mi
door miranda4 Dec 19, 2005 om 21:07
Elektronica & tv

SENSEO

Hallo, Ik heb voor mijn verjaardag een SENSEO apparaat gekregen, pas ging ik koffiezetten, maar ik hoorde een harde klik en het water kwam er gewoon uit de bodem zetten. Heel erg vervelend natuurlijk, ik ben nogal een koffieverslaafde..


Ik heb nu al 5x gemaild met deze klacht op de senseosite en tot op heden geen enkel respons gehad, misschien zijn ze slim door te wachten aangezien ik hem 1,5 jaar had en na 24 mnd de garantie is verlopen, er is inmiddels al 1.5 maand overheen.


Zijn er meer personen met deze of een soortgelijke klacht, zijn jullie toen wel netjes geholpen. Ik denk dat ik maar naar philips stap, want DE wil me blijkbaar niet helpen.


Groet Miranda

907 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ricardow
door ricardow - Dec 20, 2005 om 03:22
202 Antwoorden / 7 Vragen
0

Hallo Miranda,


Had je toevallig een navulbare koffiepad gebruikt toen het apparaat stuk ging? Zo ja, kijk dan even naar dit item van Radar: uitzending Radar navulbare koffiepads (klik op het donkere/blauwe gedeelte voor de link). In dit item is duidelijk te zien wat er fout kan gaan en wat hier de gevolgen van zijn (o.a. een muurvastzittende deksel) bij gebruik van een navulbare koffiepad.


Ook kunt u via mijn link adressen zien van de fabrikanten van deze pads, die na aandringen van Radar, de apparaten kosteloos repareren.


Veel succes ermee.


Groet Richard

mi
door miranda4 - Dec 20, 2005 om 20:37
9 Antwoorden / 2 Vragen
0

Bedankt, ik heb het nummer gebeld, maar voor klachten moet je bij philips zijn.


Ik had geen navulbare pads gebruikt.


Groet Miranda

hutch
door hutch - Dec 20, 2005 om 20:38
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Hoi Miranda,


Formeel gezien moet je bij de verkopende instantie zijn. Heb je deze bij/via DE (Douwe Egberts) gekocht? Dan moet je daar dus zijn.


Blijf aandringen op reactie. Stuur (en bewaar) een email naar Douwe Egberts:  Douwe Egberts Consumentenservice


U kunt ook naar de DE Consumentenlijn bellen:


0800 - 0221121  (gratis).


U hoeft niet bang te zijn i.v.m. de garantietermijn. Als u DE in kennis hebt gesteld van het defect aan uw Senseo-apparaat, kunnen zij zich straks niet meer beroepen op de 2 jaar garantie (dat die termijn verlopen is), mocht die termijn overschreden worden. Dus ook nadien zal DE dit apparaat moeten (laten) repareren. Maar ik neem aan dat DE niet een half jaar zal wachten.


En als u dit apparaat moet opsturen naar DE, weet dan, dat DE (de verkopende instantie) voor deze verzendkosten op moet draaien; deze kosten kunnen (en mogen) u niet in rekening gebracht worden zolang u garantie heeft. Ook dit is zo geregeld in het Burgerlijk Wetboek.


Gr. Hutch

hutch
door hutch - Dec 20, 2005 om 22:04
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Miranda,


Weet dat je (formeel gezien) bij DE moet zijn. Zij mogen jou in principe niet door verwijzen naar Philips. De verkopende instantie heeft zorg te dragen voor een goede afwikkeling van de klacht/het defect.


Echter, als je dit apparaat, zonder enige kosten wel te verstaan, ook kunt opsturen naar Philips, zou ik dat in jouw geval ook doen.


Moet je kosten maken die in verband staan met de reparatie van dit apparaat, maak niet uit welke, kun je deze verhalen bij DE. DE moet deze kosten vergoeden.


Succes, Hutch.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer