zoom1
door zoom1 Nov 12, 2018 om 16:35
Elektronica & tv

Philips tv blijft uit en aanschakelen

Beste mensen,

Sinds enkele jaren heb ik een 40 inch led tv Philips 40PFK5300/12.  Achter op de grote sticker staat: november 2015, dus 3 jaar geleden gebouwd.
Normaal staat de tv altijd in stdby als ik niet kijk. Enkele weken geleden wilde ik hem inschakelen, en toen schakelde hij wel in, maar na ca 2 sec beeld met geluid schakelde hij weer uit, en weer in.  Tijdens opstarten zoals gewoonlijk ca 8 seconden groot PHILIPS in beeld en dan weer gewoon beeld. En zo bleef het maar doorgaan. Hij  reageerde niet meer op de afstandsbediening. Uiteindelijk haalde ik de stekker uit het stopcontact. Na een paar minuten weer ingeplugd en hij deed het weer normaal. Tot gisteren (11 nov) geen problemen gehad.
Daar was het weer. Deze keer hielp het uittrekken van de 220 v stekker niets. Zelfs meer dan een uur d'r uit hielp niet. Ik heb hem de hele nacht d'r uit gelaten, en vanmorgen deed hij het weer. Ca 40 minuten gekeken, en toen het tijd was om naar het werk te gaan heb ik hem met de afstandsbediening weer uitgeschakeld, en even geprobeerd of hij weer normaal aanging, maar nee hij begon weer met hetzelfde probleem. Heb hem waar weer van de 220v gehaald, en steek hem pas vanavond weer in, hopende dat hij het dan weer doet. Het lijkt dus of er iets te warm wordt en dat de tv dan zo raar gaat doen. Helaas vond ik geen service manual. Weet iemand hoe ik deze tv in diagnostische mode krijg? Wellicht dat ik dan foutmeldingen kan uitlezen.

Marc van der Linden
Hulsberg

5086 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 12, 2018 om 16:41
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Dit lijkt mij op een defect waar een reparateur bij moet komen. U kunt via een zoekmachine met intoetsen van handleiding en uw TV Typenummer een handleiding vinden maar ik betwijfel of u daar iets aan heeft.
Dan een ongevraagde tip: Als u de tV niet benut niet op stand-by laten staan maar altijd geheel uitschakelen. Dat verlengt niet alleen de levensduur maar kan ook andere problemen voorkomen zoals zelfs brand in het slechtste geval (zou niet de eerste keer zijn met een TV die op stand-by blijft staan.suu

zoom1
door zoom1 Nov 12, 2018 om 23:04
38 Antwoorden / 24 Vragen

Ja klopt dat helemaal uitschakelen beter is. Ik neem dat in overweging als mijn tv weer normaal werkt.

Tnx!

Marc

Beps
door Beps - Nov 12, 2018 om 16:57
75 Antwoorden / Vragen

Ik had ook van de week met mijn tv problemen, ik heb via deze link het terug in orde gekregen.

gerbera
door gerbera Nov 12, 2018 om 22:36
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is wel een ander probleem dat veroorzaakt kan worden door het even wegvallen van het modemsignaal. In dat geval kunt u het beste de voeding van het modem uit het stopcontact halen en na 1á2 min. er weer in doen. Modem start dan opnieuw op. Is het modem weer geheel ingeschakeld kunt u direct TV kijken en hoeft u geen 10 min te wachten voordat de software weer is geladen..

zoom1
door zoom1 Nov 12, 2018 om 23:02
38 Antwoorden / 24 Vragen

Deze link verwijst naar een kabelmodem van KPN. Het probleem zit 'm hier niet in een kabelmodem, maar in mijn tv!

Toch bedankt voor het meedenken.

Marc

ro
door ron503 - Nov 12, 2018 om 17:23
1229 Antwoorden / 0 Vragen
zoom1
door zoom1 Nov 12, 2018 om 23:00
38 Antwoorden / 24 Vragen

Die link ken ik. En dat had ik al gelezen. Toch bedankt.

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2018 om 18:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Staat op de tv niet een tijdsklok ingeschakeld?

zoom1
door zoom1 Nov 12, 2018 om 23:01
38 Antwoorden / 24 Vragen

Nee, is echt een ander probleem.

Marc

aurora1
door aurora1 Nov 13, 2018 om 15:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Oké,  jammer.

aurora1
door aurora1 Nov 13, 2018 om 16:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lijkt dus op of ergens een verbinding los zit.
Het stand-by kunt u oplossen met een stekkerschakelaar (van ca 50 cent bij bijv. de Action).

zoom1
door zoom1 - Nov 12, 2018 om 22:58
38 Antwoorden / 24 Vragen

Update:

Kort nadat ik deze vraag hier plaatste ging ik nog eens google en ik heb inmiddels de service manual gevonden. Die kostte welliswaar € 3,- maar dan heb je ook wat. Nu kan ik de diagnose stand aktiveren en wellicht zien of ik daar iets vind.

Marc

Ka
door Kassagebruiker - Nov 12, 2018 om 23:02
683 Antwoorden / 5 Vragen

Volgens mij hebben de kids uit de buurt de tv spot van de ka-pe-en nagespeeld.

br
door brui0929 - Nov 13, 2018 om 06:43
632 Antwoorden / 10 Vragen

De tv is dan kapot aan het gaat wel snel na 3 jaar. Mijn Philips tv ging 6,5 jaar mee.
De tv is an 2 jaar niet meer te repareren.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 13, 2018 om 11:28
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom zou een twee jaar oude TV niet te repareren zijn? Mijn Philips TV gaat inmiddels al 11 jaar mee en was na 3 jaar één keer defect.

Ju
door JuniorJenny - Nov 13, 2018 om 09:13
2 Antwoorden / Vragen

Het is mogelijk dat een slechte kaart de voeding afsluit. Die klik is misschien een estafette die dat doet.
Je zou kunnen proberen om de kaarten één voor één los te koppelen om te zien welke slecht is.

[Edit Redactie: link verwijderd]

marita5
door marita5 Nov 13, 2018 om 09:37
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Wat heeft deze link te maken met de vraag ? gerapporteerd aan de redactie .

br
door brui0929 - Nov 13, 2018 om 19:35
632 Antwoorden / 10 Vragen

Omdat na 2 jaar de onderdelen nite meer leverbaar zijn. De levensduur van een LCD TV is 5 tot 6,5 jaar.