huberta
door huberta Apr 5, 2006 om 10:15
Elektronica & tv

Reperatie bj scheer en foppen

mijn dochter heeft een mp3 speler van packart bell vibe 300 na een maand is het binnen scherm kapot .heben hem naar scheer en foppen gebracht. de verkoper zij gelijk dat het haar eigen schuld was. zijn colega(jonger) WAS HET ER NIET MEE EENS .hij zou hem opstuuren .binnen een week belt de verkoper dat het har schuld was omdat het buiten scherm ook kapot is.VREEMD IK HAD HEM ZELF OOK BEKEKEN EN GEEN MAKEMENT AAN HET BUITEN SCHERM GEZIEN(SCHERM EEN AANRAAKSCHERM).IK VROEG EEN PRIJS OPGAVEN HOORDE TOEN NIKS MEER VAN HUN HEB HET APPARAAT NA 4 WEKEN OPGEHAALT,EN WAT BLIJKT ER ZIT EEN BARTST IN HET BIUTEN SCHERM.PACKERT BEEL KAN NU NIKS MEER DOEN EN SCHEER EN FOPPEN DOET OOK NIKS IN DIT NEE EN JA SPEEL IS ER IEMAND DIE WEET HOE NU VERDER.OF HEEFT OOK ZO ERVARING MET SCHEER EN GEFOOPT

354 2 Rapporteer

technifreak
door technifreak - Apr 8, 2006 om 15:26
142 Antwoorden / 1 Vragen

Beste huberta,
Bij het ter reparatie aanbieden van een apparaat moet een verkoper of medewerker eerst het toestel nakijken op schade en evt. de oorzaak daarvan proberen te achterhalen. Dit moet ook bij geen schade, op de bon vermeld worden. Als er schade geconstateerd is moet dit met uw toestemming gebeuren. De reparateur kan op deze manier bepalen of dit (binnen de garantie) kan worden gerepareerd. Als deze evt. geconsteerde schade bij het ter reparatie aanbieden niet op de bon is vermeld, is het voor u niet mogelijk om aan te kunnen tonen dat deze door de reparateur of iemand anders is toegebracht.

U bent zelf dus ook verantwoordelijk voor de goede afhandeling van een bepaalde zaak. Van dit gegeven wordt over het algemeen veel misbruik van gemaakt door een verkoper of andere medewerker.

Dat de verkoper en zijn jongere collega het niet met elkaar eens zijn, komt meestal door gebrek aan teamwork. Hoe een defekt is ontstaan , dat moeten hun in het midden laten. In ieder geval moeten zij er zelf voor zorgen dat u als tevreden klant naar huis kan.

hutch
door hutch - Apr 8, 2006 om 15:48
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Binnen de garantieperiode moet Scheer & Foppen bewijzen dat het defect aan u c.q. uw dochter te wijten is.

Zij mogen zich er niet zo maar van af maken door mede te delen: "het ligt niet aan ons". Dat is geen bewijs. Ook geen medeling van de fabrikant/importeur. Deze zijn partijdig en zullen bijna altijd (in eerste instantie) de claim afwijzen.

Dat er achteraf een barst in het (buitenste) schermpje zat (niet door uw toedoen) klinkt geloofwaardig. Het is zeer wel mogelijk dat dit ontstaan is buiten uw schuld. Was deze barst wel aanwezig, had de verkoper u er wel op geattendeerd.

U heeft gewoon wettelijk recht op garantie en S&F moet die MP3-speler (laten) repareren of vervangen door een nieuwe.

Dat 2 werknemers het niet met elkaar eens zijn, is niet zo dat dit geen "teamwork" is, maar m.i. is dan de ene wel eerlijk en de andere probeert (zoals gewoonlijk) alles weer af te houden, om maar geen extra kosten c.q. werk te hebben.

Die oudere collega is een "oude rot in het vak" en die jongere collega moet dus nog goed "ingewerkt" worden: eerst alles afwijzen en als het helemaal niet meer anders kan, ja, dan moet het maar......

Dus: terug gaan en laat u niet afwimpelen. U heeft het recht aan uw zijde:  Sta ik sterk. Vraag dan direct naar de filiaalleider.

Gr. Hutch