wo
door wolkie Feb 24, 2005 om 09:12
Elektronica & tv

Reden slechte ontvangst?

Hallo allemaal, sinds kort zijn wij verhuisd en hebben een kabel televisie via UPC. Nu ontvangen wij ned 1, 2,3, RTL4 en SBS6 heel slecht. We hebben al geprobeerd om deze zenders opnieuw in te stellen maar helaas blijft het slecht. Hebben jullie een idee hoe dit kan komen of moet ik UPC bellen?

1227 10 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Feb 24, 2005 om 10:03
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Goedemorgen,

Indien je meerdere TV's hebt, is de ontvangst slecht bij alle televisies? Hoeveel televisies zijn er aangesloten?

Hoe lang is de kabel (bij lange kabels kan er ontvangstverlies ontstaan)? In dat geval kan het probleem te verhelpen zijn met een speciale versterker (te krijgen bij de DHZ winkel).

Anders idd even contact opnemen bij UPC, als ze je überhaupt al kunnen/willen helpen :-)

Brynnar

freya
door freya - Feb 24, 2005 om 10:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo wolkie,

Het eerste wat je zou moeten doen is even bij de buren gaan kijken. Als de buren er óók last van hebben mag je aannemen dat het probleem er al is vóór de kabel het huis in komt. In dat geval zou ik kontakt opnemen met UPC. Als het bij de buren wél in orde is moet je het probleem waarschijnlijk bij je eigen bekabeling zoeken. Om te beginnen moet je alleen goede kwaliteit kabels gebruiken die niet overmatig lang zijn. Als je 1,5 meter nodig hebt gebruik dan geen kabel van 4 meter die opgerold achter de kast ligt. Inkorten dus. En ten tweede zorg ervoor dat de pluggen goed op de kabel zitten. Als je het zelf niet kunt laat iemand die een beetje handig is je dan hierbij helpen. Sluit om te beginnen alléén de TV aan met een zo kort mogelijke kabel en kijk of het dan wél goed is. Hopelijk zijn deze adviesen voldoende om het probleem op te lossen.

suc6, Freya

wo
door wolkie - Feb 24, 2005 om 12:24
49 Antwoorden / 4 Vragen

Dank jullie wel voor de antwoorden. We hebben 2 tv's en bij de ene krijgen we prima ontvangst. Dus ik ga het maar eens met de kabels proberen. En anders bel ik UPC maar ik ben bang dat dat niet echt gaat werken, UPC kennende. Ik ga het uitproberen en zodra het geholpen heeft laat ik het jullie weten.

freya
door freya - Feb 24, 2005 om 12:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@wolkie: Als het op één TV prima is zal UPC er niets meer aan kunnen doen. Te lange kabels of slecht gemonteerde pluggen is het meest waarschijnlijk. Freya

brynnar
door brynnar - Feb 24, 2005 om 13:05
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Wolkie,

Zoals Freya al correct opmerkte, zal het probleem waarschijnlijk bij je binnen zitten, omdat één tv wel goede ontvangst heeft. Als de tweede tv bijvoorbeeld op de slaapkamer staat, terwijl de kabel is doorgetrokken van de oorspronkelijke uitgang (woonkamer), dan is de kabel vrijwel zeker te lang of de plug/stekker is niet in orde.

Als de plug in orde is en het blijft slecht, probeer dan zeker een versterkertje er tussen te plaatsen.

Succes,

Brynnar

wo
door wolkie - Mar 18, 2005 om 09:24
49 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb niet meer gereageerd terwijl het probleem is opgelost. Mijn excuses! We hebben een nieuwe kortere kabel gekocht en eentje die betere frequenties doorgeeft en probleem opgelost. Alle zenders hebben we nu weer haarscherp. Dank voor het helpen oplossen!

brynnar
door brynnar - Mar 18, 2005 om 09:26
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Graag gedaan

ma
door mack123 - Apr 11, 2005 om 21:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

KIJK, dus niks UPC, maar gewoon je eigen kabels.

TIP1: Gebruik altijd hoogwaardige kabels (C12 of satalietkabel, dubbele afscherming) en gebruik ECHTE metalen stekkers.

TIP2: Hoelanger de afstand, des te dikker de kabel MOET zijn.

Verstekers zijn eigenlijk niet nodig hierdoor.

holstein
door holstein - Apr 11, 2005 om 22:23
922 Antwoorden / 16 Vragen

Als je een goed inkomend signaal hebt dan hoef je er beslist nog geen versterker tussen wannneer je er een 2e of 3e tv bij aan zet.
Heb er hier 4 tv's aan en heb op de laatste wel iets meer beeldruis dan de eerste, maar beslist niet storend en dat is het op een slaapkamer meestal iets minder belangrijk, vind ik.
We hebben hier (nog) een hele kleine zelfstandige kabelaanbieder,  Kabel Noord en die maakt er wat meer werk van dan de grote jongens in den lande............

ho
door honda98 - May 7, 2005 om 16:04
103 Antwoorden / 1 Vragen

aan anologe kabel signalen word door de kabelaars geen prioriteid meer gesteld en daar om bieden ze gratis digitale tv en radio aan ! upc geeft zelfs de digitale decoder gratis ! ! dan moet het probleem op gelost zijn ! !  veel sucses