cl
door cluwie Jul 15, 2011 om 13:49
Elektronica & tv

Philips 3D 9000 serie

!4 april kocht ik een Philips 3D tv uit de 9000 serie. De tweede dag was er al ellende met het toestel in opdracht van Philips is er nu al 4 keer aan gerepareed en heb nu een nieuwe geëist maar ze reageren niet, ook niet op email via hun site De fout blijft na iedere reparatie het zelfde. IK heb nu in totaal 16 keer gebeld met de consumentenlijn van Philips, maar daar word alleen gezegd dat ze van alles er aan gaan doen, maar ze doen vanaf april helemaal niets. Wat kan ik nu nog doen ? Brief aangetekend versturen helpt dus ook niet. Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met dit toestel en Philips?

1510 24 Rapporteer

birdies
door birdies - Jul 15, 2011 om 17:17
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je moet met je klacht naar de leverancier, niet naar de fabrikant. De leverancier moet dit probleem voor je oplossen.

cl
door cluwie - Jul 15, 2011 om 19:02
25 Antwoorden / 8 Vragen

Bedankt voor je reactie,maar vanaf dag 1 heeft Philips dit in behandeling

ro
door ron530 - Jul 15, 2011 om 19:30
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De leverancier is toch het eerste aanspreekpunt. je verteld dat Philips dit vanaf dag één in behandeling heeft, ben je niet eerst naar de verkoper gegaan of gelijk maar Philips gebeld? Helaas vertel je niet wat de klachten zijn want sommige zijn simpel zelf op te lossen.

birdies
door birdies - Jul 15, 2011 om 20:19
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=cluwie schreef op vrijdag 15 jul 2011, 19:02]Bedankt voor je reactie,maar vanaf dag 1 heeft Philips dit in behandeling

Dat kan wel zijn, en mijn antwoord kan wel rode duimen krijgen, maar mijn antwoord is helemaal correct. Als koper heb je niets met de fabrikant te maken.

ro
door ron530 - Jul 15, 2011 om 20:37
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als vraagsteller nu eens zo slim zou zijn om te melden wat de klachten zijn dan komen we wat verder. Vaak en dat kom je heel vaak tegen is dat door het soort gebruikte kabels de boel niet werkt. Een 3D TV met kabeltjes van de Wibra aansluiten is geen goede combinatie.

edrick3
door edrick3 - Jul 15, 2011 om 20:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cluwie,

Zoals birdies ook al aangegeven heeft: je aanspreekpunt is de verkoper.

Heb je het toestel in een winkel gekocht? Of via een webshop? (.....maar ze reageren niet, ook niet op email via hun site .....)

Consuwijzer: Hebt u met de verkoper niets afgesproken over hoe lang de reparatie duurt? Dan zult u de verkoper nog een kans moeten geven om het product voor een bepaalde datum te repareren. Heeft de verkoper uw product voor die datum niet gerepareerd? Dan kunt u in veel gevallen de koopovereenkomst ontbinden. Dit betekent dat u het product terug kunt geven aan de verkoper en dat u recht hebt op uw geld terug.

Lees ook even hier en daar vind je ook voorbeeldbrieven.

Suc6

ikbenik
door ikbenik - Jul 15, 2011 om 20:50
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Het vervelende voor de TS is, dat als de TS niet naar de verkopende partij is geweest maar gelijk naar Philips, dat de TS dan geen aanspraak meer kan maken op de non-conformiteit. Immers dient de consument bij constatering van een probleem binnen 2 maanden zich te melden bij de verkopende partij.

cl
door cluwie - Jul 15, 2011 om 21:25
25 Antwoorden / 8 Vragen

Sorry.De TV is nu 4 keer door Philips (hun) technischedienst (CE Repair)gerepareed en morgen komen ze voor de 5e keer De TV heeft een cammodule in de tv zelf Als je hem aan zet dan komt er in beeld "Authenficatie" en daarna start de tv niet verder door en het heeft niets te maken met de cammodule of smartkaart, want dat is al door hun gecontroleerd, maar als ik hem dan weer uit zet en weer aan, is het goed, maar zoiets is niet goed voor de tv Nu even reageren op het Wibra kabeltje, als je Kassa hebt gezien dan heb je kunnen zien dat een HDMI kabel van 2,95 net zo goed is als een dure kabel, maar om je gerust te stellen, er hangen HDMI kabels van Monster aan van 99,00 (jammer genoeg)

cl
door cluwie - Jul 15, 2011 om 21:34
25 Antwoorden / 8 Vragen

Nog even dit De verkoper heeft zelf Philips naar mij laten bellen en hun hebben het over genomen

birdies
door birdies - Jul 15, 2011 om 21:52
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=cluwie schreef op vrijdag 15 jul 2011, 21:34]Nog even dit De verkoper heeft zelf Philips naar mij laten bellen en hun hebben het over genomen

Oké, dan hebben zij hun verantwoordelijkheid niet genomen. In ieder geval weten ze dus al vanaf het begin van de problemen, dan wordt het nu de hoogste tijd om terug te gaan naar de verkoper en een goede oplossing te eisen.

Normaal gesproken is 3x repareren, is hetzelfde probleem dan nog niet opgelost, dan moet de verkoper je een goede oplossing bieden. Gezien de leeftijd van de t.v. lijkt mij een nieuwe t.v. met dezelfde specificaties reëel.

birdies
door birdies - Jul 15, 2011 om 21:53
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. Ik ben wel benieuwd wie de leverancier is.

ikbenik
door ikbenik - Jul 15, 2011 om 21:56
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=birdies schreef op vrijdag 15 jul 2011, 21:52][quote=cluwie schreef op vrijdag 15 jul 2011, 21:34]Nog even dit De verkoper heeft zelf Philips naar mij laten bellen en hun hebben het over genomen

Oké, dan hebben zij hun verantwoordelijkheid niet genomen. In ieder geval weten ze dus al vanaf het begin van de problemen, dan wordt het nu de hoogste tijd om terug te gaan naar de verkoper en een goede oplossing te eisen.

Normaal gesproken is 3x repareren, is hetzelfde probleem dan nog niet opgelost, dan moet de verkoper je een goede oplossing bieden. Gezien de leeftijd van de t.v. lijkt mij een nieuwe t.v. met dezelfde specificaties reëel.

Daar sluit ik me bij aan.

cl
door cluwie - Jul 16, 2011 om 14:25
25 Antwoorden / 8 Vragen

In antwoord op wat berdies vroeg :BCC is de verkopende partij

henson
door henson - Jul 17, 2011 om 10:44
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo,

Je gaat veel te ver in het laten repareren door de servicedienst; 3 x een poging tot reparatie is voldoende!
Zoals velen al hebben gezegd: je moet bij de verkoper (BCC) zijn!
Gewoon het toestel (liefst op zaterdagmiddag) retour brengen en niet eerder de zaak verlaten tot je of je geld of een ander toestel hebt gekregen.
Enige stemverheffing kan helpen, maar wel beleefd biijven.
Geen partime-medewerkers te woord staan (kun je je hele verhaal wel tig keer vertellen) maar direct naar de manager vragen!
Helaas is deze onplezierige handelswijze tegenwoordig kennelijk de enige manier om je normale consumentenrecht te halen.....had het ook liever anders gezien, maar het is nu eenmaal niet anders in deze "moderne" tijd.

Succes!

(......moet ineens denken aan die reklame met die twee lachende verkopers in de tram:
"doen we er een kabeltje bij en hup; is die flatscreen verkocht") ......verkopers stappen uit en achter hen zit de beteurde klant met de flatscreen op schoot :-)

henson
door henson - Jul 17, 2011 om 10:46
338 Antwoorden / 36 Vragen

beteurde=beteuterde

birdies
door birdies - Jul 17, 2011 om 11:09
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Gewoon het toestel (liefst op zaterdagmiddag) retour brengen en niet eerder de zaak verlaten tot je of je geld of een ander toestel hebt gekregen. Enige stemverheffing kan helpen, maar wel beleefd blijven.

