Gi
door Gideon83 Feb 27, 2023 om 15:46
Elektronica & tv

Pakket niet kunnen ophalen bij een pakketpunt

Ik heb een bestelling gedaan bij Cozylights wegens prive-omstandigheden kan ik het pakket niet ophalen bij een pakketpunt.
Nu krijg ik vandaag dit mailtje van Cozylights:

Jouw bestelling staat klaar bij het postnl ophaalpunt die je hebt opgegeven.

Kijk in de track and trace:

Je bestelling ligt er al een tijdje en zal terug gestuurd worden op 2 maart, dit is de laatste melding die wij doen, zodra het pakketje terug gestuurd is, kunt u uw geld niet meer terug vragen.

Maar dit mag toch helemaal niet, als het wordt teruggestuurd waarom zou je het geld niet krijgen?
(ik heb ook trouwens besteld via klarna binnen 30 dagen betalen; dus nog niet betaald maar dan nog)

1760 8 Rapporteer

wi
door wim koelewijn - Feb 27, 2023 om 16:27
68 Antwoorden / Vragen

Hoe het precie zit weet ik niet,wellicht heeft elke leverancier zijn regeltjes..u heeft iets besteld en daarmee ook de alg.voorwaarden geaccepteerd(neem ik aan)..ik kan mij voorstellen dat er grenzen zijn aan de "ophaalperiode" en gezien de automatisering kan daar,denk ik, niet vanaf geweken worden...kan niemand anders het met Uw gegevens ophalen ?

ro
door ronny530 - Feb 27, 2023 om 16:28
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Een pakket blijft bij een afhaalpunt voor de duur van zeven dagen beschikbaar en als het pakket niet afgehaald wordt het pakket retour afzender gestuurt dat moge duidelijk zijn. U heeft gekozen voor achteraf betalen u kunt uiteraard geen geld terug vragen omdat u nog niet betaald heeft.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 27, 2023 om 16:43
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Als u Cozylights inlicht dat u het pakket wegens priveomstandigheden niet kunt ophalen zult u wel een ander berichtje ontvangen.

rj
door rjw - Feb 27, 2023 om 17:03
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Bedoelen ze niet dat de termijn van het herroepingsrecht dan is verlopen. Wat staat er letterlijk in berichten?

sira
door sira - Feb 27, 2023 om 17:25
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Is er dan niemand in uw omgeving, zoals buren, kennis, collega, die het pakketje voor u kan halen?

ne
door neodutchio - Feb 27, 2023 om 18:06
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Hopelijk heeft u niet besteld bij cozylight.co. Dit is een dropshipper die vanuit huis werkt. Het pakket zal waarschijnlijk terug gaan richting het verre oosten waardoor de "verkoper" ook het zicht hierop kwijt raakt. Mag dit? Nee. Gebeurt dit? Ja.
Mocht u daar besteld hebben zou ik inderdaad iemand machtigen om het pakje zo snel mogelijk op te halen. Anders is het zuur geld. Nu ook maar kopen dat u ook ontvangt wat u dacht besteld te hebben.

gerbera
door gerbera - Mar 1, 2023 om 10:39
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Probeer contact op te nemen met het verzamelpunt met de vraag of ze het pakket iets langer kunnen vasthouden. Spreek dan wel af wanneer u het pakket ophaalt.

atlas1302
door atlas1302 - Mar 1, 2023 om 10:49
341 Antwoorden / 13 Vragen

Een koeriertje in de buurt, die het even oppikt?