fr
door frawams May 17, 2021 om 14:43
Elektronica & tv

Ondertiteling bij opnames van buitenlandse zenders valt voortdurend weg ZIGGO

ZIGGO Media box
Deze vraag stelde ik bij Ziggo.
Ben ik de nige met dit soort problemen?

Ondertiteling bij opnames van buitenlandse zenders valt voortdurend weg

Met de Mediabox  XL is er de mogelijkheid net als bij de Horizon box meerdere programma's tegelijkertijd op te nemen. Zelfs meer dan de 4 van Horizon.

Ik neem zo regelmatig ARD, ZDF en BBC1/2 tegelijkertijd op.

De standaard instelling van mijn Mediabox XL is ondertiteling voor slechthorenden Nederlands.

Echter tijdens het kijken van deze opnames valt de ondertiteling vaak weg om minuten later toch terug te komen. Soms met een regel die minutenlang dezelfde blijft, soms met de gewone ondertiteling.

Vreemd dat in 2019 er dezelfde problemen waren en door jullie werd gesteld dat het een bug betrof in de software en dat men er aan werkte . Kennelijk is de oplossing voor deze bug niet meegenomen in de software update die ik heb gekregen bij de verandering van horizon in Mediabox XL.

Ter uwer informatie en kennisupdate: ARD werkt voor ondertiteling met teletekst pagina 150 en ZDF met pagina 777.

Als je tijdens afspelen op de context knop drukt krijg je bij de Duitse zenders alleen de keuze ondertiteling voor slechthorenden en die gebruik ik dus.

Bij de BBC heb je de keuzes Ondertiteling Engels en Ondertiteling Engels slechthorenden. Als de ondertiteling stopt werkt het soms te switchen tussen deze 2 mogelijkheden.

6708 9 Rapporteer

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 17, 2021 om 15:08
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Het is niet duidelijk of dit een Ziggo of  ARD & ZDF probleem is.

Via  888  kreeg ik bij vele wel de ondertitels    maar voor opname  heb ik geen ervaring met deze box.
Heb  harde schijf aan  de TV hangen voor zelf opnemen.

Donuts
door Donuts - May 17, 2021 om 15:50
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, ik heb daar geen problemen mee, ik gebruik de Mediabox niet...

aurora1
door aurora1 - May 18, 2021 om 02:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Geen idee of u de enige bent. Ik heb in ieder geval nergens last van en gebruik ook geen ondertiteling.
Voor oplossingen moet u toch echt bij Ziggo zijn. Misschien moet de apparatuur gereset worden? De stekkers een minuut of 10 eruit trekken en dan weer erin stoppen?
Lees dit eens door(even optikken/klikken) over systemen waarbij je geen ondertiteling nodig hebt:
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/elektronica-tv/tv-geluid-en-slechthorenden

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 18, 2021 om 07:31
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Men zal u uitsluitend bij Ziggo nader kunnen informeren en helpen hoewel uw vraag in die zin merkwaardig is omdat ik bij zowel ARD als ZDF vrijwel nooit enige ondetiteling zie bij de reguliere programma's en omdat u u hier op ondertiteling doelt voor slechthorenden.

Kent u deze info m.b.t. die ondertiling bij NOS? https://www.stichtinghoormij.nl/nl-nl/slechthorendheid/wat-doen-wij-voor-jou/ondertiteling   pagina 888.

Nog een vraag: is via deze vraag en antwoord site gesteld dat hiet sprake zou zijn van een bug? Of was dat in een TV programma? In dat geval: kassa@bnnvara.nl

aurora1
door aurora1 - May 18, 2021 om 15:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor ondertiteling Duitse zenders: teleteks inschakelen en 150 intikken.
Dat geldt voor de ARD, ZDF, WDR, NDR.

blubber2
door blubber2 - May 19, 2021 om 13:40
34 Antwoorden / 7 Vragen

ga naar de KPN; GEEN PROBLEMEN MEE

rj
door rjw May 19, 2021 om 14:51
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Grappig: als iemand klachten heeft over KPN kom als oplossing dat ze weg moeten gaan bij KPN....

jhogaarts
door jhogaarts - May 19, 2021 om 14:08
101 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het ook een paar keer gehad en dan met name op FOX met de brandweer serie op dinsdagavond. De ene film niet en die erna kwam geen ondertiteling. Gemeld aan ZIGGO en die zouden er naar kijken. Men had zelf ook gekeken naar dit progamma en inderdaad geen ondertiteling en men ging het onderzoeken.

Ba
door Banous - May 19, 2021 om 20:34
1 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt dit hebben wij ook, sinds de update van vorige maand, bij de buitenlandse zenders opeens de ondertitels voor slechthorende weg , en een stuk verder komt het soms gelukkig van zelf weer terug.
Ik heb bij ondertiteling voor slechthorenden as taal  Duits gekozen, dat had ik al jaren zo en werkte goed, maar sinds de update nu heb ik ook op Nederland altijd ondertitels, maar die kun je per uitzending/opname gelukkig snel weghalen.
Verderop reageert iemand dat je de ondertiteling ook via teletekst kan krijgen , maar dat gaat niet bij programma's  die je opgenomen hebt.