de
door deklus Jan 12, 2009 om 21:17
Elektronica & tv

Ruilen binnen ?












Ruilen binnen ?12-01-09

Ruilen binnen een bepaalde tijd is maar een loze kreet als je het mij vraagt. Als een product gebruikt is, is de verkoper wettelijk niet verplicht het artikel terug te nemen. Ruilen is een gunst van de verkoper maar geen verplichting. Alleen als er echt gebreken vertonen heb je meer aanspraak.


Kan de verkoper dit maken als hij de algemene voorwaarden niet bekend heeft gemaakt. Ze maken er wel reclame mee. Zowel in de winkel als op de bon zelf. Ook via hun website staat bij ruilen bij veel gestelde vragen. "Ruilen binnen 8 dagen met bon". Alleen als je goed zoekt kun je in de algemene voorwaarden de ongebruikte regel terug vinden. Ik had er maar om moeten vragen en is algemeen bekend hierme word ik dus mee afgescheept. Ik vind het maar raar dat als je pas na gebruik er achterkomt het een waardeloos ding is en je dus nergens meer terecht kan.


 


 


Op aanraden van read heb ik dit op het forum geplaatst


ben benieuwd naar de reactie's


groeten van,


Deklus 

243 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ligt er maar net aan waar en wat U gekocht heeft. Ik vrees dat U op een forum geen goed antwoord krijgt. Meestal is het een welles nietes spelletje. Bij een winkelketen geven ze meestal de beste service.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Helaas is het winkelketen met best wel een goede naam.


Door het zoeken over dit onderwerp. Ben ik er dus achter gekomen dat en niet veel uitmaakt wat je gekocht hebt. Alleen als het product beschadigd is of gebreken vertoond heb je rechten. Alleen als de prijs zodanig laag is tenopzichte van vergelijkbaar product kan je er van uitgaan dat je middere kwaliteit koopt. Koop is koop en als het product je toch niet bevalt heb je dus pech.


 


groeten van Deklus

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Lijkt mij stug. Een winkel heeft er ook niets aan om een naam te verliezen door een slecht product te verkopen. Ook een goed merk kan wel eens de plank misslaan. Een winkel heeft baat bij klachten. De manager kan het product uit het assortiment halen en een klant behouden door een ander product te verkopen of het geld terug te geven.
Heeft U Uw vraag ook aan Consuwijzer voorgelegd?


ve
door verwijderd - Jan 16, 2009 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi.


Ik heb deze vraag ook gesteld bij consumenten wijzer. Deze steld mij ook in het gelijk. Er is nergens te lezen in de winkel of op de bon dat er beperkingen zijn voor het ruilen. Was dit wel het geval had de verkoper mij daar op moeten wijzen. Nadat ik er mee  terug kwam heb ik nog eens nadrukkelijk gevraagd of hij de algemene voorwaarden wilden laten zien. Helaas heeft hij dat niet gedaan. Hierdoor kan ik de algemene voorwaarden vernietigen.


Ik heb nu zelf maar het probleem bij de leveransier gelegt, krijg nu onderdelen en ik hoop dat het dan nu wel goed is. Al weet ik niet wanneer is de spullen heb. Zo niet ga ik als nog terug.


groeten van De klus

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer