dedam
door dedam Oct 7, 2013 om 14:18
Elektronica & tv

Provea Miriale telefoontjes

Hallo,

Ik werd net gebeld op mijn mobiel door ene Christina van Provea, ze zei dat ik gratis ondergoed had gewonnen omdat ik een equette had ingevuld (ik vul nooit enquetes in) ??
Ik moest wel 2,90 betalen voor het verzenden maar zou verder nergens aan vast zitten.
Ik heb haar gevraagd of ze me later terug kon bellen omdat het me nu niet uitkwam.
Toen ik vroeg naar haar naam zei ze Christina, ik vroeg wat haar volledige naam was maar die wilde ze uiterraard NIET geven omdat zij mij zou terugbellen en niet andersom, dus het was niet nodig, heel opvallend...
Vervolgens ben ik maar eens gaan google-en naar Provea. Het resultaat werd ik niet zo blij van, u kunt via de link hieronder een intressant artikel lezen van de consumentenbond over dit "bedrijf". Ze staan ook NIET geregristreed bij de KvK.

http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht-2013/rcc-kraakt-toezending-provea-miriale/

Bent u ook gebeld door dit bedrijf ?
Zo ja, wat was uw ervaring hiermee ?
En, heeft u misschien meer informatie hierover ?

4772 9 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 7, 2013 om 16:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Er zijn al veel klachten over Tono geweest. Vervelend bedrijf. Zodra ze je rekeningnummer hebben, hebben ze beet.
Volgens mij sturen ze ook ongevraagd die onderbroeken naar mensen toe, laatst was er iemand die ze had gekregen, naam klopte niet, adres wel. Er zat ook al een factuur bij.
Als u er zin in heef,t kunt u een klacht bij de ACM indienen over deze Oneerlijke Handelspraktijken.
klik HIER

valerius-2
door valerius-2 - Oct 7, 2013 om 17:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Jals u al zekerheid heeft dat u nooit de equette heeft ingevuld dan ruikt het al vvaar oplihting, Op dat moment bent u eigelijk al gewaarschuwd om er niet verder op in te gaan.

aurora1
door aurora1 - Oct 7, 2013 om 17:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tik bij de rubriek Vraag en beantwoord bovenaan in het zoekvakje eens in Provea.

dedam
door dedam - Oct 7, 2013 om 18:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem is dat veel mensen wel enquetes invullen en hier dus makkelijk kunnen intrappen...

empyria
door empyria - Oct 7, 2013 om 18:50
504 Antwoorden / 3 Vragen

Heb ik ook een telefoontje van gehad.
Bij mij noemde ze het en lingerie-setje.

Meteen afgekapt:

Ik heb niets besteld, heb geen enquettes ingevuld en wil geen proefpakketjes ontvangen! :-P

Krijg ik nog een dun argumentje: Ja, maar mevrouw, hoe komen we dan aan uw gegevens als u niet met een enquette heeft meegedaan?

Geen idee, geen dank en vaarwel!

Klik!

jo
door jogu - Nov 21, 2013 om 15:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ben ook gebeld vandaag... Vertrouwde het van meet af aan niet. Ze kenden mijn adres en mijn GSM nummer. Men sprak mij voortdurend aan met "foute achternaam". Echter mijn achternaam begint met Van ....
Nou was er in het verleden een bedrijf wat mij ook altijd aansprak op deze wijze. Dat was Vodafone. Nu begin ik een en een op te tellen....
Zelfde foute achternaam welke ik tig keren heb willen laten aanpassen bij Vodafone wat me echter nooit lukte en mijn GSM nummer....
Vraag me af of anderen ook via hun GSM benaderd zijn. Zo ja dan riekt dit naar verkoop gegevens door Vodafone... Zo nee .... denk dat het dan toeval is.

pi
door pieterwolters - Nov 22, 2013 om 13:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dedam schreef op maandag 7 okt 2013, 14:18]
Ik heb haar gevraagd of ze me later terug kon bellen omdat het me nu niet uitkwam.

Daar ging het dus fout. Meteen afkappen dit soort gesprekken. Zodra je met ze in gesprek of een openings geeft (zoals terug mogen bellen) zijn zij een stap verder met het net om je heen. De verkoopmethodes zijn helemaal uitgekristalliseerd en de kans dat mensen die de verkoper een mogelijkheid geven om in gesprek te blijven uiteindelijk iets kopen is heel erg groot.

ol
door olijfje3 - Nov 23, 2013 om 03:31
284 Antwoorden / 26 Vragen

blijf critisch wees bot , gooi voor mijn part meteen de haak erop bij dat soort telefoontjes Hetzelfde geld voor verkoop en de deur waar niemand om vraag. ik heb al jaren geleden meegemaakt dat zo'n van energiebedrijf de deur bijna niet uit kreeg olijfje3

pd
door pdlingerie - Sep 18, 2014 om 10:06
2 Antwoorden / 1 Vragen

Consumentenmisleiding Pradona by Provea Miriale: mogelijke associatie met het merk PrimaDonna

Via diverse bronnen heeft PrimaDonna vernomen dat zij soms verkeerdelijk in verband wordt gebracht met het bedrijf Provea. Bij telefonisch contact zou immers PrimaDonna naar voor gebracht worden in Provea’s verkooppraatje om zo het vertrouwen te winnen. PrimaDonna zal echter nooit gebruik maken van bedrieglijke reclame en oneerlijke praktijken, zoals o.a. het rekeningnummer van een (potentiële) klant vragen. Wij nemen dan ook uitdrukkelijk afstand van deze firma en hun wanpraktijken.

Wanneer wij zwart op wit kunnen bewijzen dat zij misbruik maken van onze merkbekendheid, zullen wij de nodige stappen ondernemen om deze misleiding van de consumenten een halt toe te roepen. Indien u dus zelf op voorgaande wijze benaderd werd, gelieve dan zeker te reageren op dit bericht via info@vandevelde.eu.