pi
door pieterdina Jan 29, 2020 om 21:23
Elektronica & tv
probleem met beveiligingscertificaat van sony prs-t1

Probleem met beveiligingscertificaat van sony prs-t1

ik heb een sony prs-t1 ereader gekocht, refurbished, wifi had ik er zo op, maar als ik naar de browser ga zie ik er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze site, wat kan ik hier aan doen?

7062 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 29, 2020 om 22:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kan je de tijd/datum instellen en staan die goed?

gerbera
door gerbera Jan 29, 2020 om 22:01
7368 Antwoorden / 14 Vragen

2 zielen, een gedachte op exact dezelfde tijd;-))

gerbera
door gerbera - Jan 29, 2020 om 22:00
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Een van de oorzaken kan zijn dat de datum, tijd of tijdzone niet goed staan.

diumenge
door diumenge Jan 29, 2020 om 22:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onze klokken lopen gelijk ;-)

pi
door pieterdina Jan 29, 2020 om 22:11
38 Antwoorden / 33 Vragen

Tijd en datum zijn goed

Donuts
door Donuts - Jan 29, 2020 om 22:22
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Deze reader is verouderd en krijgt geen updates meer. Dat betekent dat de browser ook niet meer geüpdate wordt. Gewoon op doorgaan klikken als u weet dat de site betrouwbaar is.

Ik ga er vanuit dat u zelf wel een inschatting kunt maken wat betrouwbare sites zijn. Bij twijfel niet op doorgaan klikken.

dirck
door dirck - Jan 29, 2020 om 22:29
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je de e-reader al voorzien van de laatste Firmware update?
www.sony.nl/electronics/support/reader-digital-book-prs-t-series/prs-t1

Je moet niet vergeten dat deze e-reader al 8 jaar oud is en de laatste update op de Sony site is volgens mij ook al even geleden.
De browser heeft dus ook al een hele tijd geen updates meer gehad en daarom krijg je deze melding.

pi
door pieterdina Jan 31, 2020 om 15:49
38 Antwoorden / 33 Vragen

heb hem ge-update, nog bedankt voor de link, alleen lukte het toen nog niet, dus retour gestuurd

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 30, 2020 om 09:09
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Het is mosterd na de maaltijd maar u heeft, helaas, verzuimd om voor de aankoop na te gaan of deze ereader nog wel werkt bijgewerkt qua o.a veiligheidsopdates. Afhankelijk van wat u er mee doet behoeft het echter geen probleem te zijn, er zijn bijv. nog redelijk veel PC's en Laptops in gebruik met een windows 7 besturingssysteem waarvoor ook geen updates meer worden uittgegeven. Het advies is dus voorzichtig zijn met wat u er mee doet en benut in ieder geval een goede virusscanner.

gerbera
door gerbera - Jan 30, 2020 om 11:19
7368 Antwoorden / 14 Vragen

U bent niet de enige, lees hier

Haal de S eens weg bij HTTPS/ en zie wat die dan doet.

pi
door pieterdina Jan 31, 2020 om 15:47
38 Antwoorden / 33 Vragen

lukte ook niet

tdmduc
door tdmduc - Jan 30, 2020 om 13:03
704 Antwoorden / 2 Vragen

Zelfde hier, je kan gewoon op doorgaan tikken hoor.

pi
door pieterdina Jan 31, 2020 om 15:47
38 Antwoorden / 33 Vragen

werkt bij deze reader niet, maar ik heb hem retour gestuurd

Donuts
door Donuts - Jan 31, 2020 om 15:44
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien kan @pieterdina nog even wat van zich laten horen?

pi
door pieterdina Jan 31, 2020 om 15:46
38 Antwoorden / 33 Vragen

reader is inmiddels retour gestuurd, ga me opnieuw verdiepen in een ander

panter22
door panter22 Jan 31, 2020 om 15:54
6599 Antwoorden / Vragen

Koop een nieuwe en ga eerst eens kijken in de winkel. Hier kun je info vinden:
https://www.kieskeurig.nl/search?q=ereader&category_id=6577&include_groups=true

sira
door sira - Jan 31, 2020 om 22:01
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Mocht je toch naar een andere ereader gaan kijken, dan adviseer ik je een e-Ink ereader te kopen waar je uitsluitend boeken op kunt lezen. Per slot van rekening heeft een boek ook geen wifi.

Op de site van Kieskeurig zie ik overigens maar 3 merken (Kobo, Pocketbook en Amazon). Zelf heb ik de Autovision (een Nederlands merk), maar die ontbreekt in het lijstje. Ik ben er zeer tevreden over.

pi
door pieterdina Feb 1, 2020 om 10:08
38 Antwoorden / 33 Vragen

Ga zoeken, bedankt!

Donuts
door Donuts - Feb 1, 2020 om 10:45
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Verstandig dat u de sterk verouderde Sony heeft geretourneerd.

Wellicht heeft u iets aan deze link Hoe kies ik een ereader en een vergelijk tussen 3 Kobo readers Vergelijking

De Touch HD3 https://www.coolblue.nl/product/826865/pocketbook-touch-hd-3-grijs.html

pi
door pieterdina Feb 1, 2020 om 12:24
38 Antwoorden / 33 Vragen

Kobo heb ik gehad, beviel niet, teveel verbonden met bol.com en reader liep vast

Donuts
door Donuts Feb 1, 2020 om 12:44
1203 Antwoorden / 2 Vragen

De onderste link is niet voor een Kobo maar voor een Pocketbook. Is ook één van de 4 readers uit de Tweakerstest. Heb niet de volledige reviews gelezen, maar bij de conclusie staat over de Pocketbook: De PocketBook Touch HD 3 is de duurste e-reader uit deze round-up, maar ook de meest uitgebreide. Hij heeft verlichting met instelbare kleurtemperatuur, is waterdicht en biedt tal van extra's in de software, waaronder spelletjes. Ook is het de enige e-reader met instelbare knoppen. De PocketBook heeft geen vergaande integratie met online boekwinkels, maar is een prima e-reader als je er zelf je boeken op zet. Of de extra's de meerprijs waard zijn, zul je zelf moeten afwegen.

Donuts
door Donuts - Feb 1, 2020 om 10:59
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Een uitgebreide recente Tweakers review van 4 ereaders onder de € 150,- https://tweakers.net/reviews/7292/e-readers-tot-150-euro-nieuwe-modellen-bieden-meer-voor-je-geld.html

pi
door pieterdina Feb 1, 2020 om 12:24
38 Antwoorden / 33 Vragen

Bedankt, ga kijken