de
door deklus Jan 12, 2009 om 21:17
Elektronica & tv

Ruilen binnen ?

Ruilen binnen ?12-01-09

Ruilen binnen een bepaalde tijd is maar een loze kreet als je het mij vraagt. Als een product gebruikt is, is de verkoper wettelijk niet verplicht het artikel terug te nemen. Ruilen is een gunst van de verkoper maar geen verplichting. Alleen als er echt gebreken vertonen heb je meer aanspraak.

Kan de verkoper dit maken als hij de algemene voorwaarden niet bekend heeft gemaakt. Ze maken er wel reclame mee. Zowel in de winkel als op de bon zelf. Ook via hun website staat bij ruilen bij veel gestelde vragen. "Ruilen binnen 8 dagen met bon". Alleen als je goed zoekt kun je in de algemene voorwaarden de ongebruikte regel terug vinden. Ik had er maar om moeten vragen en is algemeen bekend hierme word ik dus mee afgescheept. Ik vind het maar raar dat als je pas na gebruik er achterkomt het een waardeloos ding is en je dus nergens meer terecht kan.

Op aanraden van read heb ik dit op het forum geplaatst

ben benieuwd naar de reactie's

groeten van,

Deklus

243 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ligt er maar net aan waar en wat U gekocht heeft. Ik vrees dat U op een forum geen goed antwoord krijgt. Meestal is het een welles nietes spelletje. Bij een winkelketen geven ze meestal de beste service.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is het winkelketen met best wel een goede naam.

Door het zoeken over dit onderwerp. Ben ik er dus achter gekomen dat en niet veel uitmaakt wat je gekocht hebt. Alleen als het product beschadigd is of gebreken vertoond heb je rechten. Alleen als de prijs zodanig laag is tenopzichte van vergelijkbaar product kan je er van uitgaan dat je middere kwaliteit koopt. Koop is koop en als het product je toch niet bevalt heb je dus pech.

groeten van Deklus

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij stug. Een winkel heeft er ook niets aan om een naam te verliezen door een slecht product te verkopen. Ook een goed merk kan wel eens de plank misslaan. Een winkel heeft baat bij klachten. De manager kan het product uit het assortiment halen en een klant behouden door een ander product te verkopen of het geld terug te geven.
Heeft U Uw vraag ook aan Consuwijzer voorgelegd?

ve
door verwijderd - Jan 16, 2009 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi.

Ik heb deze vraag ook gesteld bij consumenten wijzer. Deze steld mij ook in het gelijk. Er is nergens te lezen in de winkel of op de bon dat er beperkingen zijn voor het ruilen. Was dit wel het geval had de verkoper mij daar op moeten wijzen. Nadat ik er mee  terug kwam heb ik nog eens nadrukkelijk gevraagd of hij de algemene voorwaarden wilden laten zien. Helaas heeft hij dat niet gedaan. Hierdoor kan ik de algemene voorwaarden vernietigen.

Ik heb nu zelf maar het probleem bij de leveransier gelegt, krijg nu onderdelen en ik hoop dat het dan nu wel goed is. Al weet ik niet wanneer is de spullen heb. Zo niet ga ik als nog terug.

groeten van De klus