Philips tv blijft uit en aanschakelen
Beste mensen,
Sinds enkele jaren heb ik een 40 inch led tv Philips 40PFK5300/12. Achter op de grote sticker staat: november 2015, dus 3 jaar geleden gebouwd.
Normaal staat de tv altijd in stdby als ik niet kijk. Enkele weken geleden wilde ik hem inschakelen, en toen schakelde hij wel in, maar na ca 2 sec beeld met geluid schakelde hij weer uit, en weer in. Tijdens opstarten zoals gewoonlijk ca 8 seconden groot PHILIPS in beeld en dan weer gewoon beeld. En zo bleef het maar doorgaan. Hij reageerde niet meer op de afstandsbediening. Uiteindelijk haalde ik de stekker uit het stopcontact. Na een paar minuten weer ingeplugd en hij deed het weer normaal. Tot gisteren (11 nov) geen problemen gehad.
Daar was het weer. Deze keer hielp het uittrekken van de 220 v stekker niets. Zelfs meer dan een uur d'r uit hielp niet. Ik heb hem de hele nacht d'r uit gelaten, en vanmorgen deed hij het weer. Ca 40 minuten gekeken, en toen het tijd was om naar het werk te gaan heb ik hem met de afstandsbediening weer uitgeschakeld, en even geprobeerd of hij weer normaal aanging, maar nee hij begon weer met hetzelfde probleem. Heb hem waar weer van de 220v gehaald, en steek hem pas vanavond weer in, hopende dat hij het dan weer doet. Het lijkt dus of er iets te warm wordt en dat de tv dan zo raar gaat doen. Helaas vond ik geen service manual. Weet iemand hoe ik deze tv in diagnostische mode krijg? Wellicht dat ik dan foutmeldingen kan uitlezen.
Marc van der Linden
Hulsberg
Dit lijkt mij op een defect waar een reparateur bij moet komen. U kunt via een zoekmachine met intoetsen van handleiding en uw TV Typenummer een handleiding vinden maar ik betwijfel of u daar iets aan heeft.
Dan een ongevraagde tip: Als u de tV niet benut niet op stand-by laten staan maar altijd geheel uitschakelen. Dat verlengt niet alleen de levensduur maar kan ook andere problemen voorkomen zoals zelfs brand in het slechtste geval (zou niet de eerste keer zijn met een TV die op stand-by blijft staan.suu
Ja klopt dat helemaal uitschakelen beter is. Ik neem dat in overweging als mijn tv weer normaal werkt.
Tnx!
Marc
Ik had ook van de week met mijn tv problemen, ik heb via deze link het terug in orde gekregen.
Dat is wel een ander probleem dat veroorzaakt kan worden door het even wegvallen van het modemsignaal. In dat geval kunt u het beste de voeding van het modem uit het stopcontact halen en na 1á2 min. er weer in doen. Modem start dan opnieuw op. Is het modem weer geheel ingeschakeld kunt u direct TV kijken en hoeft u geen 10 min te wachten voordat de software weer is geladen..
Deze link verwijst naar een kabelmodem van KPN. Het probleem zit 'm hier niet in een kabelmodem, maar in mijn tv!
Toch bedankt voor het meedenken.
Marc
Het probleem is bij Philips bekend en in onderstaande link staat beschreven wat u zou kunnen doen.
https://www.philips.nl/c-p/40PFK5300_12/5300-series-slanke-smart-full-hd-led-tv-met-pixel-plus-hd/ondersteuninghttps://www.philips.nl/c-p/40PFK5300_12/5300-series-slanke-smart-full-hd-led-tv-met-pixel-plus-hd/ondersteuning.
Kies bij veelgestelde vragen de laatst optie.
Die link ken ik. En dat had ik al gelezen. Toch bedankt.
Staat op de tv niet een tijdsklok ingeschakeld?
Nee, is echt een ander probleem.
Marc
Oké, jammer.
Lijkt dus op of ergens een verbinding los zit.
Het stand-by kunt u oplossen met een stekkerschakelaar (van ca 50 cent bij bijv. de Action).
Update:
Kort nadat ik deze vraag hier plaatste ging ik nog eens google en ik heb inmiddels de service manual gevonden. Die kostte welliswaar € 3,- maar dan heb je ook wat. Nu kan ik de diagnose stand aktiveren en wellicht zien of ik daar iets vind.
Marc
De tv is dan kapot aan het gaat wel snel na 3 jaar. Mijn Philips tv ging 6,5 jaar mee.
De tv is an 2 jaar niet meer te repareren.
Waarom zou een twee jaar oude TV niet te repareren zijn? Mijn Philips TV gaat inmiddels al 11 jaar mee en was na 3 jaar één keer defect.
[Edit Redactie: link verwijderd]
Wat heeft deze link te maken met de vraag ? gerapporteerd aan de redactie .
Omdat na 2 jaar de onderdelen nite meer leverbaar zijn. De levensduur van een LCD TV is 5 tot 6,5 jaar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer