Problemen met Ziggo digitale TV setupbox
Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding van Ziggo om met korting een digitale setupbox aan te schaffen maar heb daarmee nogal wat problemen. Als ik een zender wil selecteren met de afstandsbediening dan lijkt het of deze invoer dendert dat wil zeggen als ik de toets langer dan ca een tiende seconde ingedrukt hou dan verschijnt de invoer nogmaals en met herhaling bv 111 inplaast van de gewenste 1. Ook valt bij het bekijken van Teletekst via de setupbox regelmatig de helft van de Teletekst pagina weg maar komt deze na enige tijd wel weer terug wat wel zeer hinderlijk is. Is dit bij voorbeeld door het downloaden van een update te verhelpen en zo ja hoe kan ik dat doen of is dit een fout ijn mijn setupbox. Ik heb een Samsung DCB-B270R setuobox volgens de bijgeleverde documentatie.
Software Updaten
Druk op Menu op de afstandsbediening
Selecteer Setup met de pijltjestoetsen.
Druk vervolgens op de rechter pijltjestoets.
Selecteer Systeem. Druk op OK
Selecteer Product Informatie. Druk op OK
Druk op de rechter pijltjestoets. De knop SW Upgrade krijgt een geel randje, druk op OK.
Werkt de laatste stap niet? Dan beschikt uw ontvanger reeds over de laatste software versie. U hoeft niets te doen.
.........als ik de toets langer dan ca een tiende seconde ingedrukt hou dan verschijnt de invoer nogmaals en met herhaling bv 111 in plaats van de gewenste 1......
Zal een kwestie van wennen zijn aan de AB.
Kijk even of je de laatste (weliswaar oude) software update hebt:
# Druk op Menu op de afstandsbediening
# Selecteer Setup met de pijltjestoetsen.
# Druk vervolgens op de rechter pijltjestoets.
# Selecteer Systeem. Druk op OK
# Selecteer Product Informatie. Druk op OK
# Druk op de rechter pijltjestoets. De knop SW Upgrade krijgt een geel randje, druk op OK.
Werkt de laatste stap niet? Dan beschikt je ontvanger al over de laatste software versie.
.......Ook valt bij het bekijken van Teletekst via de setupbox regelmatig de helft van de Teletekst pagina weg maar komt deze na enige tijd wel weer terug wat wel zeer hinderlijk is. ........
Bij digi t.v. is goede bekabeling/goede aansluiting noodzakelijker dan bij analoog. Loop dat eens na en schaf zonodig goede kwaliteit kabels/stekkers aan.
Heb al een ander kasje en AB van Ziggo ontvangen met het zelfde probleem en is beslist niet even wennen zijn maar gewoon een prut product
Ik heb Hirschmann kabels en spliter dat is het dus vermoedelijk ook niet maar een digitaal signaal is volgens mij - hbo niveau elctronica - minder gevoelig voor een slecht signaal en moet het dus dat prut kasje zijn.
=birdies schreef op zaterdag 9 apr 2011, 15:17: .........als ik de toets langer dan ca een tiende seconde ingedrukt hou dan verschijnt de invoer nogmaals en met herhaling bv 111 in plaats van de gewenste 1......
Zal een kwestie van wennen zijn aan de AB.
Kijk even of je de laatste (weliswaar oude) software update hebt:
# Druk op Menu op de afstandsbediening
# Selecteer Setup met de pijltjestoetsen.
# Druk vervolgens op de rechter pijltjestoets.
# Selecteer Systeem. Druk op OK
# Selecteer Product Informatie. Druk op OK
# Druk op de rechter pijltjestoets. De knop SW Upgrade krijgt een geel randje, druk op OK.
Werkt de laatste stap niet? Dan beschikt je ontvanger al over de laatste software versie.
.......Ook valt bij het bekijken van Teletekst via de setupbox regelmatig de helft van de Teletekst pagina weg maar komt deze na enige tijd wel weer terug wat wel zeer hinderlijk is. ........
Bij digi t.v. is goede bekabeling/goede aansluiting noodzakelijker dan bij analoog. Loop dat eens na en schaf zonodig goede kwaliteit kabels/stekkers aan.
........Heb al een ander kasje en AB van Ziggo ontvangen met het zelfde probleem en is beslist niet even wennen zijn maar gewoon een prut product Ik heb Hirschmann kabels en spliter dat is het dus vermoedelijk ook niet ..........
Altijd handig om volledige info te geven bij het stellen v.e. vraag.
.........moet het dus dat prut kasje zijn..........
Is wel een oud model SD kastje, verbaast me dat ze nog geleverd worden. Stel je vraag eens op het Ziggo gebruikersforum, daar zijn ook webcare (niet te verwarren met helpdeks) medewerkers actief.
Tjesus, Samsung DCB-B270R uit het museum in bruikleen gekregen?!
Samsung DCB-B270R sinds 2005 bij mij in gebruik geweest tot juli 2010.
Tot 2 keer toe een update gehad.
Als je een Ziggo gecertificeerde breedbeeldtelevisie hebt en die heeft de mogelijkheid van de CI+ (Common Interface), anders wordt je niet gecertificeerd door Ziggo, te gebruiken, schaf deze dan ook aan, dan ben je van je ellende van de Samsung DCB-B270R verlost.
Hoewel de Samsung DCB-B270R bij mij nimmer problemen gaf qua beeld noch audio, m.u.v. de verstoorde teletekst van de ene zender met de andere zender.
[quote=gerardk schreef op zondag 10 apr 2011, 13:17]krijg het vermoede dat ik met oude meuk opgezadeld ben bij die "aanbieding".
Het model is in 2007 op de markt gekomen (wat börgemeister schrijft in 2005, klopt/kan helemaal niet). Vraag me af welk product je hebt afgenomen, want voor 49,- euro krijg je al een HD decoder aangeboden.
[quote=gerardk schreef op zaterdag 9 apr 2011, 14:50]Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding van Ziggo om met korting een digitale setupbox aan te schaffen maar heb daarmee nogal wat problemen. Als ik een zender wil selecteren met de afstandsbediening dan lijkt het of deze invoer dendert dat wil zeggen als ik de toets langer dan ca een tiende seconde ingedrukt hou dan verschijnt de invoer nogmaals en met herhaling bv 111 inplaast van de gewenste 1. Ook valt bij het bekijken van Teletekst via de setupbox regelmatig de helft van de Teletekst pagina weg maar komt deze na enige tijd wel weer terug wat wel zeer hinderlijk is. Is dit bij voorbeeld door het downloaden van een update te verhelpen en zo ja hoe kan ik dat doen of is dit een fout ijn mijn setupbox. Ik heb een Samsung DCB-B270R setuobox volgens de bijgeleverde documentatie.
Hallo gerardk,
Het zou inderdaad erg vreemd zijn dat u nog een DCB B270R decoder heeft gekregen. Deze worden sinds 6 januari niet meer uit gegeven. Dus als u deze heeft gekregen dan moet er ergens iets fout zijn gegaan.
Als voor ons uw klantgegevens in een mail naar ons toe wil sturen dan gaan wij voor u kijken of er inderdaad ergens een fout is gemaakt.
U kunt uw reactie sturen naar ziggowebteam_helpt@ziggo.nl
Alvast bedankt voor uw reactie,
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Vandaag geïnformeerd bij een paar grote RTV zaken en daar was de reactie van Samsungs? ... dat willen we niet eens verkopen tot Samsung? .. ja daar kan je dat soort ellende van verwachten. Begrijp niet of na de reacties van Ziggo juist wel dat zij dat wel hebben verkocht.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
TrackR app voor android
Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer