen.

Als u er niet uitkomt met de verkoper, want daar moet u zijn, niet bij de fabrikant, dan vertelt u maar dat u aan naamsbekendheid op het Kassaforum gaat doen als hij niet over de brug komt.

pa
door paki - Sep 9, 2014 om 14:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie. Het mankement is inderdaad niet aan mij toe te rekenen. Ik ga het voorleggen bij de verkopende partij en wacht af waar ze mee komen.
Bedankt nogmaals

pa
door paki - Sep 9, 2014 om 14:56
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb voorgesteld om mijn geld terug te geven en kreeg als reactie dat geld terug geven niet lukken gaat en dat zij gecompenseerd worden door middel van een ander toestel.

Ook geven zij aan de klant de vrijheid te geven om voor eventueel een ander merk of maat te gaan.

edrick3
door edrick3 - Sep 9, 2014 om 14:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo paki,

Zou even hier kijken om de koopovereenkomst te ontbinden.
Als je naar beneden scrolt kom je ook een voorbeeldbrief tegen.
Ze zouden dan gewoon je geld terug moeten geven.

Suc6

zoekster
door zoekster - Sep 9, 2014 om 15:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=paki schreef op dinsdag 9 sep 2014, 14:56]Ik heb voorgesteld om mijn geld terug te geven en kreeg als reactie dat geld terug geven niet lukken gaat en dat zij gecompenseerd worden door middel van een ander toestel.

Ook geven zij aan de klant de vrijheid te geven om voor eventueel een ander merk of maat te gaan.
Geld terug geven gaat niet lukken. Wat voor antwoord is dat?? Slaat nergens op. Ik neem aan dat u daar geen genoegen mee neemt? Hoeveel heeft die tv gekost?

Heeft u al gezegd dat u de naam van de verkoper bekend zult maken als hij u niet uw geld teruggeeft?

Naar aanleiding van de link van Edrick3. Ik wil nog even zeggen dat de vervanger die in de wet staat aangegeven, hetzelfde moet zijn als degene die u kocht. Een vervanger is niet een tv met een ander design en een andere afmeting.

Veel verkopers denken die zijsprong te maken, maar juridisch is dat niet correct. Als u een rechtsbijstandverzekering heeft kunt u die inschakelen.

pa
door paki - Sep 9, 2014 om 15:59
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb aangeven hier niet mee akkoord te gaan. Ook niet met een ander merk of maat. Zij schuiven het weer af op de fabrikant en dat ik daarmee contact op moet nemen. morgen ga ik rondbellen en juridisch advies inwinnen. Word vervolgd dus.
Want ik ga hier absoluut niet mee akkoord.

zoekster
door zoekster - Sep 9, 2014 om 16:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Over welk bedrijf gaat dit? Of wilt u dat niet zeggen? Meestal helpt dat een heel stuk in de goede richting.

U kunt ook contact opnemen met het juridisch loket. Advies is gratis!

klik HIER
bellen, chatten of langsgaan.

crewmember
door crewmember - Sep 10, 2014 om 11:59
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=paki schreef op dinsdag 9 sep 2014, 15:59]Ik heb aangeven hier niet mee akkoord te gaan. Ook niet met een ander merk of maat. Zij schuiven het weer af op de fabrikant en dat ik daarmee contact op moet nemen. morgen ga ik rondbellen en juridisch advies inwinnen. Word vervolgd dus.
Want ik ga hier absoluut niet mee akkoord.

De verkopende partij is verantwoordelijk niet hun leverancier. Jij hoeft nooit en te nimmer de leverancier te benaderen als je dat niet wil.

ci
door cieta - Sep 10, 2014 om 15:44
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 'n paar maanden geleden hetzelfde gehad met onze 8 mnd. oude TV.Maar dit werd uitstekend opgelost door LG.Wij kregen meteen bericht met het aanbod dat we of, een andere TV konden uitzoeken,of het volledige aankoop bedrag terug konden krijgen.Dus dat is prima afgehandeld!

wimmi20
door wimmi20 - Sep 10, 2014 om 21:10
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Paki,
ik heb een vraag:
is dezelfde tv nog wel te koop in een andere winkel ?
En voor dezelfde prijs ?

pa
door paki - Sep 11, 2014 om 18:57
5 Antwoorden / 1 Vragen

@zoekster: De winkel naam houd ik nog even achterwegen. Mocht het heel lang duren of niet opgelost worden dan meld ik het natuurlijk wel even.

Winkel blijft het trouwens op de fabrikant afschuiven, dus die gaan we evengoed maar even bellen misschien zijn die coulanter.

@wimmi20: tv is op ander site's nog wel te koop.