Philips HTS 3377 kabels
Een aantal dagen geleden heb ik een home-cinema set van Philips gekocht, de HTS-3377. Nu kom ik er bij het uitpakken achter dat de kabels die erbij geleverd zijn, om de boxen aan te sluiten, zo kort zijn dat het niet mogelijk is deze op een normale manier door de woonkamer te plaatsen. Het lijkt mij toch niet meer dan normaal dat deze kabels in ieder geval zo lang zijn dat deze normaal weggewerkt kunnen worden. Nu heb ik contact gehad met Philips over de mogelijkheden die Philips biedt om deze kabels te verlengen. Op hun beurt geven deze aan dat dit niet mogelijk is, aangezien dan de gehele garantie van het product vervalt. Ik vind dat ik van een bedrijf als Philips mag verwachten dat zij in dit opzicht een oplossing kunnen bieden, of in ieder geval goede service kunnen bieden. Momenteel wordt ik afgescheept met een antwoord als: We kunnen niks voor u doen, als u zelf aan de kabels gaat zitten bent u uw garantie kwijt. In eerste instantie krijg ik van een medewerker van Philips te horen dat ik wél langere kabels kan bestellen voor dit product, maar dat dan wel de garantie vervalt. Vervolgens wil ik deze kabel bestellen, en krijg ik te horen dat deze niet meer leverbaar is, met andere woorden, er zijn totaal geen mogelijkheden. Nu zou ik graag willen weten, of er meer mensen zijn die dit soort slechte ervaringen hebben met dit product, of andere home-cinema sets van Philips.
@ciel0s
Is lastig probleem, maar is er één waar méér mensen mogelijk mee te maken kunnen krijgen. Kabels die bij een HC set zitten zijn meestal Niet toereikend om door je hele kamer aan te leggen.
Die zou je dus zelf moeten aanschaffen. (bcc?)
En mocht er onverhoopt helemaal niets voor handen zijn, wat me niet aan de orde lijkt (= veel voorkomend probleem) dan zou je naar de winkel van aanschaf terug moeten gaan en proberen dat men de HC set weer terug neemt.
Men is dat echter niet verplicht, koop = koop.
Ga gewoon naar een goede Hi-Fi zaak toe en koop daar goede luidsprekerkabels.
Die iel-dunne draadjes die meestal standaard bij een set meegeleverd worden, mogen eigenlijk niet eens luisprekerkabels heten. (is mijn mening)
En dat de garantie verloopt omdat je betere kabels gaat gebruiken, is natuurlijk grote onzin. Dan moeten ze inderdaad maar langere kabels meeleveren voor de achterste luidsprekers.
Groet, Dirck
Lees dit ook maar eens door:
Alle argumenten over luidspreker kabels bij elkaar
De luidspreker kabels moeten een voldoend lage weerstand hebben. Voor 8 Ohm luidsprekers moet je je richten op 0.4 Ohm of lager. Bij kabellengtes tot ca. 5 meter kan dit gemakkelijk bereikt worden met lichtnet snoer van 0.5 mm2 ader doorsnede. Bij langere kabels is het verstandig om wat zwaarder snoer te nemen, bijv. 0.75 mm2 of nog beter 1.5 mm2.
Het alom verkrijgbare rood/zwarte luidsprekersnoer is soms dunner dan 0.5 mm2 en dan alleen geschikt voor heel korte verbindingen.
Op deze site kun je lezen welke verschillende soorten er te koop zijn en hoe duur ze zijn: kabeltje.com/audio-luidspreker-c-58.html
Groet, Dirck
@ciel0s
Uw posting meelezende.
Zou ik als de mogelijkheid er nog is., per direct de koop ongedaan maken.
In eerste instantie krijg ik van een medewerker van Philips te horen dat ik wél langere kabels kan bestellen voor dit product, maar dat dan wel de garantie vervalt. Vervolgens wil ik deze kabel bestellen, en krijg ik te horen dat deze niet meer leverbaar is.
Lijkt mij voldoende. T
Dag ciel,
Quote: "Ik vind dat ik van een bedrijf als Philips mag verwachten dat zij in dit opzicht een oplossing kunnen bieden, of in ieder geval goede service kunnen bieden."
Philips (Flip) is niet meer wat je van Flip mocht verwachten. Sinds ze het uitstekend functionerende net van Technische Service Centra van de hand deden (uitbesteedden) en ook de Europese productie verplaatsten naar China, Maleisië en Korea enz. is het gedaan met het A-merk Flip: het is een B-merk geworden dat het geld voor een A-merk niet waard is.
Leg het probleem voor aan een goede HiFi-zaak. Wanneer die je niet kan helpen is het jammer, omdat Flip voor interconnecties nog al eens een eigen "standaard" nastreeft. Van Flip hoef je niets meer te verwachten.
Hardware ERror MAN.
Dus als ik het goed begrijp is Philips verantwoordelijk voor het feit dat ze standaard kabels leveren (zoals gebruikelijk) en dat U heeft verzuimd aan uw onderzoeksplicht?
Je bedenkt toch van te voren waar je apperatuur komt te staan en hoeveel lengte kabel je nodig hebt?
beetje de omgekeerde wereld om Philips voor Uw fout te laten opdraaien....
Nieuwe kabels doet natuurlijk geen afbreuk aan garantievoorwaarden, gewoon de oude bewaren als dat nodig is....
Hallo ciel0s,
Ik gebruik de bijgeleverde luidsprekersnoertjes eigenlijk nooit. Vrijwel altijd zijn ze te kort en meestal ook te dun.
Feitelijk is er niets bijzonders aan luidsprekerkabels. Het is niet zoals met coaxkabel, dat het een bepaalde impedantie moet hebben ofzo. Het enige dat belangrijk is, is dat de weerstand niet te hoog mag worden omdat je dan t.o.v. de laagohmige luidsprekers, vermogen gaat inleveren.
Welke kabel voldoet aan deze eis? Wel, gewoon ordinair tweelingsnoer van 0,75mm² en in elke elektrawinkel, van de rol, te koop. Het enige voordeel van luidsprekersnoer is, dat de aders gemerkt zijn, zodat je makkelijk de + en de - op de juiste wijze kunt aansluiten. Bij tweelingsnoer moet je dus óf de aders van begin tot eind even met de hand volgen en vervolgens één van de aders merken óf m.b.v. een multimeter even doormeten zodat je één ader kunt merken.
Goedkoop en goed. Geld uitgeven aan dure luidsprekerkabels is weggegooid geld. Ik garandeer je dat je geen verschil hoort.
m.vr.gr. Freya
Even een cynisch begin
"En toen wilde ik die mooie set in mijn woonboerderij plaatsen waar ik zeker 15 meter per speaker nodig heb, gek hoor dat de fabrikant dat niet bij leverde, dat zou toch wel moeten"
Ik ben ook van mening dat u van te voren had kunnen zien/vragen hoeveel snoer erbij zat.
Desalniettemin gewoon doorknippen en verlengen want meestal zitten er rare connectoren op het einde, kroonsteentje ertussen of netjes solderen gaat prima. En de speakers, ach die gaan eigenlijk nooit stuk, dus als de set het begeeft gewoon de set zonder speakers onder normale garantie laten maken. Philips en uw winkelier weten toch niets van uw speakersnoer af.
Succes
en met vr gr Mastag
Tja je beklag doen over Philips is weinig zinvol. Je had bij de aanschaf kunnen opletten op de productspecificaties, specifiek of de snoeren voldoende lang zijn.
Dat de garantie vervalt als je de snoeren vervangt, is geheel logisch, want je zult dan moeten ingrijpen op de fysieke integriteit aantasten van het product (bijv.: de speaker openen om een nieuw snoer te monteren). Er is echter qua garantie niets tegen op een verlengsnoer zolang je het product daarmee niet blijvend verandert.
Hmm .. m.b.v. de Edit knop maak ik daar even van:
"... want je zult dan de fysieke integriteit aantasten ..."
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer