Senseo-Sarista.
Wij hebben sinds 4 weken een Sarista koffiezetter en die moet nu al voor de tweede keer ontkalkt worden.Volgens Phillips is dit normaal,omdat er per dag ongeveer 8 kopjes koffie mee worden gezet.De demonstratrices in verschillende winkels zeiden dat het niet normaal was en dat het apparaat een keer per half jaar ontkalkt moest worden.Het ontkalken moet met een speciale ontkalker gebeuren en kost 7,99 voor 1 flesje en dat wordt in z,n geheel gebruikt.
Mijn vraag is:Is dit alles normaal:Het ontkalken 1x in de 2 weken ? En een speciale ontkalker voor die prijs om het apparaat 1x te kunnen ontkalken?
Hebben wij een kat in de zak gekocht?
Lijkt me niet normaal, dan zou je ong. 208 euro per jaar extra kwijt zijn aan ontkalken van het senseoapparaat. Dat is bijna evenveel als het apparaat zelf kost!
Ja, een kat in de zak. Maar ik denk niet dat je dit hoeft te pikken. Uiteindelijk heb je de koopovereenkomst met de verkoper en niet met Philips, dus ik zou maar eens gaan klagen bij de verkoper als ik jou was. Het is me een beetje onduidelijk wie die demonstratrices waren. Als zij namens de verkoper optraden (door de demonstraties in zijn winkel te geven) en er is verteld dat er 1 keer per half jaar moest worden ontkalkt, dan voldoet het apparaat niet aan de overeenkomst en kun je de koop ontbinden. Tenzij je gewoon een misser hebt gekocht (en Philips maar wat kletst om onder zijn verantwoordelijkheid uit te komen) en kunt ruilen voor eenzelfde apparaat, dat wel goed is.
Heb geen antwoord maar sta op het punt om het apparaat aan te schaffen. Kan nog niet veel vinden over gebruik, dus wacht ik maar even, nu u deze vraag stelt. Ben benieuwd op enige zinnige antwoorden voor u, waar ik op "mee kan liften".
[quote=tenormin schreef op vrijdag 26 okt 2012, 17:04]Heb geen antwoord maar sta op het punt om het apparaat aan te schaffen. Kan nog niet veel vinden over gebruik, dus wacht ik maar even, nu u deze vraag stelt. Ben benieuwd op enige zinnige antwoorden voor u, waar ik op "mee kan liften".
Dit lijk mij toch een andere oorzaak te hebben. Als het water verhit wordt kan er niet meer kalk aanslag komen dan wat er in het water zit, Hooguit dat de doorstroming veel langzamer is zodat de kalk meer tijd krijgt om zich aan te hechten.
Nee, dat lijkt me niet normaal, ook niet bij 8 kopjes per dag. Maar het is natuurlijk een nieuw product, dus de ervaringen (en eventuele klachten) van anderen zullen nog wel volgen.
Hoe smaakt de koffie?
Er werd gevraagd hoe de koffie van de Senseo Sarista smaakte.De smaak van de koffie is erg lekker,maar de prijs er van valt tegen.De koffiebonen zitten verpakt in een onnavulbare funnel en kost per 135 gram 4,79.Daar heb je een pondspak koffie voor..Dit wisten we van te voren,dus dit was onze eigen keuze,maar dat zovaak ontkalken met zo'n dure ontkalker is niet onze keuze.
Zoals zoekster zegt, terug naar de winkel er mee. Zo vaak ontkalken kan nooit de bedoeling zijn. Als Philips dat wel blijft volhouden, vraag dan 's of ze dat zwart op wit willen verklaren. Want als het echt zo is, dan zal niemand dat apparaat willen kopen.
Als je er nog van af kan, koop dan een espresso apparaat die met bonen werkt. Ben je op den duur veel goedkoper uit.
De hardheid van het water (kalkgehalte) is mede een oorzaak van dit probleem, edoch 2 keer in de maand moeten ontkalken is absurd. M.i. een constructie fout die pas bij nieuwere modellen opgelost gaat worden. Philips heeft er een handje van om nog niet uitontwikkelde apparaten op de markt te pleuren om gaande weg de kinderziektes er uit te halen. Terug naar de winkel want dit apparaat is niet deugdelijk en zal dat ook nooit worden.
Voor mij dus geen Sarita, eerst maar eens de kinderziekte laten genezen. Dat is natuurlijk balen voor u, en wel weer met Philips aan de slag gaan, want een koffieapparaat wat je iedere 2 weken zou moeten ontkalken kan natuurlijk niet waar zijn. En de "binding" met het zeer dure ontkalkingsmiddel klinkt ook al niet geloofwaardig.
Zo vaak onkalken? Vind dat wel veel voor zoon duur ding. Is maar goed dat we het weten!
We wilden er meschien een aan schaffen.
U kan bij uw water bedrijf opvragen hoe hard het water is wat bij u uit de kraan komt.
Als deze harder is dan 8dh dan kan het kloppen maar dat komt zeer zelden voor,
Maar om de 14 dagen ontkalken lijkt mij zelfs bij 12dh nog onzin of u moet dagelijks 50 koppen koffie gaan zetten.
En voor mensen die hem willen gaan gebruiken.
De hoeveelheid koffie die dit ding gebruikt is niet mis maar even de vboven deksel van de houder halen en zelf bij vullen is goedkoper.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post NL
Heb spullen besteld, die zouden via Post nl komen, alles afgesproken, dag,tijd en ook een plaats waar ze het mogen neerzetten. Nu krijg ik bericht,uw pakket komt niet. U kan een andere dag en tijd afspreken, maar dan is het zo, dat ik er weer extra voor moet betalen als ik het sneller zou willen hebben.
Is dit gebruikelijk bij Post NL????
Lees meer
Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?
In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer
Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?
Goedemorgen forumleden,
Bij het afspelen van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsname
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer