zoom1
door zoom1 Nov 12, 2018 om 16:35
Elektronica & tv

Philips tv blijft uit en aanschakelen

Beste mensen,

Sinds enkele jaren heb ik een 40 inch led tv Philips 40PFK5300/12.  Achter op de grote sticker staat: november 2015, dus 3 jaar geleden gebouwd.
Normaal staat de tv altijd in stdby als ik niet kijk. Enkele weken geleden wilde ik hem inschakelen, en toen schakelde hij wel in, maar na ca 2 sec beeld met geluid schakelde hij weer uit, en weer in.  Tijdens opstarten zoals gewoonlijk ca 8 seconden groot PHILIPS in beeld en dan weer gewoon beeld. En zo bleef het maar doorgaan. Hij  reageerde niet meer op de afstandsbediening. Uiteindelijk haalde ik de stekker uit het stopcontact. Na een paar minuten weer ingeplugd en hij deed het weer normaal. Tot gisteren (11 nov) geen problemen gehad.
Daar was het weer. Deze keer hielp het uittrekken van de 220 v stekker niets. Zelfs meer dan een uur d'r uit hielp niet. Ik heb hem de hele nacht d'r uit gelaten, en vanmorgen deed hij het weer. Ca 40 minuten gekeken, en toen het tijd was om naar het werk te gaan heb ik hem met de afstandsbediening weer uitgeschakeld, en even geprobeerd of hij weer normaal aanging, maar nee hij begon weer met hetzelfde probleem. Heb hem waar weer van de 220v gehaald, en steek hem pas vanavond weer in, hopende dat hij het dan weer doet. Het lijkt dus of er iets te warm wordt en dat de tv dan zo raar gaat doen. Helaas vond ik geen service manual. Weet iemand hoe ik deze tv in diagnostische mode krijg? Wellicht dat ik dan foutmeldingen kan uitlezen.

Marc van der Linden
Hulsberg

5266 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 12, 2018 om 16:41
16888 Antwoorden / 202 Vragen
0

Dit lijkt mij op een defect waar een reparateur bij moet komen. U kunt via een zoekmachine met intoetsen van handleiding en uw TV Typenummer een handleiding vinden maar ik betwijfel of u daar iets aan heeft.
Dan een ongevraagde tip: Als u de tV niet benut niet op stand-by laten staan maar altijd geheel uitschakelen. Dat verlengt niet alleen de levensduur maar kan ook andere problemen voorkomen zoals zelfs brand in het slechtste geval (zou niet de eerste keer zijn met een TV die op stand-by blijft staan.suu

zoom1
door zoom1 Nov 12, 2018 om 23:04
40 Antwoorden / 24 Vragen

Ja klopt dat helemaal uitschakelen beter is. Ik neem dat in overweging als mijn tv weer normaal werkt.

Tnx!

Marc

Beps
door Beps - Nov 12, 2018 om 16:57
76 Antwoorden / Vragen
0

Ik had ook van de week met mijn tv problemen, ik heb via deze link het terug in orde gekregen.

gerbera
door gerbera Nov 12, 2018 om 22:36
7388 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is wel een ander probleem dat veroorzaakt kan worden door het even wegvallen van het modemsignaal. In dat geval kunt u het beste de voeding van het modem uit het stopcontact halen en na 1á2 min. er weer in doen. Modem start dan opnieuw op. Is het modem weer geheel ingeschakeld kunt u direct TV kijken en hoeft u geen 10 min te wachten voordat de software weer is geladen..

zoom1
door zoom1 Nov 12, 2018 om 23:02
40 Antwoorden / 24 Vragen

Deze link verwijst naar een kabelmodem van KPN. Het probleem zit 'm hier niet in een kabelmodem, maar in mijn tv!

Toch bedankt voor het meedenken.

Marc

ro
door ron503 - Nov 12, 2018 om 17:23
1229 Antwoorden / 0 Vragen
0
zoom1
door zoom1 Nov 12, 2018 om 23:00
40 Antwoorden / 24 Vragen

Die link ken ik. En dat had ik al gelezen. Toch bedankt.

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2018 om 18:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Staat op de tv niet een tijdsklok ingeschakeld?

zoom1
door zoom1 Nov 12, 2018 om 23:01
40 Antwoorden / 24 Vragen

Nee, is echt een ander probleem.

Marc

aurora1
door aurora1 Nov 13, 2018 om 15:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Oké,  jammer.

aurora1
door aurora1 Nov 13, 2018 om 16:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lijkt dus op of ergens een verbinding los zit. 
Het stand-by kunt u oplossen met een stekkerschakelaar (van ca 50 cent bij bijv. de Action).

zoom1
door zoom1 - Nov 12, 2018 om 22:58
40 Antwoorden / 24 Vragen
0

Update:

Kort nadat ik deze vraag hier plaatste ging ik nog eens google en ik heb inmiddels de service manual gevonden. Die kostte welliswaar € 3,- maar dan heb je ook wat. Nu kan ik de diagnose stand aktiveren en wellicht zien of ik daar iets vind.

Marc

Ka
door Kassagebruiker - Nov 12, 2018 om 23:02
683 Antwoorden / 5 Vragen
0

Volgens mij hebben de kids uit de buurt de tv spot van de ka-pe-en nagespeeld.

br
door brui0929 - Nov 13, 2018 om 06:43
639 Antwoorden / 10 Vragen
0

De tv is dan kapot aan het gaat wel snel na 3 jaar. Mijn Philips tv ging 6,5 jaar mee.
De tv is an 2 jaar niet meer te repareren.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 13, 2018 om 11:28
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom zou een twee jaar oude TV niet te repareren zijn? Mijn Philips TV gaat inmiddels al 11 jaar mee en was na 3 jaar één keer defect.

Ju
door JuniorJenny - Nov 13, 2018 om 09:13
2 Antwoorden / Vragen
0

Het is mogelijk dat een slechte kaart de voeding afsluit. Die klik is misschien een estafette die dat doet.
Je zou kunnen proberen om de kaarten één voor één los te koppelen om te zien welke slecht is.

[Edit Redactie: link verwijderd]

marita5
door marita5 Nov 13, 2018 om 09:37
11559 Antwoorden / 15 Vragen

Wat heeft deze link te maken met de vraag ? gerapporteerd aan de redactie .

br
door brui0929 - Nov 13, 2018 om 19:35
639 Antwoorden / 10 Vragen
0

Omdat na 2 jaar de onderdelen nite meer leverbaar zijn. De levensduur van een LCD TV is 5 tot 6,5 jaar.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
Ben van de Klok - Jun 18, 2024 om 12:13
Vakantie & reizen

Behandelen jullie nog klachten mbt Ryan air?

onterechte fee gevraagd bij incheck balie eindhoven, door fout in systeem van Ryan air.
Om in te checken moet je land van uitgifte van je paspoort opgeven .
Onze paspoorten zijn uitgegeven in Curacao, maar het systeem van Ryan air geeft die optie niet.
Dus konden we niet online inchecken

Nadat we onze bagage hadden afgegeven bij de drop off balie, zijn we naar andere bali ... Lees meer

josxxl
josxxl - Jun 15, 2024 om 11:31
Vrije tijd & tuin
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer