th
door theokramer Apr 15, 2020 om 12:14
Elektronica & tv

Oplichting

hallo.
ik weet niet of u ook aandacht heeft voor online oplichting  van verkoop van electronica.
vele zijn al opgelicht via electroboetiek.nl .
ook doen er mensen aangifte bij de politie , maar daar krijg je antwoord van dat ze niks kunnen doen vanwege bewijs ,
we betalen via ideal  we hebben overzichten maar er zullen er meerdere zijn die het niet durven te bekennen vanwege schaamte.
mijn verhaal is dat ik een advertentie tegen kwam voor een smart tv , toevallig was ik die dag bij mediamarkt geweest.
ik kwam op de website van electroboetiek.nl terecht en zag een andere smart voor een leuke aanbieding 99 euro goedkoper als bij de mediamarkt.
ik heb toen gebeld met nummer 085-0609218 en kreeg [edit-redactie] aan de lijn, heel vriendelijk en bekwaam .
hij vertelde me dat het leveren langer als 2 dagen zou duren , maar binnen 5 dagen word het geleverd en hij had er nog twee op voorraad.
dus op 30-03-2020 12.58uur besteld betaald .
na een aantal dagen kreeg ik te horen dat de levering verschoven werd naar 19-04-2020 of ik kon geld terug krijgen.
heb mijn geld terug gevraagd via het formulier dat ze je toestuurde, maar ik heb ook een brief geschreven van ontbinding binnen 15 dagen.
het is gewoon pure oplichting .
en dit moet echt gestopt worden er zullen zeker meerdere mensen opgelicht gaan worden en vind het helemaal erg als je angifte doet en niet geholpen word . dus kan je fluiten naar je geld en ook andere mensen zullen zeker de dupe worden.
zo word misdaad toch beloond . of heb ik dit nu mis.
[edit-redactie]
het gaat over electro boetiek.nl

4434 10 Rapporteer

Du
door Duc7 - Apr 15, 2020 om 12:34
35 Antwoorden / Vragen

Wil je ongewenste telefoontjes? Haal je telefoon nummer weg.
je zit hier op een openbaar forum van kassa.

daarnaast waarom niet eerst reviews bekijken voor je ergens iets besteld, zie bv
https://nl.pepper.com/discussies/ervaringen-electroboetieknl-139398

Zegt genoeg.

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2020 om 12:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u de voorwaarden van dit forum gelezen zou hebben, zou u weten dat het niet toegestaan is namen te vermelden. Dus haal die weg.

Maar wat moet de politie hier nu mee? Het is nog lang geen 19 april.

En u bestelt blijkbaar maar gewoon bij de eerste de beste zonder iets te controleren. En hoe weet u dan dat velen al door dat bedrijf opgelicht zouden zijn? Kent u de andere klanten?

mpbraaksma
door mpbraaksma - Apr 15, 2020 om 12:53
48 Antwoorden / 0 Vragen

Zo zie je maar. Goedkoop is vaak duurkoop. Advies is eerst een check te doen op reviews en dergelijke bij dit soort onbekende bedrijfjes. Nu hopen dat je het 19 april gaat ontvangen anders ben ik bang dat je je geld kwijt bent. Betaal voortaan met creditcard of PayPal.

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Apr 15, 2020 om 12:59
104 Antwoorden / Vragen

Nooit en tenimmer via Ideal betalen. Paypall of creditcard. Dan zijn uw aankopen verzekerd en kunt u uw geld terug vragen.
Maar hellaas, er blijven mensen geloven in dit soort handelaren.

Een dure les.

marita5
door marita5 - Apr 15, 2020 om 13:00
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo TheoKramer ,

vele zijn al opgelicht via electroboetiek.nl .

Waarom dan daar toch bestellen ?

na een aantal dagen kreeg ik te horen dat de levering verschoven werd naar 19-04-2020

Vreemd , op hun site staat :

Let op! informatie betreft het corna virus.

in verband met het Corna virus is onze afhaalbalie gesloten. U kunt wel gewoon online bestellen en laten bezorgen is nu tijdelijk niet mogelijk. Bedankt voor uw begrip,

Zijn nergens bij aangesloten .

Er zijn meldingen van deze verkoper , klik op de rode regels .

https://opgelicht.avrotros.nl/forum/webwinkels-f24/

https://www.facebook.com/pg/electroboetiek/reviews/

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html

Deze verkoper heeft nog een site op zijn naam staan : Phonemonster.nl , ook deze site misbruikt het logo van Thuiswinkel.org

Neem contact op met Consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

newmikey
door newmikey Apr 15, 2020 om 13:10
830 Antwoorden / 0 Vragen

Hmm...de afhaalbalie is gesloten en laten bezorgen is nu tijdelijk niet mogelijk.Hoe krijg je dàn je spullen als noch afhalen noch bezorgen mogelijk zijn? Tòch een gevalletje oplichting dan?

marita5
door marita5 Apr 15, 2020 om 13:20
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Juist . Ts is niet de enige .

mathijs_b
door mathijs_b - Apr 15, 2020 om 13:00
641 Antwoorden / 77 Vragen

Oplichten is in Nederland niet strafbaar.
Je kunt geen aangifte doen.
Dus zelf opletten!
Maar... omdat het niet strafbaar is, komen er steeds meer oplichters bij. Waarom ook niet?

sw
door swat1500 Apr 15, 2020 om 17:39
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Oplichting is wel degelijk strafbaar in Nederland (zie artikel 225 Wetboek van Strafrecht). Helaas zijn er veel meer mensen die zich opgelicht voelen dan dat zij (voor de Wet) opgelicht zijn.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 15, 2020 om 19:39
2071 Antwoorden / Vragen

Wat is dat voor rare uitspraak? Natuurlijk is oplichting strafbaar echter is niet iedereen die zich benadeeld voelt ook opgelicht.

Gr
door Grunn1 - Apr 15, 2020 om 13:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat is nu uw probleem? U bent niet opgelicht althans nog niet.
Er zit wat vertraging in de levertijd wat ivm met Covid19 bijna overal zo is en ze bieden u de mogelijkheid om te ontbinden en uw geld terug te ontvangen, wat wil je nog meer. Vanaf het moment van bestellen tot nu zit amper 2 weken, verwacht u nu werkelijk dat u alles binnen 24 uur krijgt?
Geduld is een schone zaak zeker nu alles veel langer gaat duren.

sw
door swat1500 - Apr 15, 2020 om 17:42
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Er zit een aanzienlijk verschil tussen je opgelicht voelen en daadwerkelijk opgelicht zijn.
U voelt zich opgelicht maar bent dat feitelijk niet.
U heeft een afspraak gemaakt met een bedrijf en dat bedrijf komt, naar het schijnt, die afspraak niet na. Dat is geen oplichting maar op zijn hoogst wanprestatie en dat laatste is iets waarvoor u NIET bij de politie moet zijn.

Marcel-Paans
door Marcel-Paans - Apr 16, 2020 om 18:55
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Bij mij is precies hetzelfde gebeurd als bovenstaande. Op 1 april 2020 is een televisie besteld bij electroboetiek.nl en enkele dagen later kreeg ik via de mail te horen dat de televisie pas na 19 april geleverd werd. Hier kreeg ik precies dezelfde optie, namelijk een creditnota invullen en het geld binnen drie dagen weer op mijn rekening verwachten of wachten tot na 19 april en een televisie geleverd krijgen. Ik koos ervoor om de creditnota in te vullen op 6 april en tot op heden wacht ik nog steeds op mijn geld.

Ik zou iedereen die dit leest adviseren om niks te bestellen bij deze zaak. Ze komen met mooie deals, echter is het te mooi om waard te zijn.

Als er iemand iets vergelijkbaars heeft meegemaakt en wellicht tips heeft over hoe ik dit het beste kan aanvechten, hoor ik het graag!

Marcel Paans

sw
door swat1500 Apr 17, 2020 om 01:02
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een correcte annulering van een online bestelling moet er binnen 30 dagen terug betaald worden. Ze hebben nog even de tijd dus. Dat er webshops zijn die wel binnen enkele dagen geld terug storten betekent niet dat dit dus door iedere webshop ook gedaan moet worden.

door 7475bv4m36. - Apr 26, 2020 om 16:00
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Ik sluit mij aan, ook opgelicht voor€369.99. Eerst uitstel van levering.Later een mail dat Mollie betalingen niet meer overmaakt aan Electroboetiek.nl Ik zou op 25.04.2020 mijn geld terug gestort krijgen door Mollie aangegeven in de mail van Electroboetiek. Maar niks ontvangen.Lees nu veel meer oplichtingen door Electroboetiek.nl. Ga hier niet mee in zee!!!