gerardk
door gerardk Apr 9, 2011 om 14:50
Elektronica & tv

Problemen met Ziggo digitale TV setupbox

Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding van Ziggo om met korting een digitale setupbox aan te schaffen maar heb daarmee nogal wat problemen. Als ik een zender wil selecteren met de afstandsbediening dan lijkt het of deze invoer dendert dat wil zeggen als ik de toets langer dan ca een tiende seconde ingedrukt hou dan verschijnt de invoer nogmaals en met herhaling bv 111 inplaast van de gewenste 1. Ook valt bij het bekijken van Teletekst via de setupbox regelmatig de helft van de Teletekst pagina weg maar komt deze na enige tijd wel weer terug wat wel zeer hinderlijk is. Is dit bij voorbeeld door het downloaden van een update te verhelpen en zo ja hoe kan ik dat doen of is dit een fout ijn mijn setupbox. Ik heb een Samsung DCB-B270R setuobox volgens de bijgeleverde documentatie.

3303 13 Rapporteer

pschaecker
door pschaecker - Apr 9, 2011 om 15:16
171 Antwoorden / 0 Vragen

Software Updaten

Druk op Menu op de afstandsbediening
Selecteer Setup met de pijltjestoetsen.
Druk vervolgens op de rechter pijltjestoets.
Selecteer Systeem. Druk op OK
Selecteer Product Informatie. Druk op OK
Druk op de rechter pijltjestoets. De knop SW Upgrade krijgt een geel randje, druk op OK.

Werkt de laatste stap niet? Dan beschikt uw ontvanger reeds over de laatste software versie. U hoeft niets te doen.

birdies
door birdies - Apr 9, 2011 om 15:17
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........als ik de toets langer dan ca een tiende seconde ingedrukt hou dan verschijnt de invoer nogmaals en met herhaling bv 111 in plaats van de gewenste 1......

Zal een kwestie van wennen zijn aan de AB.

Kijk even of je de laatste (weliswaar oude) software update hebt:
# Druk op Menu op de afstandsbediening
# Selecteer Setup met de pijltjestoetsen.
# Druk vervolgens op de rechter pijltjestoets.
# Selecteer Systeem. Druk op OK
# Selecteer Product Informatie. Druk op OK
# Druk op de rechter pijltjestoets. De knop SW Upgrade krijgt een geel randje, druk op OK.
Werkt de laatste stap niet? Dan beschikt je ontvanger al over de laatste software versie.

.......Ook valt bij het bekijken van Teletekst via de setupbox regelmatig de helft van de Teletekst pagina weg maar komt deze na enige tijd wel weer terug wat wel zeer hinderlijk is. ........

Bij digi t.v. is goede bekabeling/goede aansluiting noodzakelijker dan bij analoog. Loop dat eens na en schaf zonodig goede kwaliteit kabels/stekkers aan.

pschaecker
door pschaecker - Apr 9, 2011 om 15:18
171 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ook eens op deze pagina:
Ziggo gebruikers forum

gerardk
door gerardk - Apr 9, 2011 om 20:15
175 Antwoorden / 8 Vragen

Heb al een ander kasje en AB van Ziggo ontvangen met het zelfde probleem en is beslist niet even wennen zijn maar gewoon een prut product
Ik heb Hirschmann kabels en spliter dat is het dus vermoedelijk ook niet maar een digitaal signaal is volgens mij - hbo niveau elctronica - minder gevoelig voor een slecht signaal en moet het dus dat prut kasje zijn.

=birdies schreef op zaterdag 9 apr 2011, 15:17: .........als ik de toets langer dan ca een tiende seconde ingedrukt hou dan verschijnt de invoer nogmaals en met herhaling bv 111 in plaats van de gewenste 1......

Zal een kwestie van wennen zijn aan de AB.

Kijk even of je de laatste (weliswaar oude) software update hebt:
# Druk op Menu op de afstandsbediening
# Selecteer Setup met de pijltjestoetsen.
# Druk vervolgens op de rechter pijltjestoets.
# Selecteer Systeem. Druk op OK
# Selecteer Product Informatie. Druk op OK
# Druk op de rechter pijltjestoets. De knop SW Upgrade krijgt een geel randje, druk op OK.
Werkt de laatste stap niet? Dan beschikt je ontvanger al over de laatste software versie.

.......Ook valt bij het bekijken van Teletekst via de setupbox regelmatig de helft van de Teletekst pagina weg maar komt deze na enige tijd wel weer terug wat wel zeer hinderlijk is. ........

Bij digi t.v. is goede bekabeling/goede aansluiting noodzakelijker dan bij analoog. Loop dat eens na en schaf zonodig goede kwaliteit kabels/stekkers aan.

birdies
door birdies - Apr 9, 2011 om 21:29
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Heb al een ander kasje en AB van Ziggo ontvangen met het zelfde probleem en is beslist niet even wennen zijn maar gewoon een prut product Ik heb Hirschmann kabels en spliter dat is het dus vermoedelijk ook niet ..........

Altijd handig om volledige info te geven bij het stellen v.e. vraag.

.........moet het dus dat prut kasje zijn..........

Is wel een oud model SD kastje, verbaast me dat ze nog geleverd worden. Stel je vraag eens op het Ziggo gebruikersforum, daar zijn ook webcare (niet te verwarren met helpdeks) medewerkers actief.

börgemeister
door börgemeister - Apr 10, 2011 om 01:44
506 Antwoorden / 25 Vragen

Tjesus, Samsung DCB-B270R uit het museum in bruikleen gekregen?!

Samsung DCB-B270R sinds 2005 bij mij in gebruik geweest tot juli 2010.
Tot 2 keer toe een update gehad.

Als je een Ziggo gecertificeerde breedbeeldtelevisie hebt en die heeft de mogelijkheid van de CI+ (Common Interface), anders wordt je niet gecertificeerd door Ziggo, te gebruiken, schaf deze dan ook aan, dan ben je van je ellende van de Samsung DCB-B270R verlost.

Hoewel de Samsung DCB-B270R bij mij nimmer problemen gaf qua beeld noch audio, m.u.v. de verstoorde teletekst van de ene zender met de andere zender.

gerardk
door gerardk - Apr 10, 2011 om 13:17
175 Antwoorden / 8 Vragen

krijg het vermoede dat ik met oude meuk opgezadeld ben bij die "aanbieding".

birdies
door birdies - Apr 10, 2011 om 13:29
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=gerardk schreef op zondag 10 apr 2011, 13:17]krijg het vermoede dat ik met oude meuk opgezadeld ben bij die "aanbieding".

Het model is in 2007 op de markt gekomen (wat börgemeister schrijft in 2005, klopt/kan helemaal niet). Vraag me af welk product je hebt afgenomen, want voor 49,- euro krijg je al een HD decoder aangeboden.

ziggo_alex
door ziggo_alex - Apr 14, 2011 om 11:48
33 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerardk schreef op zaterdag 9 apr 2011, 14:50]Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding van Ziggo om met korting een digitale setupbox aan te schaffen maar heb daarmee nogal wat problemen. Als ik een zender wil selecteren met de afstandsbediening dan lijkt het of deze invoer dendert dat wil zeggen als ik de toets langer dan ca een tiende seconde ingedrukt hou dan verschijnt de invoer nogmaals en met herhaling bv 111 inplaast van de gewenste 1. Ook valt bij het bekijken van Teletekst via de setupbox regelmatig de helft van de Teletekst pagina weg maar komt deze na enige tijd wel weer terug wat wel zeer hinderlijk is. Is dit bij voorbeeld door het downloaden van een update te verhelpen en zo ja hoe kan ik dat doen of is dit een fout ijn mijn setupbox. Ik heb een Samsung DCB-B270R setuobox volgens de bijgeleverde documentatie.

Hallo gerardk,

Het zou inderdaad erg vreemd zijn dat u nog een DCB B270R decoder heeft gekregen. Deze worden sinds 6 januari niet meer uit gegeven. Dus als u deze heeft gekregen dan moet er ergens iets fout zijn gegaan.

Als voor ons uw klantgegevens in een mail naar ons toe wil sturen dan gaan wij voor u kijken of er inderdaad ergens een fout is gemaakt.
U kunt uw reactie sturen naar ziggowebteam_helpt@ziggo.nl

Alvast bedankt voor uw reactie,
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

gerardk
door gerardk - Apr 14, 2011 om 22:00
175 Antwoorden / 8 Vragen

Vandaag geïnformeerd bij een paar grote RTV zaken en daar was de reactie van Samsungs? ... dat willen we niet eens verkopen tot Samsung? .. ja daar kan je dat soort ellende van verwachten. Begrijp niet of na de reacties van Ziggo juist wel dat zij dat wel hebben verkocht.

gerardk
door gerardk - Apr 17, 2011 om 14:15
175 Antwoorden / 8 Vragen

Een Humax IHDR 5050 on-line gekocht met 65 Euro korting, probleemloos tot nu toe en echt HD met HDMI want SCART kan beslist geen HD aan. De Samsung naar de slaapkamer verbannen en door middel van favorietenlijstjes zodanig ingesteld georganiseerd dat je alle zenders met twee cijfers kan kiezen.
Het wegvallen van beeld en geluid bij de Samaung komt vermoedelijk door te snel door de zenders zappen en probeer eens in teletekst een paar pagina’s terug te zappen en dan weer vooruit dan worden er heet vaak pagina’s overgeslagen.

birdies
door birdies - Apr 17, 2011 om 14:29
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Een Humax IHDR 5050 on-line gekocht met 65 Euro korting.........

Mag ik weten bij welke shop en wat je er voor betaald hebt. De Humax 5050 is echt een mooi apparaat.

gerardk
door gerardk - Apr 17, 2011 om 14:43
175 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 17 apr 2011, 14:29].........Een Humax IHDR 5050 on-line gekocht met 65 Euro korting.........

Mag ik weten bij welke shop en wat je er voor betaald hebt. De Humax 5050 is echt een mooi apparaat.

233 Euro bij Wehkamp maar het is een tijdelijke actie korting

http://www.wehkamp.nl/Zoeken/Resultaten.aspx?N=186&Nty=1&Ntk=ART&CC=&Ztb=False&cm_pi=Home+Page&cmid=WEH&Ntt=humax