allegonda
door allegonda Jan 6, 2011 om 18:14
Elektronica & tv

Servicepaspoort noodzakelijk ??

Daar ben ik weer met een vervolgvraag. Vorige week stelde ik een vraag over de garantie van onze tv. Speedtronic bestaat niet meer, maar via "vraag & antwoord" hier heb ik ontdekt dat Direkt Sale de garantie heeft overgenomen.

Inmiddels heb ik contact gehad met Direct Sale, maar ze willen een servicepaspoort overlegd hebben wat in ons bezit zou moeten zijn. Volgens mij hebben we dat nooit gekregen bij Speedtronic. Kan Direct Sale weigeren zonder overlegging van dit servicepaspoort om onze televisie te repareren ? We hebben wel de factuur waar het bedrag van € 50,= voor 5 jaar servicepaspoortpakket op vermeld staat.
Graag jullie opinie.

Met vriendelijke dank en groet
Yvonne

1978 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

jpm
door jpm - Jan 7, 2011 om 13:57
822 Antwoorden / 28 Vragen
0

Het lijkt me dat je kunt aantonen dat je geld voor dat servicepaspoort hebt betaald, dus zou je het ook in je bezit moeten hebben. Dit bewijs van betaling zou genoeg moeten zijn bij een beejte redelijke benadering van de garantiegever.
Kijk eerst nog even goed of het paspoort niet ergens achter of in zit (verpakking, gebruiksaanwijzing), geniet of gevouwen. Je weet maar nooit waar zich spontaan iets van de papieren verstopt houdt. Succes.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 8, 2011 om 09:17
2154 Antwoorden / 7 Vragen
0

Dat lijkt mij niet het juiste antwoord.
Als je je paspoort kwijt bent en je toont aan de grens het bonnetje dan kom je echt een land niet in.
==============================================================

=jpm schreef op vrijdag 7 jan 2011, 13:57: Het lijkt me dat je kunt aantonen dat je geld voor dat servicepaspoort hebt betaald, dus zou je het ook in je bezit moeten hebben. Dit bewijs van betaling zou genoeg moeten zijn bij een beejte redelijke benadering van de garantiegever.
Kijk eerst nog even goed of het paspoort niet ergens achter of in zit (verpakking, gebruiksaanwijzing), geniet of gevouwen. Je weet maar nooit waar zich spontaan iets van de papieren verstopt houdt. Succes.

vr1944
door vr1944 - Jan 8, 2011 om 09:38
1210 Antwoorden / 5 Vragen
0

Direct Sale is niets verplicht,Als ze de kosten van de reparatie niet kunnen verhalen omdat er geen paspoort getoond kan worden houdt het voor hun op en moet je de reparatie zelf betalen.Heb je geen gegevens waar de verzekering is afgesloten voor extra garantie,want dat is meestal niet het bedrijf waar je gekocht hebt

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer