de
door deklus Jan 12, 2009 om 17:16
Elektronica & tv

Ruilen binnen ?

Ruilen binnen een bepaalde tijd is maar een loze kreet als je het mij vraagt. Als een product gebruikt is, is de verkoper wettelijk niet verplicht het artikel terug te nemen. Ruilen is een gunst van de verkoper maar geen verplichting. Alleen als er echt gebreken vertonen heb je meer aanspraak.

Kan de verkoper dit maken als hij de algemene voorwaarden niet bekend heeft gemaakt. Ze maken er wel reclame mee. Zowel in de winkel als op de bon zelf. Ook via hun website staat bij ruilen bij veel gestelde vragen. "Ruilen binnen 8 dagen met bon". Alleen als je goed zoekt kun je in de algemene voorwaarden de ongebruikte regel terug vinden. Ik had er maar om moeten vragen en is algemeen bekend hierme word ik dus mee afgescheept. Ik vind het maar raar dat als je pas na gebruik er achterkomt het een waardeloos ding is en je dus nergens meer terecht kan.

ben benieuwd naar de reactie's

groeten van,

Deklus

574 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

En zoals je al wel wist Ruilen is een Gunst en Geen Recht en indien winkelier die gunst verleend mag hij door zelf voorwaarden en/of beperkingen aan geven. Daarom moet je vooraf overleggen of en zo ja onder welke voorwaarden dan geruild mag.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

--Alleen als je goed zoekt kun je in de algemene voorwaarden de ongebruikte regel terug vinden. --

Dit geldt voor veel producten en dat is ook niet zo vreemd, zou jij zelf graag al reeds door iedereen gebruikte (en teruggebrachte )dingen - ze zijn dan inmiddels feitelijk  tweedehands - willen kopen voor de nieuwprijs ?

Groetjes,

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag deklus,

Over welk produkt gaat het hier?

Groeten, Read.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp heel goed je standpunt over 2 de hands. Ik heb de voorwaarden pas kunnen lezen nadat ik die zelf had opgezocht. Had ik dan moeten vragen of ik het eerst mag testen of het apparaat voldoet van wat ik er van verwacht. Bij sommige dingen is dat onmogelijk voordat je het hebt gebruikt. Kledingstukken worden zovaak geruild omdat het niet past. Of is het dan ook gelijk 2 de hands. Het gaat er bij mij dan ook om dat de kreet een beetje loos is dat je zomaar mag ruilen met bon zonder problemen en dan later met de voorwaarden aan komen. Voorwaarden moeten vooraf bekend zijn voordat tot koop over gaat.

Omdat het onmogelijk was het product te testen in de winkel zit ik met iets wat ik niet kan gebruiken of van slechte kwaliteit is.

groeten van Deklus

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Waar het over gaat laat ik nog even achter wegen. En daar gaat het me eigenlijk niet om. Het kan met elk product die je aanschaft in elke winkel zijn. Als je achteraf spijt hebt omdat het product mooier er uitziet dan dat het in werkelijkheid doet en het niet mogelijk was het product te testen voor de aankoop. Bij gebruik is het recht op ruilen verkeken.

groeten van Deklus

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag deklus,

Zoals ik jouw berichten nu lees, is dit meer een FORUM onderwerp. Je bereikt dan een breder publiek, zodat er vlugger een zinvolle discussie ontstaat. Ook deze site heeft een forum (zie linker kolom op het homeblad).

Nogmaals groeten Read.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi op aanraden van jou heb ik het op het forum geplaatst.

Het gaat om een koffiepad apparaat die eerst lauwe slappe koffie geeft die uit een ander apparaat heel anders smaakt. Inmiddels ben ik bezig met de fabrikant met nieuwe onderdelen.

Ik voelde me alleen bekocht door het feit dat ik zei dat het apparaat niet voldeed aan mijn verwachtingen van een goede bak koffie. Wat dat maakte niet uit het ding was gebruikt dus kon ik het niet ruilen. Omdat dat in de algemene voorwaarden stond heb ik nog gevraagd of hij die kon laten zien. Dat deed hij niet ipv dat kwam hij met een telefoonnummers van zijn klantenservice en van de fabrikant.

gr v Deklus