Schade aan een aangetekend en verzekerd pakket: Hoe kan ik het bewijzen?
Ik zou nogmaals per mail of brief contact opnemen met Post.nl en uitleggen dat u niet akkoord gaat met hun antwoord. En ook vragen wat het nut is iets verzekerd te verzenden.
Ik heb met dergelijke zendingen geen ervaring en probeer dat ook te voorkomen. Als iets een hoge waarde heeft, laat ik dat liever door de koper ophalen.
U kunt ook nog advies vragen bij het Juridisch Loket.
Misschien lullig om te horen maar als een product beschadigd raakt was de verpakking toch niet voldoende. Had je het verpakt in bij voorkeur de originele doos met bijbehorend verpakkingsmateriaal, alle bewegende onderdelen goed vastgemaakt (of zelf uit elkaar gehaald en los verpakt zoals dat ook gebeurt als je een nieuwe platenspeler koopt)?
Of heb je ook alles verpakt in orginedoos en verpakkingsmateriaal , hebben hun het niet gedaan !!!
En de verzender blijft ermee zitten en verantwoordelijk !!!
+10 wilma
Geachte Jerry,
Bedoelt u een 2e handse platenspeler?
Zo ja, dat is een enorm risico.
Onze post-expert op dit forum is Neodutchio, ik ben benieuwd naar zijn antwoord......
Ook ik heb een paar keer zeer slechte ervaringen gehad met Post.Nl. Niet te bereiken, keer op keer wordt schat afgebroken 'door technische fout' enz. en bellen lukt al helemaal niet. Ik verzend wekelijks zo'n 8 à 10 pakjes: DHL: nooit meer met Post.Nl.. Zinloos..
Het is vervelend maar beschadigd aankomen is zo ongeveer de definitie van niet adequaat verpakt. Je zult echt met een beter verhaal moeten komen met meer details en je kunt je zelfs afvragen of een platenspeler zich überhaupt leent voor verzenden. Hoe was het verpakt, wat was er kapot, etc.
men stelt op de site dat een pakket is verzekerd voor verlies en beschadegingen, stel ze aansprakelijk voor de beschadiging van het pakket met inhoud en eis de waarde van hen.
tenzij ik kan bewijzen dat er iets ongebruikelijks is gebeurd tijdens de verzending
Hoe zou u dat moeten kunnen bewijzen, u bent er niet bij geweest toch? De post heeft het over normale schokken, wat zijn normale schokken dan waardoor het pakket beschadigd raakt? U heeft het ook nog eens verzekerd verzonden.
Een leuke vraag voor een jurist, kijk en luister wat die er over te vertellen heeft en of u of Post.nl in haar recht staat. Een inloopgesprekje is gratis.
Het klinkt bot, maar laat de ontvanger maar reclameren bij Post.NL. U heeft er alles aangedaan om het pakket zo zorgvuldig mogelijk te versturen, ja toch? De ontvanger heeft ook ingestemd met opsturen!
Ja maar, verzender blijft schuldig met verzenden, daarom beter vanaf begin tot eind filmpje van maken hoe het is verpakt en dat u het zo naar een aflever punt heeft gebracht.
Nee PostNL hebben nooit geen schuld, op internet staan wel beelden hoe er soms met pakketten word om gegaan !!!!
Een ontvanger kan helemaal niet reclameren, die heeft geen overeenkomst met PostNL.
Dat is nogal basisinformatie als je überhaupt iets over post en vervoer wil zeggen.
Dat weten we Henk, maar het houdt ergens op hé.
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Een ontvanger heeft niets de reclameren bij een PostNL, de enige die dat kan doen is de verzender. Of wellicht bedoel je dat als die dan nee op het request krijgt het dan ophoudt, en dat is correct. Het is de reden dat veel particulieren niet verzenden en als je dat als ontvanger dan toch per se wil dan voor eigen risico.
Ja men leest veel van beschadegingen met PostNL of je nu verzekerd wat extra geld kost of gewoon. Ze hebben nooit geen schuld en is niet te bewijzen dat u het goed hebt verpakt of u moet er al een filmpje van maken, hoe u het gaat verpakken en stap voor stap. Maar wie doet dat?? En nadien is het niet meer te bewijzen en dat weten ze !!!
Misschien een tip voor iedereen die een duur spul moet verzenden met PostNL , Maak er vanaf het begin tot het eind een filmpje van !! Misschien helpt het en heeft u meer bewijs !!
Mijn schoonzoon heeft het ook gehad , en verpakt in orgingele doos met dikke schuim waar apparaten in worden verpakt , Ook beschadigt , en het zelfde antwoord , bewijs maar dat wij( PostNL) schuld hebben.
U had minstens op het pakket moeten schrijven wat de boven en onderzijde was, en iets van “breekbaar”. Voor de rest zult u de verzekeringsvoorwaarden moetn raadplegen.
Vorig jaar zag ik op een parkeerplaats een pakketbezorger die waarschijnlijk het pakket wat hij moest bezorgen niet kon vinden. Hij viel me op omdat hij stond te tieren als een gek en met de pakketjes aan het gooien was in de bus en naar buiten. Niet normaal. Als daar iets kwetsbaars tussen heeft gezeten dan heeft de verzender misschien een probleem gehad omdat de kans groot is dat het beschadigd is aangekomen. Gelukkig zijn de meeste bezorgers niet van die figuren. Het was GEEN bezorger van Post.nl.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer