de
door deklus Jan 12, 2009 om 17:16
Elektronica & tv

Ruilen binnen ?

Ruilen binnen een bepaalde tijd is maar een loze kreet als je het mij vraagt. Als een product gebruikt is, is de verkoper wettelijk niet verplicht het artikel terug te nemen. Ruilen is een gunst van de verkoper maar geen verplichting. Alleen als er echt gebreken vertonen heb je meer aanspraak.


Kan de verkoper dit maken als hij de algemene voorwaarden niet bekend heeft gemaakt. Ze maken er wel reclame mee. Zowel in de winkel als op de bon zelf. Ook via hun website staat bij ruilen bij veel gestelde vragen. "Ruilen binnen 8 dagen met bon". Alleen als je goed zoekt kun je in de algemene voorwaarden de ongebruikte regel terug vinden. Ik had er maar om moeten vragen en is algemeen bekend hierme word ik dus mee afgescheept. Ik vind het maar raar dat als je pas na gebruik er achterkomt het een waardeloos ding is en je dus nergens meer terecht kan.


ben benieuwd naar de reactie's


groeten van,


Deklus 


 


 

574 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

En zoals je al wel wist Ruilen is een Gunst en Geen Recht en indien winkelier die gunst verleend mag hij door zelf voorwaarden en/of beperkingen aan geven. Daarom moet je vooraf overleggen of en zo ja onder welke voorwaarden dan geruild mag.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


--Alleen als je goed zoekt kun je in de algemene voorwaarden de ongebruikte regel terug vinden. --


Dit geldt voor veel producten en dat is ook niet zo vreemd, zou jij zelf graag al reeds door iedereen gebruikte (en teruggebrachte )dingen - ze zijn dan inmiddels feitelijk  tweedehands - willen kopen voor de nieuwprijs ?


Groetjes,

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag deklus,


Over welk produkt gaat het hier?


Groeten, Read.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik begrijp heel goed je standpunt over 2 de hands. Ik heb de voorwaarden pas kunnen lezen nadat ik die zelf had opgezocht. Had ik dan moeten vragen of ik het eerst mag testen of het apparaat voldoet van wat ik er van verwacht. Bij sommige dingen is dat onmogelijk voordat je het hebt gebruikt. Kledingstukken worden zovaak geruild omdat het niet past. Of is het dan ook gelijk 2 de hands. Het gaat er bij mij dan ook om dat de kreet een beetje loos is dat je zomaar mag ruilen met bon zonder problemen en dan later met de voorwaarden aan komen. Voorwaarden moeten vooraf bekend zijn voordat tot koop over gaat.


Omdat het onmogelijk was het product te testen in de winkel zit ik met iets wat ik niet kan gebruiken of van slechte kwaliteit is.


groeten van Deklus

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


Waar het over gaat laat ik nog even achter wegen. En daar gaat het me eigenlijk niet om. Het kan met elk product die je aanschaft in elke winkel zijn. Als je achteraf spijt hebt omdat het product mooier er uitziet dan dat het in werkelijkheid doet en het niet mogelijk was het product te testen voor de aankoop. Bij gebruik is het recht op ruilen verkeken.


groeten van Deklus

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nogmaals dag deklus,


Zoals ik jouw berichten nu lees, is dit meer een FORUM onderwerp. Je bereikt dan een breder publiek, zodat er vlugger een zinvolle discussie ontstaat. Ook deze site heeft een forum (zie linker kolom op het homeblad).


Nogmaals groeten Read.  

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi op aanraden van jou heb ik het op het forum geplaatst.


Het gaat om een koffiepad apparaat die eerst lauwe slappe koffie geeft die uit een ander apparaat heel anders smaakt. Inmiddels ben ik bezig met de fabrikant met nieuwe onderdelen.


Ik voelde me alleen bekocht door het feit dat ik zei dat het apparaat niet voldeed aan mijn verwachtingen van een goede bak koffie. Wat dat maakte niet uit het ding was gebruikt dus kon ik het niet ruilen. Omdat dat in de algemene voorwaarden stond heb ik nog gevraagd of hij die kon laten zien. Dat deed hij niet ipv dat kwam hij met een telefoonnummers van zijn klantenservice en van de fabrikant.


gr v Deklus  

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer