ta
door tarwe15 Jun 7, 2018 om 13:37
Elektronica & tv

Problemen met Telfort TV aansluiting

Sinds ruim een jaar heb ik problemen met Telfort TV. Ik maak gebruik van het opname programma en dan verschijnt er onder het gewone tv
kijken opeens een pop-up met de tekst opname kan niet worden gemaakt,verwijder een aantal opnames. Dit zou te maken hebben met
de capaciteit van opnames.  Je kunt 200 u opnames een jaar lang bewaren,maar dat heb ik zelf moeten uitzoeken,Telfort wist het NIET,als je meer dan 180 u aan opnames hebt staan dan verschijnt pop-up,zelfs als ik op NPO teletekst kijk!! Heb al heeeeel vaak geklaagd bij Telfort maar er is blijkbaar geen oplossing voor zegt men. Heb vandaag met KPN gebeld de moedermaatschappij van Telfort en daar kent men het probleem NIET. Wel vreemd want alles is hetzelfde als bij  KPN [zendernummers etc etc.]
Mijn vraag wie erkent ook dit probleem bij Telfort en of bij KPN.Ik hoor graag van jullie.
Bij voorbaat dank . Groetend tarwe 15

2626 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 7, 2018 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stel uw vraag eens op het Tefort forum.

Ik heb voorheen KPN gehad, en daar kwam na verloop van tijd geen pop up in beeld.

Wellicht hebt u zoveel opnames ingepland staan, dat er al bekend is dat de opnames niet gaan lukken?

ta
door tarwe15 Jun 7, 2018 om 14:04
93 Antwoorden / 62 Vragen

Heb de vraag op Telfort forum gesteld maar daar kom ik niet verder mee. Wat bedoeld U bij KPN kwam na verloop van tijd

geen pop-up in beeld. Nee opnames staan niet meer dan 3 dagen tevoren ingepland,daar ligt het niet aan. Gr

tijger1
door tijger1 Jun 7, 2018 om 14:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik bedoel dat ik nooit een pop up heb gezien, ook al was er bijvoorbeeld 190 uur opgenomen.

panter22
door panter22 - Jun 7, 2018 om 14:29
6599 Antwoorden / Vragen

Dit was de vraag op het Telfort forum?
https://forum.telfort.nl/tv-338/pop-up-tv-dat-opslagruimte-bijna-vol-is-69803

Heb je misschien een serie ingepland?
Met KPN heb je het probleem niet. Die gaat tot 0% en mikt er dan een oudere opname uit.
Zorg dat je voldoende ruimte over hebt voor de nieuwe opnames.

ta
door tarwe15 Jun 10, 2018 om 10:07
93 Antwoorden / 62 Vragen

Ja dat was de vraag op het Telfort forum

edrick3
door edrick3 - Jun 7, 2018 om 15:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Op de site staat:

Met het Opnemen Pakket kun je:

  • Tot 6 programma's tegelijk opnemen en afspelen via elke tv-ontvanger in huis
  • 200 uur aan opnames (HD en SD) maken
  • Opnames afspelen tot een jaar na opname

Zoals ik het lees kun je dus maximaal 200 uur in totaal opslaan.
Is dat maximum (bijna) bereikt en wil je toch programma's opnemen, dan zul je dus oudere programma's moeten verwijderen.

gerbera
door gerbera - Jun 7, 2018 om 15:48
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Heb vandaag met KPN gebeld de moedermaatschappij van Telfort en daar kent men het probleem NIET. Wel vreemd want alles is hetzelfde als bij  KPN [zendernummers etc etc.]
KPN zorgt slechts voor de verbinding maar voor het overige kan Telfort zijn eigen regels maken.

KPN

  • Je kunt tot 200 uur opnemen. Overschrijd je dat dan worden je oudste niet beveiligde opnames gewist
  • Dit laatste werkt mogelijk niet bij Telfort en dient u deze zelf te verwijderen. Vandaar waarschijnlijk de pop-up.
Dat verklaard ook dat KPN dit probleem niet kent.

ro
door ron503 - Jun 7, 2018 om 17:37
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Zo te lezen wordt het opgenomen films e.d. wissen om ruimte vrij te maken. De server die de opnames bewaard loopt een keer vol en dan is het net als met een harde schijf ruimte vrij maken of niets meer downloaden. Dat Telfort zelf geen opnames wist is begrijpelijk want zij weten niet welke opname voor u belangrijk is.

gerbera
door gerbera - Jun 8, 2018 om 15:38
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Je kunt 200 u opnames een jaar lang bewaren,maar dat heb ik zelf moeten uitzoeken,Telfort wist het NIET,
Dus die mogelijkheid is er net als bij KPN ook bij Telfort. Staat duidelijk in de handleiding vermeld net als die 200u opnametijd. Dus vreemd dat men dit bij Telfort niet zou weten. Stelt u automatisch wissen in verschijnt de pop-up niet.

U kunt voor en ook nog tijdens de opname aangeven of de opname gewist mag worden als er te weinig
geheugen beschikbaar is.
Verwijderen bij te weinig ruimte?:
JA:
De opname mag automatisch gewist worden als het geheugen vol dreigt te raken en andere opnames
daardoor niet meer gemaakt kunnen worden.
NEE De opname blijft bewaard totdat u deze handmatig wist.

ta
door tarwe15 Jun 10, 2018 om 10:00
93 Antwoorden / 62 Vragen

Gerbera,dank voor je reactie maar er staat nog iets door elkaar geschreven onder de derde regel eindigend op de pop up niet wat niet goed leesbaar is ,ik begrijp het wel een beetje maar kan het duidelijker,ik weet dat je per opname kunt aangeven wel of niet verwijderen bij onvoldoende ruimte,is dit wat je bedoelt? BVD Gr

gerbera
door gerbera Jun 10, 2018 om 11:01
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Als u opnames niet wilt verwijderen kunt u deze markeren. Zij zullen dan niet verwijderd worden bij ruimtegebrek. Om die reden verschijnt dan de pop-up en dient u zelf ruimte vrij te maken door opnames te verwijderen. Niet gemarkeerde opnames worden bij ruimtegebrek verwijderd en is dat voldoende voor het nieuw op te nemen programma zal de pop-up niet verschijnen.
L.s er gaat nog al eens wat mis op deze site, zie zelf het deel van de handleiding die ik geplaatst had niet meer staan;-)

Ge
door Genee - Jun 10, 2018 om 11:55
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Blijkbaar heeft u het nog niet kunnen oplossen.
Denk dat de pop-up onder het gewone tv kijken of bij teketekst verschijnt wanneer de geplande opname zou moeten gaan beginnen met opnemen, maar kennelijk niet mogelijk is omdat er te weinig ruimte voor is.
Heb eigenlijk geen idee wanneer de pop-up, Te weinig ruimte,  zou moeten komen, bij 180 uur aan opnamen, dus nog 20 uur te gaan, lijkt me wat vroeg.

Serie opnames kunnen kwa ruimte aardig oplopen als u de bekeken afleveringen niet verwijderd.

Heeft u meer dan 180 uur aan opnames verwijder dan een stel oude opnamen om te zien of de pop-up dan wegblijft.

En controleer de geplande opnamen, wat u niet meer nodig vindt, verwijderen.