Inderdaad, meest geschikte moment voor klachten, is als er veel klanten in de winkel zijn.

BCC: high prices, low service!

ro
door ron530 - Jul 17, 2011 om 11:09
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik was ik mijn antwoord over het kabeltje niet helemaal duidelijk want ik was het woord "coax" vergeten. Toch heb ik het idee dat het niet aan de tv ligt, opstarten van de tv met cam module duurt langer dan analoog want de tv voert eerst een aantal zaken uit. Tv start op zoekt de cam module deze vraagt om authentificatie en pas na dat de provider die geeft start de tv verder op, soms ben je zo twee minuten verder. Tenminste zo gaat het met mijn Philips met cam module van UPC wel. Irritant maar geen defect toestel.

ph
door philips cc - Jul 18, 2011 om 10:41
7 Antwoorden / 0 Vragen

PHILIPS

Goedemorgen,

Wij vinden het erg vervelend om te vernemen dat u hinder ondervindt van uw Philips TV. Na het lezen van uw post raden wij u aan om contact op te nemen met de Philips helpdesk op het gratis telefoonnummer: 0800-0230076. Op deze manier is het mogelijk om mogelijke oplossingen met u te bespreken. Vergeet niet om uw referentienummer door te geven als u contact met de helpdesk opneemt, uw referentienummer is: 50-843163015.

De collega's staan voor u klaar en helpen u graag verder!

Met vriendelijke groet,
Philips Webcare

cl
door cluwie - Jul 18, 2011 om 13:22
25 Antwoorden / 8 Vragen

Allemaal bedankt voor de reacties,maar het is op gelost en hopen het met Philips tot een goed eind te brengen door in overleg te gaan

Voor Philips Webcare moet ik zeggen dat ik al een ander referentiennummer heb
Alle medewerkers toch bedankt voor het oplossen van het probleem

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2011 om 13:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cluwie,

Hoop voor je dat het nu gauw in orde komt.
In ieder geval is er nu contact met Philips.
Bedankt voor het terugmelden.

henson
door henson - Jul 19, 2011 om 18:47
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hi,

Jammer dat men tegenwoordig niet meer fatsoenlijk met de mensen kan omgaan.....waarom moeten er eerst altijd Kassa, Radar of veel negatieve internetreacties aan te pas komen wil men de consumentenproblemen op een normale manier oplossen.

Bah, ik word niet goed van dit soort bedrijven; de mensen die niet zo mondig of
weten waar ze met hun klacht naar toe moeten blijven de dupe van bovengenoemde winkels en producenten!!

HOU DAAR NU EENS MEE OP!!!!!!!

Henson

cl
door cluwie - Jul 19, 2011 om 19:35
25 Antwoorden / 8 Vragen

Allemaal bedankt voor de reacties maar dacht dat dit onderwerp was afgesloten Komt ander toestel, probleem is op gelost klaar

henson
door henson - Jul 19, 2011 om 20:21
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo Cluwie,

Ja, jouw probleem is opgelost en daarmee is kennelijk voor jou de kous af.......niet zo aardig voor al die mensen die niet zo mondig zijn, of weten op welke internetsite ze dergelijke problemen aan de kaak moeten stellen!

Het zou m.i. niet nodig moeten zijn dergelijke vragen op dit soort consumentensite te stellen, maar zoals je al zegt: jij bent erdoor geholpen en jou probleem is opgelost.

Gelukkig denkt niet iedereen zo, anders zou je geen hulp op dit forum hebben gehad.

Groet, Henson

ro
door ron530 - Jul 20, 2011 om 14:11
4084 Antwoorden / 17 Vragen

En Cluwie gaat met het nieuwe toestel weer hetzelfde probleem krijgen, alles gaat goed werken totdat de cam module weer teruggestoken wordt.