db
door dbouwmeester Feb 12, 2005 om 15:55
Elektronica & tv

Satellietontvangst

Uw uitzending over o.a. satelliettuners van afgelopen zaterdag met belangstelling bekeken. Ik zit echter met een probleem waarover ik niets in uw artikel terugvind. Ik heb sinds drie maanden een twin-satelliettuner.

Ik kan dus naar het ene net kijken terwijl ik van een ander net iets opneem. De harde schijf in de tuner kan plm. 25 uur opslaan. Het probleem is echter dat ik de opgenomen items binnen ongeveer veertien dagen moet bekijken. Daarna worden zij op de één of andere manier geblokkeerd. Er komt dan de volgende melding op het stilstaande (zonder geluid) scherm: Geen of gecodeerde uitzending. Afgelopen maandag was het zelfs zo dat ik hetgeen ik de vorige avond had opgenomen niet meer kan bekijken. Ik heb Canaldigitaal gevraagd wat de oplossing voor dit probleem is. Het antwoord was: ga naar uw installateur want wij kunnen niets voor u doen.

De installateur zegt: ik kan niets doen want het probleem ligt bij Canaldigitaal. Zij versleutelen n.l. iedere maand de datum waardoor de blokkade plaats zou vinden.

U ziet, ik word dus van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug. Misschien hebt u al meerdere klachten inzake dit probleem ontvangen en kunt u achterhalen wat nu precies de oorzaak is.

Graag zal ik het antwoord van u vernemen. Bij voorbaat mijn dank.

D. Bouwmeester.

734 4 Rapporteer

freya
door freya - Feb 12, 2005 om 16:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo dbouwmeester,

Uit de manier waarop u de vraag stelt begrijp ik dat u deze vraag bij de kassaredaktie kwijt wil. De rubriek vraag & beantwoord is echter een rubriek waar consumenten vragen stellen die weer door andere consumenten worden beantwoord. Uw vraag kunt u dan ook beter stellen via de menu-optie contact, links in het scherm. Daar kunt u aangeven dat het om een reaktie op een uitzending betreft.

m.vr.gr. Freya

gery
door gery - Feb 16, 2005 om 21:39
504 Antwoorden / 8 Vragen

In principe download je een programma op je harde schijf (ontvanger) Dit moet je gewoon kunnen terug kijken.
Dat je van de 1 naar de ander wordt gestuurd is raar, ook het antwoord van de installateur is vreemd, want dit heeft absoluut niets te maken met de versleutelingen en veranderingen van Canaldigitaal.

Wat kan je doen:
- Je boekje bekijken of de instellingen goed zijn, qua opnames.

- Terug gaan naar het bedrijf waar je het gekocht hebt.

- De vraag voorleggen bij de leverancier.

vr
door vroegevogel_1 - Feb 16, 2005 om 21:54
59 Antwoorden / 2 Vragen

In antwoord op uw schrijven kan ik u melden voor zover mij bekend;

Alle programma's decodeerd of ongecodeerd worden na eventuele decodering middels uw kaart welke u in de ontvanger heeft zitten op een ongecodeerde wijze opgeslagen. Dit houdt in dat u te allen tijde uw opnames kunt bekijken. U heeft zelfs de mogelijkheid om uw twintuner, of eventueel ook een enkelvoudige uitvoering, op uw computer aan te sluiten om alle informatie van de harde schijf te branden op een DVD.

Dus conclusie van Canal Digital is juist.

Even langs de dealer om na te gaan wat er aan instellingen fout staat. U moet namelijk aangeven voordat u een opname start of decoderen noodzakelijk is en via welke poort bij een losse decoder.

db
door dbouwmeester - Apr 10, 2005 om 13:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het merk van mijn twintuner is Topfield. Volgens de leverancier de Rolls Roys onder de tuners. Fabrikant en leverancier zeggen dat er op dit moment niets te doen is aan mijn probleem. Er wordt gewerkt aan nieuwe software zodat er automatisch een kopy gemaakt wordt van de opgenomen programma's. Deze osftware is niet te installeren op mijn tuner omdat het moederboard te klein zal zijn.

Mijn leverancier is benieuwd of er een merk tuner is die het probleem wat ik heb niet heeft.

Alvast bedankt voor de moeite.