gr
door grekoning Sep 3, 2012 om 21:26
Elektronica & tv

Pc voor e-reader werkt niet meer

Ik heb een Sony e-reader PRST 1. Om boeken over te zetten gebruikte ik het bijgeleverde programma PC voor reader. Na een poos succesvol boeken te hebben overgezet, stopt het programma met de melding ... werkt niet meer.
Ik heb op de Sonysite gezocht maar ook daar geen oplossing kunnen vinden. Kan iemand mij helpen?
Bedankt!

8540 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo grekoning,

Wellicht helpt een 'systeemherstel' naar een datum toen alles nog goed werkte? En anders die software verwijderen en opnieuw installeren.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt in principe geen software nodig om die boeken over te zetten. Koppel die E-Reader met een kabeltje aan je PC en je PC zal hem zien als een extern opslag medium. Kan je met Windows Verkenner gewoon die bestanden overzetten.

Freya, nog maar weer eens.

Met Systeemherstel worden Windows-systeembestanden, programma's en registerinstellingen gewijzigd. Daarnaast worden er mogelijk ook scripts, batchbestanden en andere typen uitvoerbare bestanden op uw computer gewijzigd.

Met systeemherstel herstel je geen geïnstalleerde software en kan het zelfs zo zijn dat als je terug gaat naar een bepaald punt, later geïnstalleerde software niet meer werkt.

Niet werkende software probeer je te herstellen door te verwijderen en opnieuw te installeren.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@winterman:

Uiteraard werkt de software, die na het uitgevoerde herstelpunt is geïnstalleerd, niet meer. Daar is systeemherstel ook voor bedoeld, namelijk het ongedaan maken van een installatie die, om welke reden dan ook, niet goed is verlopen. Als er dus 'iets' geïnstalleerd is, wat nadelige gevolgen heeft gehad voor andere programma's, dan kun je dat dus met een systeemherstel weer ongedaan maken.
Een systeemherstel kan dus wel degelijk nuttig zijn in dit geval.

Freya

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al geprobeerd om het programma te verwijderen en opnieuw te installeren.
@ winterman. Ik weet niet waar je je informatie vandaan hebt, maar zonder speciaal programma kun je geen boeken zetten op de e–reader van sony( legaal)

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op maandag 3 sep 2012, 22:43:
Uiteraard werkt de software, die na het uitgevoerde herstelpunt is geïnstalleerd, niet meer. Daar is systeemherstel ook voor bedoeld, namelijk het ongedaan maken van een installatie die, om welke reden dan ook, niet goed is verlopen. Als er dus 'iets' geïnstalleerd is, wat nadelige gevolgen heeft gehad voor andere programma's, dan kun je dat dus met een systeemherstel weer ongedaan maken.
Een systeemherstel kan dus wel degelijk nuttig zijn in dit geval.

Niet dus.

Het is nuttig als een installatie fout gaat om het systeem terug te zetten naar het moment voor de installatie, maar ook alleen maar dat. Niet als een installatie nadelig is geweest voor andere software. Dan kan je dus beter die software die nadelig was weer gewoon verwijderen.
Systeemherstel KAN invloed hebben op geïnstalleerde software, maar HET HOEFT NIET. Heeft het invloed, dan zorg je er alleen maar voor dat die software niet meer werkt, maar die zit nog wel op je systeem, dus kan opnieuw voor problemen zorgen. Als je werkelijk gelooft dat later geïnstalleerde software een probleem vormt, kan je die beter op de normale manier verwijderen.
Systeemherstel maakt geen installaties ongedaan. Het zet het systeem alleen maar terug naar de situatie voor de installatie. maar met de installatie er nog op. Het systeem weet dat alleen niet meer omdat de verwijzingen weg zijn.

spooky01 schreef op maandag 3 sep 2012, 23:55:
@ winterman. Ik weet niet waar je je informatie vandaan hebt, maar zonder speciaal programma kun je geen boeken zetten op de e–reader van sony( legaal)

Ik geef toe dat ik de Sony E-Reader niet ken, maar ik zou niet weten wat die dan zo speciaal moet maken. Boeken zijn in een bepaald bestandsformaat. Om dat bestandsformaat te kunnen lezen zal je software nodig hebben, maar om bestanden over te zetten is dat niet nodig. Het lukt met mijn E-Reader (geen Sony), het lukt met mijn camera, het lukt met mijn MP3 speler, het lukt met mijn smartphone. Het lukt met alle opslagmedia om zonder software bestanden over te zetten, dus wat is er zo speciaal aan een Sony E-Reader dat het daarmee niet kan?

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo allemaal,
bedankt voor jullie "meedenken". Ik heb intussen, net als winterman, ontdekt dat ik via de Verkenner ook boeken op de reader kan zetten door ze er gewoon heen te slepen. Het is niet de gangbare methode, maar het lukt wel.
Nogmaals bedankt,
grekoning.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is de gangbare methode voor als je niet allerlei software wil installeren en werkt prima.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn dat alles weer werkt. Hier nog een tip:
Ik gebruik voor mijn Sony e-reader het erg gebruiksvriendelijk Calibre.
Voordeel van Calibre is dat het zeer eenvoudig werkt en heel overzichtelijk is.
Is een gratis programma, te vinden via Google.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu heb ik geen PRS-T1, maar mijn PRS-300 werkt met dezelfde software. Het probleem dat jij nu hebt, heb ik ook wel eens gehad. Nadat ik de software van de PC had verwijderd en opnieuw had geïnstalleerd, werkte alles weer zoals het hoort. En m'n bibliotheek was er na installatie ook gewoon weer (die wordt namelijk niet automatisch verwijderd als je de software verwijderd).

Via de verkenner werkt op zich ook wel, maar het is ook prettig om collecties en zo te kunnen maken van je boeken, zeker als je vrij veel boeken op je reader hebt staan. Dat gaat wat lastiger.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een PRS-T1 en ik zet de boeken gewoon d.m.v. een kabeltje over naar de e-reader op de manier die @Winterman heeft beschreven. Dit werkt prima. Collecties kun je dan op je e-reader maken. Opmijn pc gebruik ik het programma calibre. Dit is een duidelijk bibioltheekprogramma.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@donkschr: lees mijn vorige posting. Calibre is juist ideaal voor het maken van collecties.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor de tip over Calibre, ga ik zekeer proberen.
Nogmaals bedankt allemaal.